اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان اداره کل منابع طبیعی اصفهان مالچ پاشی اصفهان- معاون محیط‌ز

1402\03\06 18:10:52


طرح مالچ پاشی زیستی در ۳۰ هکتار از بیابان‌های اصفهان کلید خورد

اصفهان- معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از اجرای آزمایشی مالچ سازگار با محیط‌زیست در ۲ محدوده ۱۵ هکتاری از کانون‌های گردوغبار استان خبرداد.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیش از ۳ میلیون هکتار از عرصه‌های استان اصفهان مستعد غبار خیزی است، اظهار داشت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از این عرصه‌های بیابانی را کانون‌های بحرانی گردوغبار تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: با حمایت ستاد ملی مقابله با گردوغبار اجرای پروژه مالچ زیستی توأم با نهال کاری در ۲ نقطه استان اصفهان بصورت پایلوت کلید خورد که با همکاری ادارات کل محیط‌زیست و منابع طبیعی استان عملیاتی می‌شود. معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: مالچ پاشی زیستی توأم با نهال کاری در عرصه ۱۵ هکتاری در شرق اصفهان حد فاصل ورزنه تا حسن آباد جرقویه توسط محیط‌زیست و در ۱۵ هکتار دیگر نیز در آران و بیدگل توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرا خواهد شد.‌ اکبری افزود: بررسی‌های میدانی برای اجرای این پروژه انجام شده اما با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم در حال بررسی کارشناسی هستیم که امکان اجرای طرح در حال حاضر وجود دارد یا باید در فصل سرد انجام شود. وی ابراز داشت: استفاده از مالچ‌های تجزیه پذیر و سازگار با محیط‌زیست موضوع جدیدی است که در دستور کار قرار گرفته است و مواد آن نفتی نیست زیرا با توجه به اینکه استفاده از مالچ نفتی در گذشته اثراتی داشته و با محیط‌زیست سازگار نبوده از راهکارها و برنامه‌های تثبیت کانون‌های گردوغبار حذف شده است..

.


بازنشر از : مهر

اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان

اداره کل منابع طبیعی اصفهان

مالچ پاشی


نمایندگی زومر - جک پارکینگ زومر - ریموت زومر