لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای مجموعه: دنیای خودرو لامبورگینی هوراکان STJ به نمایش گذاشته شد. لامبورگینی با هوراکان اس تی جی،

1403\01\25 08:07:09


لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد- خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای

لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای مجموعه: دنیای خودرو لامبورگینی هوراکان STJ به نمایش گذاشته شد. لامبورگینی با هوراکان اس تی جی، پایان راه این سوپرکار 10 سیلندر به‌یادماندنی را جشن می‌گیرد

لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای مجموعه: دنیای خودرو لامبورگینی هوراکان STJ به نمایش گذاشته شد.

لامبورگینی با هوراکان اس تی جی، پایان راه این سوپرکار 10 سیلندر به‌یادماندنی را جشن می‌گیرد. به گزارش گجت نیوز، لامبورگینی که با خودروهایی مثل لامبورگینی روئلتو و لامبورگینی لانزادور رفته‌رفته آماده فصل جدید خود می‌شود، به‌تازگی در این راستا نسخه نهایی STJ هوراکان را به‌صورت رسمی به نمایش گذاشت. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، STJ نسخه‌ای ویژه از هوراکان بر پایه هوراکان STO است که مجموعاً 10 دستگاه از آن تولید می‌شود تا ادای احترامی به این سوپرکار 10 سیلندر به مناسبت توقف تولید آن پس از 10 سال باشد.   شاید در نگاه اول هوراکان اس تی جی مشابه اس تی او به نظر برسد، اما از المان‌های ظاهری جدید بی‌نصیب نمانده و لامبورگینی تغییراتی در آن اعمال کرده است. در واقع لامبورگینی دو نسخه متفاوت را پیش رو خریداران STJ که روی هم رفته 10 نفر می‌شوند می‌گذارد: یک نسخه با بدنه خاکستری (Grigio Telesto)، سقف مشکی (Nero Noctis) و تریم سفید (Bianco Isi) و قرمز (Rosso Mars) و دیگری با رنگ بدنه آبی (Blue Eliadi) و سقف و تریم یکسان.   البته باید اشاره کرد که در فضای داخلی این سوپرکار جدید لامبورگینی هم صندلی‌های چرمی آلکانتارای مشکی با دوخت قرمز رنگ به چشم می‌خورند.

ضمناً یک لوح فیبر کربنی در کابین قرار می‌گیرد که شماره خریدار، از ۱ تا ۱۰ روی آن حک شده است. خریداران حتی می‌توانند یک لوح اضافی برای قسمت سرنشین جلو سفارش بدهند.   مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان STJ هوراکان STJ بر اساس هوراکان STO ساخته شده و در توسعه آن از اتومبیل‌های مسابقه‌ای رقابت‌های سوپر تروفئو لامبورگینی به‌شکل محسوس الهام گرفته شده است. حروف STJ در نام این نسخه مخفف Super Trofeo Jota هستند که نشان می‌دهد یکی از نسخه‌های ویژه سری Jota به حساب می‌آید.   اس تی جی برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی بهره می‌برد که خروجی آن نسبت به نسخه اس تی او تغییری نکرده است.

تبلیغات
خودرو
خودرو

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

در نتیجه، کماکان 631 اسب بخار قدرت و 566 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال نیرو محرکه به محور عقب یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته را به کار می‌گیرد. هرچند خروجی دست کم روی کاغذ تغییر نکرده، نسخه جدید اس تی جی از «پکیج بهبود عملکرد اختصاصی» برخوردار است.   این پکیج المان‌های آیرودینامیکی مهندسی شده توسط متخصصان «لامبورگینی اسکوادرا کورس» (Lamborghini Squadra Corse)، بخش مسابقه‌ای لامبورگینی را در بر می‌گیرد. مثلاً تجهیزات آیرودینامیک جدید به این خودرو سوپر اسپرت اضافه شده و زاویه بال عقب 3 درجه افزایش پیدا کرده است.

با اصلاحات صورت گرفته، بار آیرودینامیکی بدون تاثیر روی تعادل خودرو 10 درصد بیشتر از قبل شده است.   لامبورگینی سوپرکار هوراکان STJ را به کمک‌فنرهای مسابقه‌ای مجهز کرده که امکان تنظیم انقباض و انبساط آن‌ها وجود دارد. به لطف این ویژگی، راننده می‌توانند تجربه خود را بسته به نوع زمین تغییر بدهد. همچنین رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی با تایرهای سفارشی «بریج‌استون پوتنزا ریس» (Bridgestone Potenza Race) برای این خودرو در نظر گرفته شده است که چسبندگی آن روی سطح زمین را افزایش می‌دهند.   لامبورگینی هوراکان STJ علی‌رغم این‌که قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به هوراکان STO تولید نمی‌کند، با ارتقای انجام شده توانست یک ثانیه زودتر از STO پیست «ناردو» (Nardo) را دور بزند.   جانشین هوراکان در راه   جانشین لامبورگینی هوراکان به‌عنوان یک سوپرکار هیبرید مثل روئلتو قرار است در انتهای سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود و انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی از آن رونمایی شود.

حتی گزارش‌ها حکایت از این دارند که این خودرو سوپر اسپرت، لامبورگینی تمراریو (Temerario) نام دارد؛ هرچند برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر رونمایی رسمی آن در آینده نزدیک بود.      . .


بازنشر از : بیتوته


تولید کارتن و سفارش کارتن