افزایش جمعیت ازدواج فرزند آوری شاهرود- امام جمعه بیارجمند ضمن تاکید بر ضرورت فرزندآوری، گفت: این روزها بزرگترین د

1401\11\04 01:42:54


دولت به فکر مسکن و اشتغال جوانان باشد. ضرورت توجه به فرزندآوری

شاهرود- امام جمعه بیارجمند ضمن تاکید بر ضرورت فرزندآوری، گفت: این روزها بزرگترین دغدغه مردم موضوع اقتصاد است لذا از دولت می‌خواهیم که برای مسکن و اشتغال جوانان اقدامی صورت دهد.

حجت الاسلام محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به امر مهم فرزند آوری در راستای افزایش جمعیت و نشاط اجتماعی، تاکید کرد: اسلام درباره افزایش جمعیت بسیار اهمیت قائل شده است اصل ماجرای ازدواج حتی در آیات قرآن کریم بسیار مورد تاکید قرار گرفته و حتی پیامبر اکرم (ص) فرمودند «ازدواج کرده و نسل ازدیاد کنید که من مباهات می‌کنم به وسیله شما امت خودم، در روز قیامت با امت دیگر ولو به فرزندانی که سقط شده باشند» لذا این نشان از اهمیت فرزندآوری است.

وی با بیان اینکه جمعیت موضوعی است که پیامبر اکرم (ص) به آن تاکید بسزایی دارند، افزود: میزان جمعیت یک امتیاز محسوب می‌شود زیرا کشوری که زاد و ولد نداشته باشد به راحتی مورد تهدید دشمنان قرار می‌گیرد چرا که اهل کار در آن کشور، کاهش یافته و قدرت آن دیار، رو به افول می‌رود. امام جمعه بیارجمند با بیان اینکه اگر جمعیت کشوری پیر شود، قدرت کار و خلاقیت آن کشور، از کار می‌افتد، تاکید کرد: اگر امروز کشورمان در حال پیمودن قله‌های افتخار و اقتدار است، به واسطه جمعیت جوانی است که کارها را پیش می‌برند و از این رو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به موضوع جمعیت جوان ایران اسلامی تاکید دارند. احمدی با اشاره به سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرزندآوری و ازدواج، بیان کرد: یکی از تأکیدات معظم له برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، مسکن سازی است و امروز شاهد هستیم که دولت در این زمینه، اقدامات خوبی را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه دغدغه جوانان و مردم اشتغال و مسکن است، گفت: دولت باید بیش از این اسباب فرزندآوری و ازدواج را برای مردم فراهم کند. امروز زمانی که به مردم بیان می‌شود فرزندآوری را داشته باشند، موضوع گرانی‌های اخیر و به خصوص پوشاک و خانه و لوازم مورد نیاز را یادآور می‌شوند لذا باید ابتدا دولتمردان و حتی خیران و پدر مادرها به جوانان کمک کنند. امام جمعه بیارجمند با بیان اینکه اگر همه کمک کنند، جوانان با آسایش و آرامش زندگی خودشان را آغاز می‌کنند و در نتیجه زندگی خوبی را نیز برای آینده ایران اسلامی رقم خواهند زد، بیان کرد: بازهم از دولت می‌خواهیم که مسکن و مسائل کار جوانان را مد نظر قرار دهد..

.


بازنشر از : مهر

افزایش جمعیت

ازدواج

فرزند آوری


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین