اداره کل آموزش و پرورش اصفهان طرح پویش دانش آموزان نشر تاری اصفهان- مدیرکل آموزش

1401\11\10 18:19:04


اجرای پویش «هیس‌طوری» نقش موثری در آگاه‌سازی دانش آموزان دارد

اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پویش بزرگ کتابخوانی «هیس‌طوری» نقش قابل توجهی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارد و اثرات تربیتی ماندگاری برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی عصر دوشنبه در نخستین نشست کمیته پویش بزرگ کتابخوانی هیس‌طوری اظهار داشت: آموزش و پرورش اصفهان با هم‌افزایی خوبی که بین بخش‌های مختلف آن وجود دارد تاکنون اقدامات بزرگی داشته و بی تردید در زمینه این پویش که مورد تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است نیز حرکت خوبی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به محتوای کتاب‌های پویش هیس‌طوری، تاریخ را جامعه‌شناسی گذشته دانست و افزود: با تاریخ است که می‌توان به هویت گذشتگان پی برد و راه و مسیر آینده را مشخص کرد و به همین دلیل، بزرگان گفته‌اند تاریخ عبرت است. مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: طرز تفکر غرب چنین است که هدف، وسیله را توجیه می‌کند و این موضوعی است که کتاب‌های این پویش به‌خوبی به آن پرداخته‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: اجرای پویش‌هایی چون پویش بزرگ کتابخوانی هیس‌طوری نقش قابل توجهی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارد و اثرات تربیتی ماندگاری برجای خواهد گذاشت؛ از جمله این‌که دانش‌آموز به تمدن و هویت خود افتخار می‌کند و این سبب ایجاد تعلق خاطر به تمدن و هویت کشور و در نتیجه تعهد به پیشرفت تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

در این نشست همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اظهار داشت: محتوای این کتاب، نیاز امروز جامعه و دانش‌آموزان است زیرا دشمن روی ذهن و فکر دانش‌آموز ما کار کرده و واقعیت‌ها را برعکس به او جلوه داده است. وی میزان حضور دانش‌آموزان استان را در این پویش نسبت به جمعیت خوب ارزیابی کرد و گفت: مسئولان و مجریان طرح باید با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف، سطح استان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهند تا حضور دانش‌آموزان اصفهانی در این پویش پررنگ‌تر باشد. به گزارش مهر، پویش هیس‌طوری عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌هاست تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب‌های با عنوان «سرگذشت استعمار» با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند..

.


بازنشر از : مهر

اداره کل آموزش و پرورش اصفهان

طرح پویش

دانش آموزان

نشر تاری


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر