یک تحقیق نشان می‌دهد که تقریباً همه کشورها تا پایان قرن حاضر با کاهش جمعیت روبرو خواهند بود.

1403\01\02 17:43:04


جمعیت همه کشورهای جهان تا سال ۲۱۰۰ کاهش می‌یابد

یک تحقیق نشان می‌دهد که تقریباً همه کشورها تا پایان قرن حاضر با کاهش جمعیت روبرو خواهند بود.

الجزیره نوشت: یک مطالعه بزرگ هشدار داده است که نرخ باروری تقریباً در هر همه کشورهای جهان برای حفظ جمعیت آنها تا پایان این قرن بسیار پایین خواهد بود.

مطالعه منتشر شده در نشریه لسنت نشان داد تا سال ۲۱۰۰، جمعیت ۱۹۸ کشور از ۲۰۴ کشور کاهش خواهد یافت و بیشتر تولدها در کشورهای فقیر اتفاق می افتد.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط مؤسسه سنجش و اندازه گیری سلامت در دانشگاه واشنگتن، انتظار می رود  از هر دو کودک متولد شده در جهان در سال ۲۱۰۰ یک نفر برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا باشد و تا این سال تنها سومالی، تونگا، نیجر، چاد، ساموآ و تاجیکستان می توانند جمعیت خود را حفظ کنند.

براساس یافته‌های محققان این خبر بسیار بدی برای کشورهای جهان خواهد بود چرا که توسعه همه‌جانبه اقتصادی و اجتماعی با کاهش جمعیت به خطر می‌افتد.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
خرید اینترنتی لباس بچه

فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که تغییر جمعیتی منجر به شکاف عمیق شمال و جنوب خواهد شد، جایی که کشورهای ثروتمندتر برای حفظ رشد اقتصادی تلاش می‌کنند و کشورهای فقیرتر با چالش چگونگی حمایت از جمعیت رو به رشد خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

آستین ای شوماخر، نویسنده ارشد و دستیار پروفسور در این مطالعه گفت: «یک چالش بزرگ برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا با بالاترین باروری، مدیریت خطرات مرتبط با رشد روزافزون جمعیت یا خطر فاجعه انسانی بالقوه است. تغییر بزرگ در تعداد تولدها بر لزوم اولویت‌بندی این منطقه در تلاش برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، بهبود زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی و ادامه کاهش نرخ مرگ‌ومیر کودکان، در کنار اقداماتی برای حذف فقر شدید و تضمین حقوق باروری زنان، تاکید می‌کند؛ جایی که تنظیم خانواده و آموزش برای دختران اولویت اصلی هر دولت است.»

. .


بازنشر از : منبع: شفقنا


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی