1403\02\16 13:15:11


زاکانی در پاسخ به وزارت ارشاد: حرف علمی بزنید

شهردار تهران به ساخت و ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج واکنش نشان داد.

تماشاخانه «سنگلج» یکی از بنا‌های قدیمی شهر تهران است که در در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج ۲ اردیبهشت ماه با اعلام خبری مبنی بر تخریب و اقدام به ساخت و ساز ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی کرد و شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج را خطرناک عنوان کرد.

در همین راستا سعید جمشیدی مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طرح شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت و ساز غیر اصولی شهرداری تهران در مجاورت تماشاخانه سنگلج خبر داد و گفت: در بازدید میدانی که از ساخت و ساز ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج صورت دادیم، شواهد نشان می‌دهند که سنگلج در معرض خطر است. با توجه به اینکه هیچ گونه اطلاعی از نقشه شهرداری نداریم و نمی‌دانیم چه سازه‌های نگهبانی را در نظر گرفته اند، پیش بینی این است که به محض آغاز گود برداری صدمه‌های جدی‌تری به تماشاخانه وارد خواهد شد.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به ساخت و ساز درکنار تماشاخانه سنگلج و واکنش وزارت ارشاد به این اقدام شهرداری به خبرنگار برنا گفت: ساخت و ساز در کنار تماشاخانه سنگلج مشکلی را برای این بنا ایجاد نمی کند.

وی درخصوص اظهارات مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه تماشاخانه سنگلج در خطر است، گفت: حرف علمی بزنید!

. .


بازنشر از : منبع: برنا