بارندگی تندباد اداره کل هواشناسی اصفهان اصفهان اصفهان- کارشناس ادار

1402\01\12 17:59:58


بیشترین بارش استان اصفهان در فریدونشهر ثبت شد. تداوم تندباد و گردوخاک

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بیشترین بارش سامانه اخیر در سطح استان از فریدونشهر بوده و طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای پدیده غالب استان است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به بارندگی شبانه روز گذشته در برخی نقاط استان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین میانگین بارش‌های رگباری روز جمعه ۱۱ فروردین در ایستگاه فریدون‌شهر با ۸.۱ میلیمتر، سمیرم ۵.۳ میلیمتر، خوانسار چهار میلیمتر، پادنای علیا و اسلام آباد موگویی از توابع شهرستان سمیرم با ۳.۵ میلیمتر، داران با ۳.۲ میلیمتر و چادگان ۲.۴ میلیمتر ثبت شد.

وی از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار تا فردا یکشنبه خبر داد و گفت: طی این مدت آسمان بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای پدیده غالب استان است. کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید در مناطق مستعد بویژه شرق و شمال استان با خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید همراه خواهد بود، افزود: خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست. آقایی خاطرنشان کرد: فردا یکشنبه ۱۳ فروردین از شدت وزش باد کاسته می‌شود اما این پدیده در مناطق غرب و مرکز استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۶ تا ۹ درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد. به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان، فریدون‌شهر با هفت درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

بارندگی

تندباد

اداره کل هواشناسی اصفهان

اصفهان


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی