1402\01\14 16:08:20
سی هاو آیپاو؛ خودرویی که رانندگی با آن لایک دارد!. تصاویر
در سدان آیپائو از سیستم رانندگی هوشمند کمپانی هواوی استفاده شده تا این خودرو از سطح 2 رانندگی خودران که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان است، بهره مند باشد.
# فولکس - # فولکس واگن - # جلوبندی
یکی از برندهای جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می شود که در واقع حاصل همکاری سئات و جک فولکس واگن است.
این برند توسط چینی ها سی هاو تلفظ می شود.
مدتی پیش نیز خبر حضور یکی از محصولات این برند در بازار ایران مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که اینجا در گروه خودروی عصر ایران بدان پرداختیم.
یک مورد آشنا و جالب دیگر در رابطه با برند سی هاو به کراس اووری با نام سی هاو اکس6 مربوط می شود که در واقع بروزرسانی جک اس5 بازار ایران است که اینجا به معرفی جزئیات آن پرداختیم.
اما در این مطلب سراغ یکی دیگر از محصولات سی هاو می رویم که کمپانی سازنده نامی عجیب را برای آن انتخاب کرده است! آیپاو که در زبان چینی به مفهوم لایک توو ران (LIKE To Run) خودرویی است که قیمت آن در بازار چین از 20200 دلار آغاز می شود.
آیپاو از منظر ابعاد برابر با 4770 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1510 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2760 میلیمتر است.
در قسمت دماغه، یک نوار نورانی ارتباط بین هدلایت ها را ایجاد می کند که در تاریکی منظره جالبی دارد.
پورت شارژ این سدان الکتریکی روی گلگیر جلو جانمایی شده است.
رینگ های استاندارد با تم دو رنگ و الگوی وی شکل در اندازه 17 اینچی روی خودرو نصب شده است.
الگوی شیب سقف و طراحی قسمت عقب خودرو در کلاس فست بک انجام شده تا آیپاو ظاهری اسپرت داشته باشد.
فضای داخل کابین کاملا تحت اثر نمایشگرهای دیجیتال بزرگ بویژه نمونه مربوط به تنظیمات سیستم سرگرمی قرار دارد. نمایشگر دیجیتال پشت فرمان 10.25 اینچی و تنظیمات سرگرمی 10.4 اینچی تراکم پیکسلی بالایی در راستای نمایش تصاویر باکیفیت، دارند.
نورپردازی 64 رنگ داخلی نیز یکی دیگر از ویژگی های کابین آیپائو است.
در سدان سی هاو آیپاو از سیستم رانندگی هوشمند کمپانی هواوی استفاده شده که شامل یک رادار millimeter-wave GHZ77 و دوربین لنز عریض 120 درجه هاریزنتال است تا این خودرو از سطح 2 رانندگی خودران که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان است، بهره مند باشد.
در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی 142 کیلوواتی(190 اسب بخار) با گشتاور 340 نیوتن متر استفاده شده است.
انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری لیتیم-یون با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت در تریم پایه تامین می شود که برد حرکتی 460 کیلومتر را امکان پذیر می کند.
در تریم پرچمدار از باتری با ظرفیت 64.5 کیلووات ساعت استفاده می شود که برد حرکتی را به 502 کیلومتر افزایش می دهد.
زمان لازم برای شارژ باتری ها به ترتیب 6.5 و 9 ساعت اعلام شده است.
سی هاو آیپاو طی 7.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 142 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
بازنشر از : منبع: عصر ایران