شهر سخت افزار/ از زمان آغاز محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ سنگین شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی، سرعت اینترنت این فناوری ارتباطی در کشور به شدت کاهش یافته و ک

1402\01\08 12:49:02


ادعای وزیر ارتباطات در خصوص افزایش 75 درصدی سرعت اینترنت

شهر سخت افزار/ از زمان آغاز محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ سنگین شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی، سرعت اینترنت این فناوری ارتباطی در کشور به شدت کاهش یافته و کاربران همواره از کیفیت بد آن شکایت می‌کنند. با این حال، وزیر ارتباطات مدعی افزایش ۷۵ درصدی سرعت اینترنت نسبت به سال‌ها قبل است.

شهر سخت افزار/ از زمان آغاز محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ سنگین شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های خارجی، سرعت اینترنت این فناوری ارتباطی در کشور به شدت کاهش یافته و کاربران همواره از کیفیت بد آن شکایت می‌کنند.

با این حال، وزیر ارتباطات مدعی افزایش ۷۵ درصدی سرعت اینترنت نسبت به سال‌ها قبل است.عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تأکید بر این موضوع که وزارت ارتباطات به دنبال تثبیت جایگاه اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از ۱۳ محور کلیدی برنامه هفتم توسعه است، توضیح داد که برخلاف آنچه توسط اغلب کاربران تصور می‌شود، امروز سرعت اینترنت نسبت به روزهای ابتدایی شروع کار دولت ۷۵ درصد افزایش یافته است.وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود اعلام کرد که: «در حال حاضر برخلاف آنچه تصور می‌شود، بر اساس آمار سرعت اینترنت نسبت به اوایل دولت حدود ۷۵ درصد افزایش و رتبه ایران ۲۰ پله کاهش یافته است.»به گفته این مقام مسئول، طی ۱۰ سال گذشته هیچ پیشرفتی در زمینه اینترنت ثابت صورت نگرفته و همین مسئله باعث شده تا ایران جزو آخرین کشورهای فهرست جهانی شاخص‌های توسعه اینترنت ثابت باشد. بازار زارع‌پور در رابطه با اقدامات وزارت ارتباطات طی یک سال گذشته و برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای سال‌های آینده نیز ضمن اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، آن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات خواند.به گفته زارع‌پور: «در سال گذشته پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را در ۱۱ استان و در ۴۶ شهر آغاز کردیم که با سرعت در حال پیشروی است. در حال حاضر ۲.۵ میلیون نفر تحت پوشش خدمات مربوط به این پروژه هستند.

ما در تلاش هستیم سرعت‌های چند صد مگی را برای مردم فراهم کنیم.» وزارت ارتباطات مسئول وضعیت فعلی نیست!وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد که محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده طی ماه‌های گذشته خارج از محدود اختیارات وزارت ارتباطات بوده است. به گفته وی وزارت ارتباطات مجری است و حتی در برخی محافل تصمیم‌گیری مرتبط با این موضوع نیز عضویت ندارد.زارع پور در ادامه توضیح داد که: «من هم می‌توانستم همانند سال ۹۷ سکوها و پلتفرم‌های داخلی را به حال خود رها کنم؛ اما همکاران من در وزارت ارتباطات شبانه‌روزی تلاش کردند تا بتوانند بستر ارتباط را برای مردم فراهم کنند و در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون کاربر یکتا از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.». .


بازنشر از : آخرین خبر


قفسه فلزی - قفسه انبار