سردار رادان فراجا مراسم معارفه فرمانده کل انتظامی کشور، به تشریح اهمیت نقش های اطلاعاتی در ساختار و ابعاد مختلف ف

1401\11\10 18:15:08


اهمیت نقش اطلاعاتی در مأموریت‌های فراجا

فرمانده کل انتظامی کشور، به تشریح اهمیت نقش های اطلاعاتی در ساختار و ابعاد مختلف فراجا پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه فرماندهان فراجا عصر دوشنبه برگزار شد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در این مراسم گفت: طبیعی است ویژگی‌های یک سازمانی که با عنوان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود و با مأموریت‌های گوناگون و متنوعی که دارد به هر سازمانی تکلیف می‌کند تا بر اساس نقش‌های خودش بتواند مطلوب‌های خود را عملیاتی کند. به خصوص سازمانی که در ابعاد امنیت عمومی، داخلی و ملی نقش دارد. وی افزود: دستاوردهای ما در معماری فرماندهی انتظامی به اینجا رسید که این فرماندهی مسئول در امنیت عمومی، از ارکان امنیت داخلی و مؤثر در امنیت ملی است.

ماموریت‌هایی نیز که برای ما تعریف شده دقیقاً بر همین موضوع دلالت دارد. در قسمت‌هایی از بخش‌های اطلاعاتی و فرا اطلاعاتی، در بخش‌هایی از عملیات رزم در ابعاد داخلی و بعضاً ملی، مسئولیت داریم. سردار رادان ادامه داد: از جمله نقش‌هایی که در فرماندهی انتظامی وجود دارد و جزو نقش‌های اساسی آن است؛ نقش اطلاعاتی، اجتماعی و عملیاتی است که در ابعاد و سطوح مختلف خود را به رخ می‌کشاند؛ بر اساس این نقش‌ها باید کارکردها را استخراج کرد.

وی بیان کرد: اگر ما به سه ضلع از اضلاع نقش‌های فرماندهی انتظامی توجه کنیم، این سه ضلع می‌توانند یکی از تعیین کننده ترین مأموریت‌ها و وظایف ما در اجرای خوب و درست مأموریت‌ها باشند که اگر اینها به خوبی انجام شود؛ جنس آن، اقتدار آفرینی خواهد بود و آن شانی که حضرت آقا در حکم به من ابلاغ کردند، از یکی از دریچه‌های این موضوع یعنی توان و اقتدار؛ حاصل خواهد شد. سردار رادان گفت: بعد اطلاعاتی صرفاً در سازمان اطلاعات خلاصه نیست، حتی برخی اوقات نقش‌های اطلاعاتی ما برای پلیس راهور، مرزبانی و…، هم تعریف شده و در همه سطوح مأموریتی جاری است؛ اما بروز و ظهور آن در سیستم‌های اطلاعاتی است که در مأموریت ما نقش آفرینی می‌کند. شما نمی‌توانید بعد اجتماعی را صرفاً در یک سازمان خلاصه کنید..

.


بازنشر از : مهر

سردار رادان

فراجا

مراسم معارفه


نمایندگی بوتان تهران