دانشگاه آزاد محمد مهدی طهرانچی آموزش مهارتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش

1402\03\06 21:14:07


بخشنامه نحوه تأسیس مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه» را به روسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی تأکید کرده است: این بخشنامه به منظور گسترش شایستگی حرفه ای، ارتقای جایگاه آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و ارتقای توان خوداشتغالی و کارآفرینی متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و...

ابلاغ شده است. ازجمله اهداف تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه، می توان به ‌آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، فراهم سازی زمینه یادگیری مادام العمر افراد جامعه جهت دستیابی به عدالت آموزشی در حوزه شغل و حرفه، بررسی و تدوین شاخص ها و استانداردهای سنجش مهارت، مهارت آموزان و سنجش صلاحیت حرفه ای آزمونگران و ناظران و سایر متقاضیان، ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نقش ها و کارکردهای شغلی و... اشاره کرد.

ارکان تصمیم گیری و اجرایی برای تحقّق سیاست ها و اهداف این آیین نامه عبارت است از شورای سیاستگذاری امور مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای، کمیته های تخصصی، اداره کل راهبری مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای و مرکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای. بخشنامه نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه که به تفصیل در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته، شامل مواردی ازجمله تعاریف، وظایف ارکان تصمیم‌گیری و اجرایی، وظایف اداره کل راهبری مراکز سنجش مهارت و صلاحیت های حرفه ای، وظایف کمیته های تخصصی، وظایف مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای، ترکیب اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته های تخصصی چهارگانه، ساختار تشکیلاتی، فرآیند تأسیس، راه اندازی، اعتبارسنجی و ارتقای مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای است.. .


بازنشر از : مهر

دانشگاه آزاد

محمد مهدی طهرانچی

آموزش مهارتی


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر