اینستاگرام بر روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی برچسب می‌گذارد مجموعه: اخبار تکنولوژی متا مدتی پیش اعلام کرد که اگر محتوا‌های آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز توس

1403\01\25 07:53:09


اینستاگرام بر روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی برچسب می‌گذارد

اینستاگرام بر روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی برچسب می‌گذارد مجموعه: اخبار تکنولوژی متا مدتی پیش اعلام کرد که اگر محتوا‌های آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشند، برچسب‌گذاری می‌شوند. به گزارش دیجیاتو، متا مدتی پیش اعلام کرد که اگر محتواهای آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشند، برچسب‌گذاری می‌شوند

اینستاگرام بر روی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی برچسب می‌گذارد مجموعه: اخبار تکنولوژی متا مدتی پیش اعلام کرد که اگر محتوا‌های آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشند، برچسب‌گذاری می‌شوند. به گزارش دیجیاتو، متا مدتی پیش اعلام کرد که اگر محتواهای آپلودشده در اینستاگرام، فیسبوک و تردز توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشند، برچسب‌گذاری می‌شوند.

حالا این شرکت درحال به‌روزرسانی خط‌مشی خود درباره محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی است و از ماه می (اردیبهشت ماه) با برچسب «Made with AI» آن‌ها را مشخص خواهد کرد. این خط‌مشی برای محتواهای اینستاگرام، فیسبوک و تردز اعمال می‌شود.   براساس اعلام رسمی متا، این شرکت با اذعان به اینکه خط‌مشی فعلی آن بسیار محدود است، می‌گوید که طیف محتواهای هوش مصنوعی وسیع‌تری اعم از ویدیو، صوت و عکس را برچسب‌گذاری می‌کند. این برچسب‌ها یا توسط خود کاربر اضافه خواهد شد، یا متا با استفاده از شاخص‌های استاندارد صنعت هوش مصنوعی، این نوع محتواها را شناسایی می‌کند.

این شرکت جزئیات بیشتری درباره سیستم تشخیص خود ارائه نکرده است.   برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی توسط متا خط‌مشی هیئت نظارت متا درباره هوش مصنوعی در سال 2020 ایجاد شد. این خط‌مشی قدیمی تنها از انتشار ویدیوهایی که توسط هوش مصنوعی دستکاری‌شده جلوگیری می‌کند، مخصوصاً ویدیوهایی که توسط دیپ‌فیک ساخته شده‌اند؛ اما این خط‌مشی محتواهایی را که جدیداً توسط هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌شوند، پوشش نمی‌دهد.   متا می‌گوید که در چهار سال گذشته و به ویژه در سال 2023، کاربران انواع دیگری از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی مانند صدا و عکس را ساخته‌اند و البته این فناوری نیز به سرعت درحال پیشرفت است. به همین دلیل به‌روزرسانی خط‌مشی سال 2020 اهمیت دارد.   متا در خط‌مشی جدید به‌جای حذف محتواهای متنوع هوش مصنوعی، قصد دارد با اضافه‌کردن برچسب به آن‌ها، زمینه‌ای جدید برای انتشار این محتواهای محبوب فراهم کند.

البته همچنان محتواهایی با موضوعات ضدقانونی مانند آزار و اذیت و منع افراد از رأی‌دادن حذف خواهند شد.    . .


بازنشر از : بیتوته


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران