1402\01\08 22:50:40


تکن از صفر تا صد؛ تکامل سری بازی‌های تکن (قسمت دوم)

تِکن (Tekken) مجموعه بازی پرآوازه‌ای است که اگر از طرفداران بازی‌های ویدئویی باشید، به احتمال زیاد نام آن را بارها شنیده‌اید یا حتی خاطرات زیادی با قسمت‌های مختلف آن دارید

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر
زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.
# پارکینگ - # ریموت - # مغازه
قیمت و خرید انواع جک درب پارکینگ زومر آلمانی

قیمت و خرید انواع جک درب پارکینگ زومر از جمله جک بازویی، ریلی، تک لنگه و دو لنگه ارسال به سراسر ایران با خدمات نصب و تعمیر

تِکن (Tekken) مجموعه بازی پرآوازه‌ای است که اگر از طرفداران بازی‌های ویدئویی باشید، به احتمال زیاد نام آن را بارها شنیده‌اید یا حتی خاطرات زیادی با قسمت‌های مختلف آن دارید.

می‌دانیم هشتمین بازی سری بازی تکن قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شود، به همین خاطر، تصمیم گرفتیم در این ایام مروری به تاریخچه‌ی این سری بازی داشته باشیم و فرازونشیب‌های بزرگ‌ترین مجموعه بازی مبارزه‌ای سه‌بعدی را بررسی کنیم. در قسمت قبلی به تولد این سری و تاریخ سه بازی اول و همچنین تکن تگ تورنومنت ۱ پرداختیم و در قسمت دوم تاریخ بازی‌های تکن ۴، تکن ۵، تکن ۶ و تکن تگ تورنمنت را مرور خواهیم کرد.

  • تکن از صفر تا صد؛ تولد بزرگ‌ترین مجموعه مبارزه‌ای سه‌بعدی (قسمت اول)

Tekken 4

وقتی از یک فرنچایز طولانی صحبت می‌کنیم، افول یک تهدید مداوم و همیشگی است، بنابراین نوآوری یک ضرورت به حساب می‌آید. تکن تگ تورنمنت ممکن است اولین بازی در این سری باشد که برای پلی‌استیشن ۲ عرضه می‌شود اما به واسطه این که هم برای سخت‌افزار آرکید System 12 نامکو توسعه داده شده بود و هم یک بازی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۲ بود، معمولاً آن را به‌عنوان یک جمع‌بندی نهایی از بازی‌های قبلی این فرنچایز به حساب می‌آورند، اثری که بتواند طرفداران را تا عرضه‌ی بازی بزرگ بعدی این سری سرگرم کند.

در همین حال، تکن ۴ به طور کامل از پایه ساخته شد و برای بورد آرکید جدید System 246 نامکو که مبتنی بر سخت‌افزار پلی استیشن ۲ طراحی شده بود، توسعه یافت و تقریباً تمام جنبه‌های بازی‌های قبلی این سری را تغییر داد.

Tekken 4 Poster

این سطح از تغییرات و جدایی از نسخه‌های پیشین در میان بازی‌های مبارزه‌ای عجیب نیست و ما چنین پدیده‌ای را با شدت بیشتر در استریت فایتر ۳ (Street Fighter III) و مورتال کامبت ۴ (Mortal Kombat 4) هم دیده‌ایم. صرف‌نظر از این موضوع، بسیاری از طرفداران بازی‌های قبلی معتقدند که نامکو در تلاش بود آنچه را عیب به حساب نمی‌آمد، در تکن ۴ اصلاح کند. در واقع، قبل از اینکه دوباره به خاطر نوشتن این مقاله به سراغ بازی بروم، من فقط یک بار تکن ۴ را بازی کرده بودم؛ آن‌ هم در خانه‌ی یکی از دوستان بود و بعد از اینکه قفل شخصیت‌ها را در هفته‌ی اول باز کردیم، دیگر به سراغ آن نرفتیم.

در اوج سومین مسابقات مشت آهنین، جین کازاما سرانجام انتقام خودش را به خاطر ناپدیدشدن مادرش از اوگر گرفت.

جین که از مبارزه خسته و ضعیف شده بود، توسط هیهاچی به شکل مرگباری زخمی شد. او که به‌آرامی در حال مرگ بود،  همچون پدرش به یک حالت دویل (شیطانی) تبدیل شد. او با عصبانیت به پدربزرگش حمله کرد و فرار کرد و ناپدید شد.

هیهاچی زنده ماند و به افراد باقی‌مانده خود دستور داد تا نمونه‌های DNA اوگر را جمع‌آوری کنند. او قصد داشت با پیوند دادن ژنوم اوگر با ژنوم خودش، یک موجود زنده جدید ایجاد کند. متاسفانه، این آزمایش ها به شکست انجامید.

مهندسان زیستی میشیما زایباتسو به این نتیجه رسیدند که هیهاچی فاقد ژن شیطانی است که برای پیوند دادن ژن اوگریا با یک موجود زنده دیگر ضروری بود. هیهاچی به جستجوی خود برای جین کازاما ادامه داد و در این فرآیند عکسی از یک جسد سوخته با اندام های تغییرشکل یافته بال‌مانند در پشت آن پیدا کرد و با یادآوری اینکه پسرش کازویا نیز ژن شیطانی را در اختیار دارد، هیهاچی شروع به جستجوی بقایای او نیز کرد.

/*/
خبرهای مرتبط با