1401\05\31 14:27:11


میزبانی از زائران پاکستانی از طریق طرح ملی مهمان امام رضا (ع)

مشهد _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: طرح مهمان امام رضا (ع) علاوه برتسهیل سفر زائران داخلی، ظرفیت‌ پذیرش برای میزبانی از زائران پاکستانی را نیز دارد.

جواد موسوی اظهار کرد: به منظور افزایش تعاملات گردشگری بین ایالت سند پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، به همت سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی دومین نشست تخصصی دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان و دفاتر گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی در این شهر آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا نخستین جلسه مشترک به همت سرکنسول جمهور اسلامی در کراچی و سازمان غیر دولتی رفاهی زائرین ایالت سند پاکستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و گردشگری خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی وجهانگردی کشور، مدیران معاونت گردشگری وزارت متبوع، مدیران دفاترخدمات مسافرتی استان و دفاتر زیارتی ایالت سند پاکستان برگزار شد. وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط زیارتی بین ایالت سند و مشهد مقدس به ارائه طرح مهمان امام رضا (ع) به عنوان یک طرح با ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی پرداخت و گفت: بسته‌های سفر زیارتی و ویژه زائران با خدمات اقامتی و پذیرایی تهیه و تدارک دیده شده است. هم‌چنین در این جلسه همچنین روح‌الله حسین زاده، مدیر عامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به حمایت‌های ملی از طرح مهمان امام رضا (ع) برای زائرین پاکستانی اظهار کرد: طرح ملی مهمان امام رضا (ع)» با هدف تعمیق سفرهای زیارتی خانواده محور و سازمان یافته برای زائرین داخلی و خارجی از سوی شورای عالی زیارت کشور تصویب و در حال برنامه ریزی و انجام است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: در این طرح نگاه ویژه‌ای به آسان سازی سفر شیعیان و علاقه‌مندان به زیارت امام رضا (ع) به‌ویژه از کشورهای همجوار افغانستان، پاکستان، عمان و عراق انجام شده است. مذاکره بین دفاتر خدمات مسافرتی وزیارتی دو طرف ایرانی و ایالت سند پاکستان در حال انجام است.. .


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

مشهد

افغانستان

ایالت سند پاکستان