1401\06\13 11:50:15
گوگل امکان استفاده از سیستمهای پرداخت جایگزین را برای توسعهدهندگان فراهم کرد
با وجود برنامه جدید گوگل، توسعهدهندگان کشورهای اروپایی، استرالیا، هند، اندونزی و ژاپن میتوانند برای پرداختهای درون برنامهای خود از سیستمهای جایگزین استفاده کنند.
گوگل آزمایش جدیدی را آغاز کرده که به توسعهدهندگان اپلیکیشنهای اندروید اجازه میدهد پرداختهای درون برنامهای خود را از طریق سیستمهای پرداخت شخص ثالث انجام دهند.
اکنون بسیاری از توسعهدهندگان میتوانند در این برنامه که «User Choice Billing» (صورتحساب انتخابی کاربر) نام دارد ثبت نام کنند و به مشتریان خود اجازه دهند علاوه بر سیستم پرداخت گوگل پلی، از سیستم انتخابی جایگزین نیز برای پرداختهای درون برنامهای خود استفاده کنند.
اوایل سال جاری بود که گوگل برنامههای خود برای استفاده از سیستمهای پرداخت جایگزین در گوگل پلی را اعلام کرد. حالا توسعهدهندگان کشورهای اروپایی، استرالیا، هند، اندونزی و ژاپن میتوانند با ثبت نام در این طرح، در برنامههای (غیربازی) خود از سیستم پرداخت موردنظرشان استفاده کنند.
کارمزد دریافتی گوگل پلی از سیستمهای پرداخت شخص ثالث
استورهای اپلیکیشن در حال حاضر چیزی بین 15 تا 30 درصد از توسعهدهندگان کارمزد دریافت میکنند. با این حال، اگر مشتریان استفاده از روش پرداخت جایگزین را انتخاب کنند، کارمزد دریافتی آنها فقط 4 درصد کمتر خواهد شد.
گوگل در این رابطه توضیح میدهد که هزینههای جمعآوری شده برای حمایت از «سرمایهگذاریهای مداوم در اندروید و گوگل پلی» مورد نیاز است.
علاوه بر این، گوگل اعلام کرده که روش جایگزین باید با استانداردهای امنیتی پرداخت PCI-DSS مطابقت داشته باشد و برای آن روش پرداخت، باید بخش پشتیبانی مشتری در دسترس مشتریان قرار داشته باشد. همچنین توسعهدهنده باید گوگل را از هرگونه تغییر مطلع کند.
سخنگوی گوگل به وبسایت 9to5google توضیح میدهد:
«اندروید همیشه یک سیستم عامل منحصربهفرد و متن باز بوده و ما همچنان به تکامل پلتفرم خود و افزایش انتخابهای موجود برای توسعهدهندگان و کاربران ادامه میدهیم و در عین حال توانایی خود برای سرمایهگذاری در اکوسیستم را حفظ میکنیم. در مرحله بعدی از آزمایش برنامه صورتحساب انتخابی کاربر گوگل پلی، تمام توسعهدهندگان غیربازی میتوانند یک گزینه پرداخت اضافی در کنار سیستم پرداخت گوگل برای کاربران خود در استرالیا، ژاپن، هند، اندونزی و منطقه اقتصادی اروپا ارائه کنند.
در ماههای آینده، موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.»
در ماه مارس، اسپاتیفای به عنوان اولین شریک برنامه جدید گوگل معرفی شد و غول موتور جستجو قصد دارد تا در سال جاری، برنامه User Choice Billing را در بازارهای کلیدی در دسترس قرار دهد. جزئیات بیشتر مربوط به این برنامه طی ماههای آینده منتشر خواهد شد.
بازنشر از : دیجیاتو