جی اس ام/ شایعه‌ای جدی ادعا می‌کند که پرچمدار موردانتظار اپل از سنسور پریسکوپی با زوم اپتیکال ۶ برابری بهره خواهد برد. در نظر بسیاری از کاربران، سیستم دوربین یک گوشی هوش

1402\01\30 16:49:29


آیفون 15 پرو مکس از زوم 6 برابری پشتیبانی خواهد کرد

جی اس ام/ شایعه‌ای جدی ادعا می‌کند که پرچمدار موردانتظار اپل از سنسور پریسکوپی با زوم اپتیکال ۶ برابری بهره خواهد برد. در نظر بسیاری از کاربران، سیستم دوربین یک گوشی هوشمند یکی از مهمترین ارکان آن‌ محسوب می‌شود که باید از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد.

جی اس ام/ شایعه‌ای جدی ادعا می‌کند که پرچمدار موردانتظار اپل از سنسور پریسکوپی با زوم اپتیکال ۶ برابری بهره خواهد برد.در نظر بسیاری از کاربران، سیستم دوربین یک گوشی هوشمند یکی از مهمترین ارکان آن‌ محسوب می‌شود که باید از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد.

در دنیای فناوری، دوربین‌های قدرتمند می‌توانند ارزش خرید یک گوشی را به طرز چشمگیری افزایش دهند و دوربین ضعیف نیز باعث می‌شود دیگر ویژگی‌های مثبت یک دستگاه زیاد به چشم نیاید. در این راستا، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نسل جدید پرچمدار پرمیوم خود یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس را نیز با دوربین‌های بهبودیافته روانه بازار کند. پس از تجهیز آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین جدید این پرچمدار شاید بزرگ‌ترین بروزرسانی سیستم دوربین تاریخ سری آیفون محسوب شود. در این راستا، وبسایت MacRumors ادعا کرده است که آیفون ۱۵ پرو مکس به لنز پریسکوپی مجهز خواهد شد که از زوم اپتیکال بین ۵ تا ۶ برابری پشتیبانی خواهد کرد. لنز پریسکوپی قادر است میزان فاصله‌ای که نور در ماژول دوربین طی می‌کند را افزایش دهد و در نتیجه، زوم اپتیکال بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

در حال حاضر، آیفون ۱۴ پرو مکس از بزرگنمایی ۳ برابری بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود زوم اپتیکال آیفون ۱۵ پرو مکس بین ۵ تا ۶ برابر باشد. البته نباید فراموش کنیم لنز پریسکوپی با زوم ۶ برابری قطعا به سنسور بزرگ‌تری نیز نیاز دارد و باعث افزایش دوباره برآمدگی دوربین این پرچمدار خواهد شد.  بازار شایان ذکر است که این لنز پریسکوپی جدید احتمالا در دیگر اعضای خانواده آیفون ۱۵ به کار نخواهد رفت و این قابلیت اختصاصی تنها در اختیار آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود.

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد اپل به درنظر دارد به تدریج تفاوت‌های بین نسخه‌های پرو و پرو مکس بیشتر از قبل کند تا پرچمدار پرمیوم این برند به محصولی ویژه‌تر بدل شود. . .


بازنشر از : آخرین خبر


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران