1401\05\31 18:47:05


کارتن‌خوابی دختر جوان به روایت «مجبوریم»

آخرین خبر/ معضلات اجتماعی دست‌مایه همیشگی آثار فیلمسازانی چون دُرمیشیان است. کارگردان جوانی که عادت دارد آثارش مثل «عصبانی نیستم»، «لانتوری» و حالا «مجبوریم» با حاشیه، توقیف، ممیزی و دردسر همراه باشد.

معضلات اجتماعی دست‌مایه همیشگی آثار فیلمسازانی چون دُرمیشیان است.

کارگردان جوانی که عادت دارد آثارش مثل «عصبانی نیستم»، «لانتوری» و حالا «مجبوریم» با حاشیه، توقیف، ممیزی و دردسر همراه باشد. اما او سعی می‌کند سینمایش مثل یک چراغ‌قوه باشد و نور بتاباند روی جنبه‌هایی از جامعه که کمتر دیده شده، کمتر توی چشم بوده و برای همین فکر اساسی هم درباره‌اش نشده. «مجبوریم» روایتی جسورانه از زندگی یک دختر کارتن‌خواب در دل تهران است.

با ما باشید برای معرفی فیلمی که اکرانش حدود سه سال به تعویق افتاده و با حواشی همراه بوده است. تقدیر شده از از توکیو تا شانگهای «مجبوریم» پیش از اکران عمومی و در این سه‌ سالی که حضورش بر پرده نقره‌ای به تعویق افتاد در جشنواره‌های توکیو، رم، شانگهای و صربستان جوایزی درو کرد. طراحی صحنه تیره و تار، فیلمبرداری کمابیش مستندگونه و بازی‌های سرد، همگی در خدمت پیام کلی و داستان فیلم هستند. ماجرا از این قرار است، یک دختر کارتن‌خواب به‌نام «گلبهار» با خبر می‌شود که معشوق سابقش یعنی مجتبی از زندان آزاد شده.

مجتبی یک خلافکار است و بعد از رابطه با گلبهار فرزندشان را به‌فروش رسانده. حالا هم توسط یک بازاری از زندان آزاد شده تا گلبهار را برای فرزندآوری متقاعد کند. مجتبی با وعده این‌ که بعد از تولد بچه زندگی خوبی خواهند داشت گلبهار را به خانه مرد میانسال می‌فرستد.

بعد از چند وقت مشخص می‌شود گلبهار دیگر بچه‌دار نمی‌شود. شواهد گویای این است که لوله‌های رحم گلبهار بدون اجازه خودش بسته شده. یک وکیل داوطلب با بازی درخشان نگار جواهریان درصدد کمک به گلبهار است، اما ماجرا پیچیده‌تر از این است.

یک دوراهی اخلاقی و انسانی پیش‌روی وکیل و دیگر شخصیت‌های فیلم است و یک پایان نسبتاً متفاوت همه‌چیز را رقم می‌زند. بازی‌های درخشانپردیس احمدیه بازیگر جوان و با آتیه سینما در نقش گلبهار، مجتبی پیرزاده در نقش مجتبی، نگار جواهریان در نقش سارا و بازیگران شاخص دیگری مثل فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر و بهمن فرمان‌آرا در فیلم حضور دارند که همگی بازی‌های درخشانی را به نمایش می‌گذارند. سه شخصیت اصلی فیلم نماینده سه زن از سه نسل و سه طبقه مختلف هستند که زندگی‌شان، رویاهای‌شان و وظیفه‌شناسی‌شان به هم گره خورده. گلبهار فقط می‌خواهد برای مردی که دوستش ندارد بچه بیاورد تا توسط مجتبی رانده نشود.

مجتبی انواع سوءاستفاده را از گلبهار می‌کند و راه‌حل نجات سرنوشت سیاه امثال او از دید قانون و اخلاق متفاوت است. فیلم مخاطب را همراه می‌کند، اما اثری برای سرگرمی نیست. نمی‌توانید درحالی که شام می‌خورید و با اعضای خانواده تماشایش کنید.

تلخی فیلم که گاهی اغراق‌شده هم هست تا مغز استخوان مخاطب فرو می‌رود. اگر موضوع فیلم، ساختار سینمایی، حضور چهره‌های درخشان بازیگری و دغدغه فیلم‌ساز توجه شما را جلب کرد می‌توانید فایل فیلم را از لینک زیر خریداری کنید.    >>>لینک خرید و دانلود با اینترنت نیمه بهابرای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید.

این پیشنهاد را هم از دست ندهید: بدون شعار، برای منصور و باورهایش 1401/05/16 - 18:00 ...... .


بازنشر از : آخرین خبر