1403\03\17 16:51:09


۱۰ شخصیت‌ فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» که در «فیوریوسا» باز می‌گردند

«فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» (Furiosa: A Mad Max Saga) بالاخره از راه رسید

«فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» (Furiosa: A Mad Max Saga) بالاخره از راه رسید.

بعضی از شخصیت‌های فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) در «فیوریوسا» باز می‌گردند تا یک‌بار دیگر مخاطبان را به وجد بیاورند. «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» بسیاری از شخصیت‌های جدید و روایت‌های جدید از این مجموعه‌ی داستانی را به تصویر کشاند. این فیلم مکس دیوانه را یک‌بار دیگر به سینماها آورد در حالی که داستانی متفاوت از حماسه‌ی این شخصیت را به سبکی جدید برای مخاطبان تعریف می‌کرد.

این فیلم قهرمان‌ها و ضد قهرمان‌های جدیدی را به مخاطبان سینما معرفی کرد و تمام این کارها را در حالی انجام داد که دنیایی دیوانه‌وار و سرتاسر اکشن را خلق کرده بود.

بسیاری از شخصیت‌های دوست‌داشتنی دنیای «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» قرار است یک‌بار دیگر با فیلم «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» به سینماها باز گردند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به این شخصیت‌ها؛ آن‌ها کیستند و قرار است در این پیش‌درآمد سینمایی چه کنند؟ «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» یکی از فیلم‌های بسیار مورد انتظار سال جدید است که پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه است. اگرچه این فیلم از آن جایی که تمرکز اصلی آن بر شخصیت اصلی‌ای متفاوت نسبت به سایر فیلم‌های این مجموعه می‌باشد با آن‌ها فرق دارد، اما نمی‌توان آن را فیلمی جدا از این مجموعه دانست.

این فیلم به بررسی ریشه‌های شخصیت فیوریوسا می‌پردازد و داستان سفر او از قصر سبز به قبیله‌ی دمنتوس در سیتادل را دنبال می‌کند.

این فیلم قرار است فیوریوسا را تا رسیدن به سال ۲۰۱۵ دنبال کند و آن چه پس از آن بر سر این شخصیت می‌آید را مخاطبان قبل‌تر در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» دیده‌اند. از آن جایی که «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» یک پیش درآمد است برای فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم»، به نظر منطقی می‌آید اگر بسیاری از شخصیت‌های فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» در این فیلم باز گردند؛ در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تمام شخصیت‌هایی که در این فیلم باز خواهند گشت. تا به امروز وبسایت راتن تومیتوز به این فیلم امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ و وبسایت متاکریتیک به این فیلم امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ را داده‌اند.

بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یعنی IMDb هم به این فیلم امتیاز ۷.۹ از ۱۰ داده است. فیلم‌برداری این پیش درآمد را سیمون داگان بر عهده دارد و موسیقی آن را تام هالکنبورگ ساخته است.

۱۰. فیوریوسا

فیوریوسا

  • ایفاکنندگان: آلیلا براون و آنیا تایلور-جوی

مشخص‌ترین بازگشت شخصیتی‌ای که در این پیش درآمد رقم خواهد خورد، بازگشت شخصیت فیوریوسا خواهد بود.

این شخصیت که در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» یک شخصیت مکمل بود و نقش آن را شارلیز ترون ایفا می‌کرد، حالا قرار است فیلمی مخصوص به خودش را داشته باشد و در این فیلم آنیا تیلور-جوی و  آلیلا براون نقش آن را ایفا خواهند کرد. آخرین باری که این شخصیت در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» دیده شد تبدیل به یک امپراتور در ارتش سرباز‌های جوی نامیرا شده بود؛ اگرچه او از سیتادل گریخت تا پنج همسر جو را نجات دهد. این نقشه در نهایت منجر به مرگ جوی نامیرا شد و این مرگ باعث شد که اهرم قدرت به دست فیوریوسا بیافتند.

«فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» به خوبی داستان فیوریوسا را گسترش می‌دهد و موفق می‌شود پیش‌زمینه‌های زیادی به «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» اضافه کند.

این پیش درآمد داستان فیوریوسا از کودکی‌اش در قصر سبز را دنبال می‌کند تا نقطه‌ای که او تصمیم می‌گیرد با یک تصمیم انقلابی پنج همسر جو را نجات دهد. اگرچه پیش از این، نقش فیوریوسا را شارلیز ترون ایفا کرده بود، اما در این پیش درآمد آنیا تایلور-جوی ایفا کننده‌ی نقش او خواهد بود. این بازیگر توانسته است یک‌بار دیگر باعث تحسین منتقدان شود.

این فیلم ۱۵ می ۲۰۲۴ برای نخستین‌بار در جشنواره‌ی فیلم کن فرانسه به نمایش در آمد و سپس ۸ روز بعد در استرالیا به سینماها رفت و یک روز پس از استرالیا نوبت به آمریکا رسید.

۹. جو جاودانه

جو جاودانه

  • ایفاکننده: لاشی هولم

یکی دیگر از شخصیت‌های جذاب «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» که در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» باز خواهد گشت، حکمران خون‌خوار و ترسناک سیتادل، جوی نامیرا است. جوی جاودانه در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» حکمران و فرمان‌روای مطلق سیتادل است و با مشتی آهنین بر مناطق تحت نظر خود حکومت می‌کند.

جوی نامیرا و ارتش سربازانش از سیتادل خارج می‌شوند تا فیوریوسا و مکس را که با پنج همسر او گریخته‌اند پیدا کنند و این تصمیم در نهایت موجب مردن این پادشاه منفور می‌شود؛ شخصیتی که نقش آن را لاشی هولم ایفا می‌کند.

  • ۷ شخصیت شرور فیلم‌های «مکس دیوانه» از بدترین تا بهترین

جوی جاودانه در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» هم شخصیتی شیطانی است، اما او ضد قهرمان اصلی فیلم نیست؛ چرا که ایفاکردن شخصیت ضد قهرمان داستان این فیلم بر عهده‌ی دکتر دمنتوس است. در عوض تمرکز این فیلم به جای این که بر جو نامیرا به عنوان یک ضد قهرمان باشد، بر مراودات سیاسی او با گاس تاون و بولت فارم است و این در حالی است که در بخش زیادی از فیلم، فیوریوسا از جانب جوی نامیرا در میدان نبرد می‌جنگد. اگرچه نقش جوی نامیرا را در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» هیو کیز-بیرن ایفا کرده بود، اما متاسفانه این بازیگر فوت کرده است و حالا در این پیش درآمد، لاشی هولم نقش این شخصیت شیطانی را ایفا کرده است.

۸.

مردم‌خوار

تمام شخصیت‌های «فیوریوسا»

  • ایفاکننده: جان هاوارد

مردم‌خوار پیش از حضور در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» در «مکس ذیوانه: جاده‌ی خشم» هم حضور پیدا کرده است. او در این پیش درآمد هم ایفاکننده‌ی نقشی شبیه به نقش‌اش در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» است. در این فیلم هم مردم‌خوار یکی از مشاوران جو جاودانه است که بعدتر به این پادشاه خون‌خوار در مسیرش برای پیدا کردن فیوریوسا، مکس و پنج همسر جوی نامیرا می‌پیوندد.

اگرچه مردم‌خوار باعث می‌شود تیم فیوریوسا متحمل تاوان‌های جبران‌ناپذیری شود، اما بالاخره در انتهای فیلم به او شلیک می‌شود و او به هلاکت می‌رسد.

  • فیوروسا؛ ۱۵ چیز که درباره‌ی پیش‌درآمد «مکس دیوانه» باید بدانید

در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» مردم‌خوار زمان بیشتری برای حضور بر پرده‌ی نقره‌ای پیدا کرده است؛ چرا که فیلم تمرکز زیادی بر مشاوره‌های او در راستای سیاست‌های سیتادل دارد. مردم‌خوار تقریبا همیشه در کنار جوی جاودانه دیده می‌شود و همواره به او در راستای چگونگی حل بحران‌هایش با بولت فارمر و دکتر دمنتوس مشاوره می‌دهد. نقش مردم‌خوار را در هر دو فیلم جان هاوارد ایفا می‌کند.

او در این پیش درآمد باز می‌گردد تا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های منفی مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه را یک‌بار دیگر بر پرده‌ی نقره‌ای بیاورد.

۷. مکانیک ارگانیک

تمام شخصیت‌های «فیوریوسا»

  • ایفاکننده: انگس سامپسون

مکانیک ارگانیک یکی از شخصیت‌های سیتادل در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» است که در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» دوباره باز می‌گردد. در نخستین حضورش در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» او پرتره‌ای ترسیم کرد از رئیس تیم پزشکی سیتادل؛ او پزشکی است که اطلاعات مختلفی درباره‌ی انواع بیماری‌ها و زایمان‌ها دارد.

مکانیک ارگانیک مسئول به دنیا آوردن بچه‌های جوی جاودانه است، اما همیشه پیش از این که وارد عمل شود ادعا می‌کند که زنده ماندن یا نماندن این بچه‌ها به شرایط تولد و قدرت خودشان در هنگام تولد بستگی دارد.

اگرچه پیش از این در فیلمی دیگر از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه از این شخصیت پرده‌برداری شده است، اما در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» فرصت بیشتری در اختیار این شخصیت قرار می‌گیرد. همان‌طور که بعدا مشخص می‌شود، ارگانیک مکانیک یکی از اعضای گروه دمنتوس بوده است، اما طی یک جلسه‌ی مبادله بین دمنتوس و جو، همراه با فیوریوسا به جوی جاودانه فروخته شده. انگس سامپسون در هر دو فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» و «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» نقش شخصیت مکانیک ارگانیک را ایفا می‌کند.

۶.

ریکتوس ارکتوس

رکتوس ارکتوس

  • ایفاکننده: ناتان جونز

ریکتوس ارکتوس در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» پسر جو جاودانه است و یکی از مردان نزدیک به این شخصیت شرور؛ او همیشه در تلاش است تا ارزش خودش را به پدرش ثابت کند. با وجود خشونت و قدرت باورنکردنی‌اش، جو دیوانه باور ندارد که ریکتوس ارکتوس و یا برادرش برای حکمرانی بر سیتادل بعد از مرگ او مناسب باشند. همین باور است که باعث می‌شود جو برنامه‌ای منظم را در جهت فرزندآوری به همسرهای خود تحمیل کند؛ برنامه‌ای که در نهایت فشار زیادی از نظر روانی به همسران او وارد می‌آورد و باعث فرار آن‌ها از سیتادل همراه با فیوریوسا و مکس می‌شود.

بازگشت ریکتوس ارکتوس در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» طی چند صحنه صورت می‌گیرد که در آن‌ها او و فیوریوسا طی دوران زندگی‌شان در سیتادل به تصویر کشانده می‌شوند.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .
# کودک - # بچه - # فروش اینترنتی لباس بچه

وسواس ریکتوس اریکتوس نسبت به موهای فیوریوسا عاملی است که باعث می‌شود این قهرمان برای اولین‌بار به فرار فکر کند و کمی بعدتر نقشه‌ی آن را بکشد و وقایع یکی پس از دیگری رخ دهند. ناتان جونز در هر دو فیلم نقش ریکتوس ارکتوس را ایفا می‌کند. جونز بازیگری استرالیایی است که پیش‌تر در شو تلویزیونی کشتی‌کج نقش‌افرینی می‌کرد.

او در فیلم‌هایی مانند «تروی» (Troy)، «کونان وحشی» (Conan the Barbarian)، «هابز و شاو» (Hobbs & Shaw) و «مورتال کمبت» (Mortal Combat) هم نقش‌آفرینی کرده است. ریکتوس ارکتوس یکی از شخصیت‌های فیلم «فیوریوسا» است که نقشی کلیدی در پیش بردن داستان دارد.

۵. پنج همسر

پنج همسر

  • ایفاکنندگان: بازیگران مختلف

گروهی دیگر از مجموعه شخصیت‌هایی که در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» باز می‌گردند، همسران مخصوص بارداری جوی نامیرا هستند؛ همسرانی که پیش‌تر در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» آن‌ها را دیده‌ایم.

در نخستین حضور آن‌ها در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» این همسران هسته‌ی اصلی فیلم بودند و تمام وقایع حول محور آنان شکل می‌گرفت. در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» جو نامیرا و تمام ارتش‌اش مکس و فیوریوسا را دنبال می‌کردند تا بتوانند این همسرها را پیدا کنند و آن‌ها را به سیتادل باز گردانند.

این پنج همسر در آخرین لحظات فیلم «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» به این فیلم باز می‌گردند؛ چرا که این پیش درآمد زمانی به پایان می‌رسد که فیوریوسا تصمیم می‌گیرد پنج همسر جوی جاودانه را از سیتادل فراری دهد و وارد وسیله‌ی نقلیه‌ای کند که آن‌ها در فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» از آن استفاده می‌کردند. از آن جایی که این فیلم از نظر زمانی طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، مجموعه‌ای از بازیگران مختلف نقش زن‌های جوی جاودانه را در این فیلم ایفا می‌کنند.

در نهایت اما پنج همسری که در انتهای فیلم فیوریوسا آن‌ها را فراری می‌دهد، همان پنج همسری هستند که در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» حضور دارند.

۴. جنگ‌جوی دوف

تمام شخصیت‌های «فیوریوسا»

  • ایفاکننده: آیوتا

یکی دیگر از جنگ‌جوهای سیتادل که در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» یک‌بار دیگر ظاهر می‌شود، جنگ‌جوی دوف است. با توجه به این که او تبدیل به یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» شده بود، خیلی دور از ذهن به نظر نمی‌رسید اگر جرج میلر یک‌بار دیگر این شخصیت را مقابل دوربین می‌آورد.

اگرچه جنگ‌جوی دوف در این فیلم را نمی‌توان یک شخصیت دانست، اما از نظر بصری یکی از تاثیرگذارترین پدیده‌هایی است که در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» ظاهر شد. این شخصیت در حالی که بر بالای یک وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت ایستاده بود با گیتاری که از آن آتش به بیرون پرتاب می‌شد، موسیقی جنگ می‌نواخت.

  • پیش‌درآمد مهیج «مکس دیوانه: جاده خشم»؛ هر آنچه درباره‌ی «فیوریوسا» می‌دانیم

جنگ‌جوی دوف یک‌بار دیگر در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» به دنیای مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه باز می‌گردد و یک‌بار دیگر گیتار شعله‌افکن خود را می‌نوازد. درست مانند حضورش در قسمت پیشین، جنگ‌جوی دوف که یکی از شخصیت‌های ماندگار فیلم «فیوریوسا» است در این قسمت مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه هم نقش خاصی در پیش بردن داستان ندارد، اما این نکته که این پیش درآمد به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فیلم سال ۲۰۱۵ ارجاع می‌دهد، جذاب است.

در این فیلم هم مانند دفعه‌ی قبل،‌ آیوتا، ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده‌ی استرالیایی ایفاگر نقش این شخصیت است.

۳. بولت فارمر

بولت فارمر

  • ایفاکننده: لی پری

«فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» توجه زیادی به دو ارباب جنگ سرزمین‌های غربی می‌کند؛ یکی از این ارباب‌ها جوی جاودانه است و دیگری دکتر دمنتوس. سومین ارباب جنگ سرزمین‌های غربی مانند «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» در این پیش درآمد هم حاضر می‌شود.

در مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه، بولت فارمر رهبر بولت فارم است؛ جایی که او در آن بر روند تولید کردن مهمات و انواع و اقسام سلاح‌های جنگی نظارت می‌کند. در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه»، بولت فارمر در حالی که حامل خبرهای بسیار بد و وحشتناکی است وارد سیتادل می‌شود.

همان‌طور که بعدتر مشخص می‌شود، گروه خلافکاری دکتر دمنتوس بولت فارم را تسخیر کرده‌اند و دمنتوس قرار است بعد از بولت فارم به سیتادل حمله‌ور شود. جوی جاودانه و بولت فارمر دست به دست هم می‌دهند تا نیروهای دکتر دمنتوس را نابود کنند، اگرچه کسی که در نهایت او را به قتل می‌رساند، فیوریوسا است.

لی پری در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» ایفاکننده‌ی نقش بولت فارمر خواهد بود و جانشین ریچارد کارتر که در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» نقش این شخصیت را بازی کرد خواهد شد. بولت فارمر یکی از شخصیت‌های فیلم «فیوریوسا» است که بسیاری انتظار دیدنش در این پیش درآمد را داشتند.

۲. والکری

تمام شخصیت‌های «فیوریوسا»

  • ایفاکننده: دیلان آدونیس

در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» هنگامی که داستان قرار است به وقایع فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» متصل شود، یک قهرمان دیگر هم حضوری کوتاه پیدا می‌کند.

در فیلم سال ۲۰۱۵، والکری یکی از اعضای ووالینی‌ها یا مادران فراوان است که با فیوریوسا دوستی‌ای قدیمی دارد. والکری در «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» با فیوریوسا ملاقات می‌کند و تلاش می‌کند به نجات دادن همسران جوی جاودانه کمک کند. اگرچه او در نهایت نبرد را واگذار می‌کند.

«فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» در حالی آغاز می‌شود که فیوریوسا به عنوان یک کودک در کاخ سبز زندگی می‌کند.

او در صحنه‌ی نخست در حالی دیده می‌شود که تلاش می‌کند در کنار دوستش، والکری، میوه‌ای به دست بیاورد. اگرچه یکی از خلافکارهای دکتر دمنتوس فیوریوسا را می‌دزدد و این به معنای آن است که این دو دوست تا زمان وقایع «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» هرگز یک‌دیگر را نمی‌بینند. اگرچه نقش این شخصیت را سال ۲۰۱۵ مگان گیل ایفا کرد، نقش نسخه‌ی جوان‌تر او در این پیش درآمد را دیلان آدونیس ایفا می‌کند.

والکری یکی از شخصیت‌های فیلم «فیوریوسا» است که نماد گذشته‌ی از دست رفته‌ی فیوریوسا می‌باشد؛ گذشته‌ای که اگرچه مدت‌ها است نابود شده، اما در ذهن این قهرمان ادامه پیدا کرده است.

۱. مکس دیوانه

مکس دیوانه

  • ایفاکننده: جیکوب تاموری

در حالی که بسیاری از سایر شخصیت‌های دوست‌داشتنی مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه در فیلم «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» حضور پیدا کرده‌اند، حضور هیچ‌کدام آن‌ها به اندازه‌ی حضور قهرمان اصلی این مجموعه فیلم‌ها یعنی مکس دیوانه هیجان‌انگیز نیست. مکس قهرمان اصلی تمام سایر فیلم‌هایی است که تا به امروز به عنوان بخشی از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه منتشر شده‌اند.

در سه فیلم نخست، مل گیبسون ایفاکننده‌ی نقش مکس بود و سپس در «مکس دیوانه: جاده ی خشم» تام هاردی نقش این قهرمان را ایفا کرد.

کافی است یک پلک بزنید تا صحنه‌ی حضور کوتاه مکس در «فیوریوسا: حماسه‌ی مکس دیوانه» را از دست بدهید. حضور مکس در این فیلم هیچ توجهی جلب نمی‌کند. مکس را در این پیش درآمد فقط می‌توان از دور دید که مانند وقایع فیلم «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» محصول ۲۰۱۵ بر لبه‌ای نشسته و در حال تماشای فروپاشی فیوریوسا در بیابان است.

اگرچه تام هاردی برای ایفای این نقش باز نگشته است، اما نقش مکس در این فیلم را بدلکار همیشگی تام هاردی یعنی جیکوب تاموری ایفا کرده. به خاطر وجود تاموری است که چنین حضور کوتاهی برای مکس ممکن شده. مکس با وجود حضور کوتاهش یکی از شخصیت‌های فیلم «فیوریوسا» است که بسیاری مشتاق دیدنش هستند.

منیع: screenrant

/*/


/*//*//*/ .

.


بازنشر از : digimag