وسایل نقلیه ناپایدار و خطرناک زیادی در طول سالیان سال تحت عنوان ابداعات جدید با قرار دادن موتورهای پر قدرت در آن‌ها ساخته شده‌اند، اما هیچکدام از آن‌ها نتوانسته از خطر مرگ سرنشینا

1402\03\07 02:22:25


رانندگی با ارابه‌های مرگ. دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

وسایل نقلیه ناپایدار و خطرناک زیادی در طول سالیان سال تحت عنوان ابداعات جدید با قرار دادن موتورهای پر قدرت در آن‌ها ساخته شده‌اند، اما هیچکدام از آن‌ها نتوانسته از خطر مرگ سرنشینان خود جلوگیری کند و همچنان حالت رعب آور خود را حفظ کرده‌اند. در این مطلب به برخی از مهمترین آن‌ها نگاهی کرده‌ایم.

یک پلتفرم وسیله نقلیه بسیار خطرناک و پویا ناپایدار را انتخاب کنید: به عنوان مثال به یک موتور چهارچرخ  بیش از هزار اسب بخار نیرو اختصاص دهید، در نتیجه شما یک وسیله نقلیه بسیار خطرناک خواهید داشت که به راختی می‌توان آن را «ارابه‌ مرگ» نامید.

اما آیا این دستگاه خطرناک که می‌تواند بسیاری از زنان را بی‌شوهر و بیوه کند، تنها خطرناک ترین خودروهاست؟ یا ماشین‌های مرگبارتری را هم می‌توان پیدا کرد، بیایید رقابت ماشین‌های مرگبار را ارزیابی کنیم.

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

«لوز بلین » در گزارش درباره خطرناک ترین وسایل نقلیه نوشته است: وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ آن را دیدم، فکر می‌کردم «انگلر سوپرکواد» (Engler Superquad)«یک ماشین مرگ به سختی قابل سوار شدن» است. زمانی که«انگلر دسا» (Engler Desat)اولین بار در «سالن پریوه» (Salon Privé) سال گذشته به نمایش درآمد، وعده موتور ۱۱۰۰ اسب بخار را داده بود.

اکنون نگاه کنید، آخرین باری که لیست قدرتمندترین خودروهای تولیدی جهان را به‌روزرسانی کردیم، حدود ۲۶ ابرخودرو در بازار وجود داشت که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت داشتند. اکنون احتمالا چند مورد دیگر وجود دارد.

اما همه آنها دارای کمربند ایمنی و شیشه جلو هستند.

انگلر دسا هیچ کدام را ندارد. شما روی آن مانند یک موتور سیکلت می نشینید، این دستگاه در مدت ۲.۵ ثانیه سرعت خود را ا صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. ادعا شده که سرعت نهایی انگلر دسا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

من با موتور سیکلت در هوای آزاد به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نزدیک شده ام، اگر بخواهم  از تجربه شخصی خود در این باره بگویم؛ باد آنقدر روی کلاه ایمنی‌ام را  به شدت جابجا می‌کرد و دماغم روی قاب کلاه ایمنی صاف می‌شد.
اما حتی در آن زمان، موتورسیکلت‌ها به زیبایی سر پیچ‌ها خم می‌شدند.

دوچرخه‌های چهارچرخ، این کار را نمی کنند. بنابراین، در حالی که پیچ‌های پرسرعت و پر سرعت در منوی سوپر دوچرخه‌های معمولی شما بسیار زیاد است. می‌توان گفت که با سوار شدن به این دوچرخه‌های چهارچرخ و گذر از مسیر باریک و به یک باره رسیدن به یک پیچ تند باعث سرنگونی موتور چهار چرخ خواهد شد و شاید باعث شود شما نگرانی‌های دنیوی خود را به طور کامل پشت سر بگذارید و دیگر نه نیازی  و نه فرصتی برای فکر کردن به آن‌ها داشته باشید.

در وقع این اختمال که موتور چهارچرخ در پیچ تند واژگون شود یا به  شدت به درختی برخورد کند بسیار زیاد است.  

این چیزها ما را وحشت زده می‌کند، اما این تنها خطرات نیست و این‌ها تنها وسایل نقلیه بسار خطرناک نیستند. به این فکر افتادم که ترسناک‌ترین وسایل نقلیه‌ای که در طول بیش از ۲۰ سالی که در گیزماگ نیو  اطلسب هآن‌ها پرداخته‌ایم، کدام بوده؟ من به یک سفر سرگرم کننده در بایگانی این سایت رفتم و تعدادی رقیب عالی را کشف کردم.

سریع تری موتور تک چرخ دنیا

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

V۱۳ Challenger تقریبا به طور تردیدناپذیر این افتخار را دارد که سریع‌ترین و قوی‌ترین موتور تک‌چرخ تولیدی جهان است، این وسیله عجیب نقلیه با موتوری ۱۰ کیلوواتی که می‌تواند سرنشین خود را مانند یک کیسه گوشت بدبخت را با سرعتی مرگبار در بزرگراه حمل کند، چیزی جز تغییر وزن برای کنترل فرمان و ترمز ندارد.

ماشین سه چرخ

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

اگر بخواهیم درباره خودروهای سه چرخ صحبت کنیم، شاید«رلیانت رابین»(Reliant Robin) را به خاطر بیاورید، که مسلما یکی از بهترین لحظات کمدی خودرویی بسیار ناپایدار جرمی کلارکسون  مجری «تاپ گیر» را برای ما به ارمغان آورد.

امکان دارد دز برنامه «تاپ گیر» با بازی کردن با دیفرانسیل ها، بی ثباتی Robin در پیچ‌ها را تقویت کنند.

ماشین پروانه‌ای

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

اما ما می‌خواهیم یک شرکت‌کننده تاریخی را در اینجا با فراخواندن ماشین پروانه‌ای «لیات هلیکا» معرفی کنیم، ایده فوق‌العاده بدی که در سال ۱۹۲۱ که با این وجود شاهد ساخت ۳۰ مورد از این وسایل بودیم. در اینجا خودروی عجیب مشکلات بسیار زیادی رخ نموده، از جمله خطر انفجار چشمان راننده با باد شدید و پرتاب سنگ ریزه در هنگام شتاب این خودروی پروانه‌ای. این خودرو بدون هیچ گونه محافظ کارخانه‌ای روی پروانه است، پروانه این خودرو که هیچ نوع پوشش به طور کامل ایمنی نداترد می‌تواند برای پرندگان و عابران پیاده نیز خطرناک باشد.

موتور سیکلت پرنده

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

در این مرحله، چرخ‌ها را پشت سر گذاشته و به آسمان نگاه می‌کنیم.

یکی از موارد مورد علاقه ما باید «هاور سرف اسکورپیون» (Hoversurf Scorpion) ساخت روسیه باشد، یک موتور سیکلت پرنده چهار ملخه که ظاهرا برای افراد مشتاق قطع عضو طراحی شده است.  مقامات شهری دبی که همیشه آماده‌اند تا زمانی که ایده‌های بد به اندازه کافی دیدنی باشد، برای خریدشان پول پرداخت کنند و آن‌ها را به کارگیرند، تصمیم گرفتند چند دستگاه از این موتور سیکلت پرنده برای نیروی پلیس خود بخرند. اما زیاد طوای نکشید و اولین فیلم تصادف با این چهارچرخ هوایی خطرناک بلافاصله پس از این خرید ظاهر شد.

جت پرنده

تصاویر | رانندگی با ارابه‌های مرگ | دیوانه‌ترین خودروهای دنیا در یک نگاه

آخر نیز عرصه پرواز شخصی با موتور جت است، جایی که علیرغم دیوانگی محسوس پرواز با  جت پک‌های کاملا کاربردی امروزی، لباس‌های جت و جت وینگ‌ها، به نظر می‌رسد یک مرد راهی برای ترسناک‌تر کردن اوضاع پیدا کرده باشد. این مرد فرانکی زاپاتا فرانسوی است که معمولا با یک جت بورد به سبک «گرین گابلین» (شخصیت ابر شرور داستان‌های کمیک مارول که با یک پرنده هوایی خفاش مانند به نام گابلین گلایدر پرواز می‌کرد.) با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در هوا با یک وسیله هوابرد جت اسکی مانند، حرکت می‌کند.

.

.


بازنشر از : منبع: همشهری آن


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر