1401\06\13 22:03:29


هر آنچه از بازی مرد عنکبوتی ۲ انتظار داریم؛ از نقشه‌ی بزرگ‌تر تا مبارزات متنوع‌تر

بازی مرد عنکبوتی مارول (Marvel’s Spiderman) یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ بود

تبلیغات
نمایندگی زومر
نمایندگی زومر
زومر ایران ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای اتوماسیون خانگی وتعمیر جگ و درب پارکینگ است.
# پارکینگ - # ریموت - # مغازه
تعمیر جک پارکینگی زومر دیجی دی اِس سی

نصب، سرویس و تعمیرات انواع جک پارکینگ زومر چه فرایندی دارد ؟

بازی مرد عنکبوتی مارول (Marvel’s Spiderman) یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ بود.

این بازی توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد و موفقیت زیادی کسب کند. سازنده این بازی شرکت اینسامنیاک (Insomniac) بوده و بهترین تجربه مرد عنکبوتی بودن را به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از نکات مهم مرد عنکبوتی ۱ دنیای بسیار زیبای آن به همراه جزئیات زیاد بود.

چیزی که باعث شد شما مایل به گشت و گذار در نیویورک باشید.

سال گذشته بود که اینسامنیاک اعلام کرد در حال ساخت شماره ۲ مرد عنکبوتی است. این بازی را می‌توان دنباله اصلی برای بازی مرد عنکبوتی ۱ دانست و یک عنوان جانبی نیست. بازی مایلز مورالس (Miles Morales) در اصل یک داستان جانبی بود تا در ابتدای عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ بتواند قدرت آن کنسول را نشان دهد.

این بازی یک عنوان بد نبود ولی قطعاً لایق یک شماره جدید هم نبود.

انتظارات از بازی مرد عنکبوتی ۲ بسیار بالا است. از طرفی اینسامنیاک نیز به خوبی توانسته اطلاعات بازی جدید خود را محفوظ نگه دارد. با این کار طرفداران بیشتر مشتاق مرد عنکبوتی ۲ خواهند بود.

حتی اگر اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده باشد، یک سری موارد هستند که باید نسبت به قبل در مرد عنکبوتی بهبود پیدا کنند. به هرحال این بازی بدون نقص نبوده و در بسیاری از موارد نیاز به بهبود دارد. حال امیدواریم که در شماره ۲ این مشکلات برطرف شده باشند.

در این متن قصد داریم به شما مواردی را معرفی کنیم که انتظار داریم در مرد عنکبوتی ۲ بهبود داشته باشند.

یا اینکه اگر هم وجود نداشتند، حال حضور داشته باشند. پس با ما همراه باشید.

انتظار مرد عنکبوتی 2

یکی از نقاط قوت مرد عنکبوتی ۱ شخصیت پیتر پارکر بود که با دقت طراحی شده بود.

/*/

شهر نیویورک چیزی بزرگ‌تر از منهتن است

شهری که مرد عنکبوتی در آن حضور دارد نیویورک است. در این که نیویورک یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای دنیا است هیچ شکی نیست.

اینسامنیاک نیز به بهترین نحو از معماری‌های این شهر استفاده کرده تا دنیای بازی خود را زیبا کند. از طرفی شهر داخل بازی بسیار دقیق و با جزئیات ساخته شده است.

نکته اصلی اینجاست که مرد عنکبوتی یک تنها در منطقه منهتن (Manhattan) جریان داشت. این قسمت نیویورک آسمان خراش‌های بسیاری دارد که برای تاب خوردن مرد عنکبوتی بسیار مناسب هستند.

با این حال نیویورک تنها به این قسمت خلاصه نمی‌شود. بلکه دارای بخش‌های دیگر و بزرگ‌تر هم هست که می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد. بازی مایلز مورالس به منهتن چیزی اضافه نکرد تنها آن را در شرایط متفاوت و برفی نشان داد.

اگر مرد عنکبوتی ۲ می‌خواهد نسبت به قبل پیشرفته‌تر باشد باید نقشه خود را گسترش دهد.

اینجاست که قسمت‌های دیگر نیویورک مثل کویینز (Queens) و بروکلین (Brooklyn) باید به بازی اضافه شوند. یکی از قسمت‌های جذاب نیویورک ویلیامزبرگ (Williamsburg) بوده که اکثریت افراد ساکن آنجا جوان هستند. با توجه به اینکه پیتر و مایلز هر دو جوان هستند قطعاً گذرشان به این قسمت خواهد خورد.

اندازه شهر نیویورک نقطه قوت بازی است

بزرگ بودن دنیای بازی در این روزها اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل نیویورک پتانسیل این موضوع را دارد تا یک دنیای بسیار گسترده را در اختیار بازی مرد عنکبوتی قرار دهد. مخصوصاً اینکه این دنیا بسیار متنوع بوده و زیبا طراحی می‌شود. اینسامنیاک نشان داد که توانایی زیادی در طراحی دنیای جالب و مفرح دارد.

حال لازم است تا این دنیا را گسترش داده و مقداری جزئیات آن را بیشتر کند.

یکی از موارد بسیار جالب مرد عنکبوتی ۱ مأموریت‌های ناگهانی هر منطقه بود. با اینحال این مأموریت‌ها اکثراً تکراری بودند و پس از مدتی حوصله کاربر سر می‌رفت. اگر اینسامنیاک تلاش کند و تعداد و تنوع این مأموریت‌ها را بیشتر کند، بازی جالب‌تر خواهد شد.

مخصوصاً با گسترش دنیای بازی و دسترسی به مناطق بیشتر پتانسیل تولید محتوای بیشتری هم در بازی وجود خواهد داشت.

انتظار مرد عنکبوتی 2

نقشه بازی دارای جزئیات بسیار زیادی بود که به بازیکنان در گشت و گذار کمک می‌کرد. حال امیدواریم که این موضوع در مرد عنکبوتی ۲ هم وجود داشته باشد.

/*/

آنچه از داستان بازی انتظار داریم

تا الان تنها چیزی که از داستان بازی می‌دانیم حضور ونوم در مرد عنکبوتی ۲ است. بحث اصلی اینجاست که هنوز از داستان اصلی این بازی رونمایی نشده است.

ما نمی‌دانیم که مایلز در آن حضور دارد یا نه. البته نقش اصلی بازی همچنان پیتر پارکر بوده که نشان می‌دهد داستان او همچنان ادامه دارد. با اینحال امکان دارد که در برخی صحنه‌ها به همراه مایلز به مبارزه با دشمنان بپردازند.

از طرفی هنوز مشخص نیست که کاراکترهای جانبی بازی مثل مری‌جین (Mary Jane) و بقیه در بازی حضور دارند یا نه.

در اصل قطعاً در مرد عنکبوتی ۲ نقش خواهند داشت اما اینکه تا چه حد حضور خواهند داشت مشخص نیست. به طور کلی مرد عنکبوتی مجموعه‌ی کمیک است. به همین دلیل ما انتظار یک داستان بسیار عمیق و سنگین را نداریم ولی با این حال اگر اینسامنیاک بتواند یک داستان زیبا طراحی کند، جذابیت بازی چندین برابر خواهد شد.

حضور ونوم قطعاً می‌تواند جذابیت بازی را چندین برابر کند.

مخصوصاً اگر شخصیت پردازی قوی‌ای داشته باشد. به طور کلی این کاراکتر بسیار خاص بوده و با طراحی درست می‌تواند بازی را بسیار بهتر کند. قسمت جالب ماجرا این است که اگر ونوم یک کرکتر قابل بازی باشد.

چنین چیزی بسیار کم انتظار می‌رود اما می‌تواند مرد عنکبوتی ۲ را بسیار جذاب‌تر بکند.

چیزی که تقریباً مطمئن هستیم، حضور پر رنگ مایلز است. درست است که داستان او از داستان پیتر کمی جدا شده ولی با اینحال همچنان نقش مهمی در مجموعه مرد عنکبوتی دارد. به همین دلیل امکان دارد که اینسامنیاک از او به عنوان یک کرکتر قابل بازی استفاده کرده و شما بتوانید به عنوان مایلز بازی کنید.

مایلز دارای قابلیت‌های خاصی است که بازی را بسیار هیجان انگیز می‌کند.

مرد عنکبوتی 2 انتظار

تغییرات گیم‌پلی مرد عنکبوتی ۲

بازی مرد عنکبوتی یک یکی از روان‌ترین گیم‌پلی‌ها را داشت. به این معنا که حرکات شما کاملاً درست اجرا شده و می‌توانستید به راحتی به کنترلر اعتماد کنید. این روان بودن در تاب خوردن پیتر پارکر و مایلز مورالس به راحتی مشخص بود.

با توجه به پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی نسل جدید کنسول‌ها ما انتظار داریم تا تجربه مرد عنکبوتی از قبل هم روان‌تر شود. او بتواند کارهای بیشتری کرده و از موانع بیشتری عبور کند.

از طرفی مشکل مرد عنکبوتی کم بودن حرکات در مبارزات بود. به این شکل شما پس از مدتی از جنگیدن با دشمنان خسته می‌شدید.

اینسامنیاک تلاش زیادی کرده بود تا با ابزار مختلف مبارزات را کمی متنوع کند ولی با اینحال همچنان نیاز به کار بیشتر دارد. به دلیل اینکه در انتها بازیکنان از حرکات اصلی استفاده کرده و کمتر از ابزار و وسایل استفاده می‌کنند. چیزی که ما در مرد عنکبوتی ۲ انتظار داریم این است که تعداد و تنوع حرکات بیشتر شود.

از طرفی دشمنان نیز متنوع‌تر شده و هوشمندانه‌تر عمل کنند.

با این موارد شاید مبارزه با دشمنان دشوارتر شود اما لذت‌بخش خواهد بود. همینطور اینکه بازی از حالت بزن بزن خارج شده و بازیکنان باید هوشمندانه‌تر مبارزه کنند.

تعداد غولآخرها باید بیشتر شود

یکی از مشکلات اساسی مرد عنکبوتی یک کم بودن تعداد غولآخر (Boss) بود. شما به طور کلی با چند مبارزه اصلی روبرو بودید و پس از آن باید با موج‌های دشمنان عادی می‌جنگیدید.

این باعث می‌شد تا بازیکنان اصلاً شوقی برای مبارزات بزرگ نداشته باشند. حتی باعث خسته‌کننده شدن بازی هم می‌شد. در عنوانی مثل مرد عنکبوتی که دشمنان معروفی دارد، قطعاً از غولآخرهای بیشتر استقبال می‌شود.

البته با توجه به حضور ونوم در بازی مرد عنکبوتی ۲ ما شاهد یک مبارزه بزرگ قطعاً خواهیم بود.

با این حال دنیای مرد عنکبوتی دارای دشمنان بزرگی مثل گرین گابلین (Green Goblin) و موارد دیگر است که حضور آن‌ها می‌تواند بازی را جذاب‌تر کند. مبارزه با ونوم نیز بسیار مهم است. اینسامنیاک باید این مبارزه را به شکلی طراحی کند که با غولآخرهای دیگر تفاوت داشته و نشان بدهد که دشمن اصلی مرد عنکبوتی ونوم است.

انتظار مرد عنکبوتی 2

تنوع مأموریت‌ها باید بیشتر شود

در ابتدای متن گفتیم که بازی مرد عنکبوتی دارای مأموریت‌های ناگهانی بود.

همینطور اینکه این مأموریت‌ها اکثراً تکراری بوده و باعث می‌شدند که بازی آن هیجان ابتدایی را نداشته باشد. اگر مرد عنکبوتی ۱ را بازی کرده باشید به یاد دارید که تعدادی مأموریت جانبی بزرگ در این بازی وجود داشت. برای مثال مأموریت‌های هری (Harry) که در آن شما باید نیویورک را از موارد آلوده کننده پاک می‌کردید.

در ابتدای کار زمانی که شما با این مرحله روبرو می‌شوید بسیار جالب به نظر می‌رسد. با اینحال با گذشته زمان این مراحل تکراری و تکراری‌تر می‌شوند.

دنیای بازی مرد عنکبوتی پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت مأموریت‌های مختلف دارد. با توجه به اینکه گفتیم دنیای این بازی باید بزرگ‌تر شود، این پتانسیل بیشتر هم خواهد شد.

اینسامنیاک در مرد عنکبوتی ۱ تمرکز زیادی روی کرکتر و داستان بازی داشت. حال که توانست آن قسمت‌ها را خوب طراحی کند، نوبت به مأموریت‌ها می‌رسد. بحث اصلی اینجاست که تعداد در این اهمیت ندارد.

بلکه این تنوع است که اهمیت دارد.

برای مثال شما ویچر ۳ را در نظر بگیرید. این بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. دنیای بازی نیز بسیار گسترده و با پتانسیل زیاد بود.

سی‌دی پراجکت رد هم در زمینه دشمنان و هم در زمینه مأموریت‌های جانبی به خوبی توانسته بود تنوع را رعایت کند. هر مأموریت با مورد قبلی تفاوت داشته که باعث می‌شد شما در میانه داستان اصلی به دنبال مأموریت‌ها و کارهای جانبی باشید.

مرد عنکبوتی ۲ قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. اگر با تأخیر مواجه نشود.

در این مدت تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته و به همین دلیل اینسامنیاک از لحاظ سخت افزاری با محدودیت خاصی مواجه نیست. اینجاست که باید نهایت خلاقیت خود را برای طراحی مأموریت به کار بگیرد. جرم و جنایت تنها به تخریب مغازه یا تعقیب و گریز محدود نبوده و نیاز است تا موارد بیشتری در بازی حضور داشته باشند.

انتظار مرد عنکبوتی 2

اینسامنیاک باید تنوع دشمنان را بیشتر کند

تنوع دشمنان در مرد عنکبوتی ۱ بد نبود اما چندان هم زیاد نبود.

درست است که دنیای بازی فانتزی نیست و شرکت سازنده با محدودیت از این زمینه روبرو است. با این حال همچنان بازی مرد عنکبوتی پتانسیل داشتن دشمنان بیشتر را دارد. یکی از نکات مهم هم اینجاست که اینسامنیاک نباید از دشمنان تکراری استفاده کند.

با این کار بازیکنان قدیمی با یک عنوان تکراری روبرو نخواهند شد و از بازی لذت خواهند برد.

حضور ونوم در بازی می‌تواند دست اینسامنیاک را در ساخت دشمنان بیشتر باز کند. ونوم در اصل یک انگل بوده که به ادی براک (Eddie Brock) متصل شده است. حال شما در نظر داشته باشید که انواع دیگری از این انگل هم وجود دارند.

برای مثال یک حالت دیگر آن کارنج (Carnage) است. حال اگر موجودات مشابه با ونوم در دنیای بازی پخش بشوند، ما شاهد دشمنان جدیدی خواهیم بود. به این نکته هم باید توجه کرد که با توجه به اتمام داستان مرد عنکبوتی ۱ تعدادی از دشمنان از بین رفته‌اند.

درخت توانایی گسترده‌تر

عناصر نقش آفرینی در بازی مرد عنکبوتی ۱ وجود داشتند.

شما می‌توانستید پوشش‌های مختلف داشته و یا درخت توانایی داشتید. نکته اینجاست که درخت توانایی مرد عنکبوتی ۱ خوب بود اما عالی نبود. این توانایی‌ها روی روند کلی بازی تأثیر چندانی نداشتند و تغییر خاصی در گیم‌پلی ایجاد نمی‌کردند.

به همین دلیل تجربه اکثر افراد شباهت زیادی به یکدیگر داشت. اینجاست که اگر توانایی‌ها مهم‌تر بودند یا اینکه یک قابلیت شاخص به مرد عنکبوتی می‌دادند، وضعیت بهتر می‌شد.

مرد عنکبوتی ۲ فرصت خوبی برای اینسامنیاک است تا در زمینه نقش آفرینی بهتر عمل کند. استفاده از توانایی‌های بیشتر که مرد عنکبوتی را به طور مشهودی قوی‌تر کند، می‌تواند تغییر زیادی در روند بازی ایجاد کند.

با اینکار بازیکنان نیز در تلاش خواهند بود تا امتیاز بیشتر کسب کرده و از مأموریت‌های جانبی بیشتر استفاده می‌کنند.

انتظار مرد عنکبوتی 2

مواردی که اگر در بازی وجود داشته باشند، جالب می‌شود!

در این بخش از متن قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که طبق روند کاری اینسامنیاک نیست. با این حال اگر وجود داشته باشند، بازی جالب‌تر می‌شود.

داستانی با چندین انتهای مختلف

در بازی مرد عنکبوتی ۱ ما شاهد عناصر نقش آفرینی بودیم. یکی از موارد مهم در سبک نقش آفرینی توانایی بازیکنان در ایجاد تغییر در داستان است.

حال بحث اصلی اینجاست که به طور کلی اینسامنیاک عناوین خطی طراحی می‌کند. به این معنا که اعمال شما در داستان بازی تأثیر زیادی نداشته و تغییر چندانی در آن ایجاد نمی‌کند. حال این انتظار از اینسامنیاک کمی زیاد است اما بودن آن در بازی بد نیست.

داستان بازی می‌تواند دارای چندین انتهای متفاوت باشد.

با اینکار مرد عنکبوتی ۲ یک عنوان متمایز در میان بازی‌های ابر قهرمانی خواهد بود. به دلیل اینکه ما خیلی کم شاهد یک بازی ابر قهرمانی با داستان متغیر هستیم. همینطور اینکه استفاده از این سیستم باعث خواهد شد تا بازیکنان مایل به تجربه دوباره بازی باشند.

تجربه دوباره بازی حتی می‌تواند خط‌های داستانی جدید و مراحل جدید را برای بازیکنان باز کند.

موسیقی بازی می‌تواند بهتر باشد

اینجا دیگر بحث مو را از ماست کشیدن بیرون است! به طور کلی یکی از عناصر مهم برای من در یک بازی موسیقی آن است. این موضوع در مرد عنکبوتی ۱ بد نبود اما نیاز به بهبود زیادی دارد. به هرحال ما با یک قهرمان روبرو هستیم و حداقل باید چند آهنگ خاص برای او وجود داشته باشد.

همینطور اینکه پیتر پارکر و مایلز هر دو جوان هستند و قطعاً به آهنگ‌های جدید هم گوش می‌دهند. حضور این موارد باعث افزایش هیجان بازی خواهد شد.

مرد عنکبوتی 2 انتظار

تاب خوردن با مرد عنکبوتی در نیویورک همواره لذت بخش بوده و اینسامنیاک به بهترین شکل این حرکت مرد عنکبوتی را طراحی کرده است.

/*/

حرف آخر

در این متن تمام مواردی که ما انتظار داریم در بازی مرد عنکبوتی ۲ وجود داشته باشد را ذکر کردیم. مهم‌تر از همه این است که ما انتظار داریم مرد عنکبوتی ۲ یک بازی کامل باشد.

منظور از کامل یک عنوان بدون نقص و بدون ایراد بزرگ است. در این چند سال اخیر ما شاهد عرضه بازی‌های نصفه و نیمه زیادی بودیم که باعث شد اعتماد گیمرها به بازی‌ها کم بشود. در اصل اینکه بگوییم مرد عنکبوتی ۲ بدون نقص باشد حرف بزرگی است.

منظور این است که انتظار داریم بازی باگ‌های کمی داشته باشد و محتوای آن به صورت نیمه کاره نباشد.

قطعاً اینسامنیاک با عرضه محتوای جانبی از بازی خود پشتیبانی خواهد کرد. اینکه در متن اصلی مقاله این موضوع ذکر نشد به این دلیل است که موضوع بسته‌های الحاقی برنامه‌ی پس از عرضه بازی اصلی است. به همین دلیل اگر در عنوان اصلی چیزی به جز بازی اصلی وجود نداشته باشد مشکلی ندارد.

البته امیدواریم که اینسامنیاک چند سال از بازی مرد عنکبوتی ۲ پشتیبانی کند و آن را بیشتر گسترش دهد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

/*/ . .


بازنشر از : digimag

خبرهای مرتبط با