کیا اسپورتیج که نامی کاملاً آشنا در ایران است، در یک نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به کشور راه پیدا می‌کند. البته علاوه بر این، یک نسخه دیگر با حجم موتور ۲ لیتری و قوای تنفس طبیعی در آ

1402\02\04 03:19:20


رقیب اصلی تیگو ۸ پرو و لاماری ایما به ایران آمد. تصویر

کیا اسپورتیج که نامی کاملاً آشنا در ایران است، در یک نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به کشور راه پیدا می‌کند. البته علاوه بر این، یک نسخه دیگر با حجم موتور ۲ لیتری و قوای تنفس طبیعی در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ هم همان پیشرانه رایج کراس اوورهای جمع و جور در مقطع کنونی بازار ایران در نظر گرفته شده است.

این کراس اوور کره‌ای از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با سیستم GDI یا پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متر را دارد. وظیفه انتقال نیرو آن هم بر عهده یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته با مقصد هر چهار چرخ است.

ضمن اینکه همه ترمزهای به‌کار رفته در این شاسی بلند از نوع دیسکی‌اند.

گذشته از این، نسخه دیگری از Sportage جدید وارداتی برای مشتریانی به عرضه خواهد رسید که به‌جای یک پیشرانه توربوشارژ کم‌حجم‌تر، پیشرانه‌ای بزرگ‌تر با سیستم تنفس طبیعی را ترجیح می‌دهند. بنا به شنیده‌ها، یک نسخه ۲ لیتری از این شاسی بلند کامپکت کره‌ای در آینده ارائه می‌شود که به توربوشارژ مجهز نیست و به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. یک گیربکس CVT عهده‌دار انتقال نیرو این پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری خواهد بود.

متعاقباً جزئیات بیشتری درباره این نسخه به‌اشتراک گذاشته خواهد شد.

امکانات و تجهیزات

در فضای داخلی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ اول از همه دو نمایشگر به‌چشم می‌خورند که به شکل به هم پیوسته از مرکز تا گوشه چپ داشبورد را فرا گرفته‌اند. نمایشگر مرکزی که متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی یا مولتی‌مدیا است، در محدوده ۸ اینچی قرار دارد. نمایشگر پشت فرمان که نقش صفحه آمپر دیجیتال را ایفا می‌کند، کمی بزرگ‌تر و حدود ۱۰ اینچ است.

در ضمن باید ذکر کرد که سیستم مولتی مدیای این کراس اوور وارداتی از رابط‌های اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند تا کاربران هر دو سیستم عامل بتوانند به بهترین شکل با سیستم مولتی مدیای خودرو خود تعامل برقرار کنند.

 رقیب اصلی تیگو ۸ پرو و لاماری ایما به ایران آمد/ عکس

صندلی‌های Sportage مدل ۲۰۲۳ بازار ایران روکش تمام پارچه‌ای دارند و صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن شده‌اند. صندلی راننده به‌صورت تمام برقی تنظیم می‌شود و صندلی‌های عقب به‌طور کامل تا می‌شوند. در تمام درب‌ها تریم پلاستیکی به‌کار رفته است؛ فقط در برخی از نقاط می‌توان تریم پارچه‌ای را هم مشاهده کرد.

سیستم تهویه این شاسی بلند هم دستی است و در ناحیه عقب دریچه‌های هوا برای سرنشینان این ناحیه تعبیه نشده است. همچنین حالا که صحبت از دریچه‌ها به میان آمد، باید اشاره کرد این خودرو وارداتی از آپشن قفل کردن دریچه‌های سیستم تهویه هوا برخوردار است.

دسته دنده این کراس اوور وارداتی همان دسته دنده مرسوم است و ۳ حالت نورمال، اکو و اسپرت پیش رو راننده قرار خواهند داشت. راننده همچنین می‌تواند از کروز کنترل، اتوهلد، اتو استاپ و استارت، دستیار کنترل حرکت در سرپایینی، رادار بین خطوط، سنسور نور و باران و دوربین دنده عقب (با دکمه اختصاصی) بهره بگیرد.

ترمز پارک هم نه از نوع دستی بلکه از نوع برقی است. نسخه کنونی از اسپورتیج ۲۰۲۳ که کوشا خودرو به ایران می‌آورد، مجموعاً ۴ ایربگ دارد. با این حال، ذکر شده است که در آینده ۶ ایربگ برای این خودرو کره‌ای در دسترس گذاشته خواهند شد.

در فضای داخلی شاسی بلند محبوب کیا ۲ جالیوانی و چندین پورت را می‌توان پیدا کرد.

یک پورت شارژ یو اس بی تایپ سی در کنسول ناحیه جلو، دو پورت شارژ روی صندلی‌های عقب، یک شارژر فندکی در جلو و یک شارژر فندکی ۱۸۰ وات دیگر در صندوق عقب قرار گرفته‌اند. سانروف برقی دوقسمته، کاهش بخار شیشه‌های داخل و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی با رنگ‌بندی نقره‌ای و مشکی برخی دیگر از امکانات و تجهیزات اسپورتیج مدل جدید وارداتی‌اند.

قیمت اسپورتیج جدید بازار ایران

انتظار می‌رود کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ وارداتی کوشا خودرو با قیمت حداقل ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار ایران در دسترس قرار بگیرد. این درحالی است که احتمال دارد قیمت آن به حوالی ۴ میلیارد و ۵۰۰ تومان هم برسد.

.

.


بازنشر از : منبع: گجت نیوز


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو