رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی خبر داد.

1403\02\05 11:41:07


دستگیری عامل توهین و هتک حیثیت فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ سید احمد موسوی در تشریخ این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه خانمی به پلیس فتا مدعی شد، فرد یا افراد ناشناسی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و توهین از طریق فضای مجازی موجبات سلب آرامش روانی وی و خانواده‌اش را فراهم کرده است، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال گردید.

این مسئول انتظامی گفت: متهم در بازجویی اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از روبه رو شدن با شاکیه و مستندات فنی موجود به جرم خود اعتراف نمود و بیان داشت شاکیه از اقوام نزدیک وی می‌باشد، به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی و تصویر عدم امکان شناسایی در فضای مجازی به منظور انتقام جویی اقدام به این عمل مجرمانه نموده است. 

وی با تاکید بر رعایت اخلاق مداری و حفظ کرامت انسانی در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: برابر فوانین جاری کشور هرگونه توهین، تهدید در فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد. 

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایندو در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

.

.


بازنشر از : منبع: پایگاه اط


قفسه فلزی - قفسه انبار