۲۰۲۴ برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌ها سال جذابی است و در این سال مدل‌های خاص و همه‌فن‌حریفی راهی بازار می‌شوند

1403\02\06 16:47:10


با ۵ لپ‌تاپ عجیب ولی جذاب در ۱۰ سال گذشته آشنا شوید

۲۰۲۴ برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌ها سال جذابی است و در این سال مدل‌های خاص و همه‌فن‌حریفی راهی بازار می‌شوند

۲۰۲۴ برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌ها سال جذابی است و در این سال مدل‌های خاص و همه‌فن‌حریفی راهی بازار می‌شوند.

با وجود اینکه برای خرید لپ‌تاپ معمولا دنبال گزینه‌های استاندارد و پرطرفدار می‌رویم، ولی برخی شرکت‌ها ریسک می‌کنند و طراحی‌های خاصی را برای لپ‌تاپ‌های خود عملی می‌کنند. در این مطلب سراغ ۵ لپ‌تاپ عجیب ولی جذاب در ۱۰ سال گذشته رفته‌ایم که خلاقیت شرکت‌های سازنده را نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که برای طراحی لپ‌تاپ‌ها عملا حد و مرزی وجود ندارد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3 15IRU8-i3 1305U 8GB 256SSD /*/
لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3 15IRU8-i3 1305U 8GB 256SSD /*/
۱۹,۱۹۹,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD /*/
لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD /*/
۱۱,۱۸۰,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید لپ‌تاپ از دیجی‌کالا/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/
  • ۱۰ لپ‌تاپ عجیب که ثابت می‌کنند طراحی هیچ حد و مرزی ندارد
فهرست محتوا/*/

لپ‌تاپ عجیب Razer Valerie
Asus ROG GX700
لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف
MSI GT83VR 7RF Titan SLI
لپ‌تاپ عجیب Acer Predator 21 X
بیشتر لپتاپ های عجیب چندان محبوب نمی‌شوند/*/

لپ‌تاپ عجیب Razer Valerie

لپ‌تاپ عجیب

احتمالا اگر به لپ‌تاپ علاقه‌مند باشید، با کمپانی ریزر و لپ‌تاپ‌های گیمینگ آن آشنا هستید. با این حال، مدل Valerie ریزر یک استثنای کامل نسبت به فرمول سبک و فشرده‌ای بود که در لپ‌تاپ‌های Blade آن‌ها مشهود است.

پروژه Valerie که در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، تلاشی از سوی ریزر برای ادغام چندین نمایشگر در یک لپ‌تاپ بود. این نمونه اولیه که در حالت بسته‌شده شبیه یک لپ‌تاپ معمولی به نظر می‌رسید، دارای دو نمایشگر اضافی بود که می‌توانستند مانند بازوهایی برای قرارگیری در اطراف صفحه‌نمایش مرکزی باز شوند. کیفیت این نمایشگرها نیز قابل چشم‌پوشی نبود و هر سه آن‌ها پنل‌های ۱۷.۳ اینچی ۴K داشتند.

در بخش سخت‌افزار داخلی، این لپ‌تاپ تنها به یک کارت گرافیک GTX 1080 مجهز شده بود.

در حالی که این پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی‌های ۴K در سطح ابتدایی روی یک مانیتور در سال ۲۰۱۷ نسبتاً مناسب بود، اما بعید است بتواند به طور همزمان از پسِ اجرای سه نمایشگر ۴K بربیاید. همچنین وزن این نمونه اولیه ۵.۵ کیلوگرم بود که با لپ‌تاپ‌های باریک‌تر Blade فاصله زیادی داشت. متأسفانه، پروژه Valerie هرگز از مرحله نمونه اولیه فراتر نرفت و از آن زمان تاکنون هیچ سازنده دیگری به عرصه لپ‌تاپ‌های سه نمایشگره وارد نشده است.

Asus ROG GX700

لپ‌تاپ عجیب

بسیاری از لپ‌ تاپ‌های گیمینگ محبوب ما به سبکی و پرتابل بودن شهرت ندارند.

به هر حال، برای دفع گرمای تمام قطعات رده بالای درون لپ‌ تاپ، به راهکار خنک‌کننده قدرتمندی نیاز دارید. در حالی که لنوو Legion 9i اولین لپ‌تاپی بود که از خنک‌کننده مایع داخلی بهره می‌برد، شرکت ایسوس با ROG GX700 پا را فراتر گذاشته و یک خنک‌کننده مجزا خارج از بدنه ارائه کرد. از نظر مشخصات فنی، این غول دنیای لپ‌ تاپ‌ها به پردازنده مرکزی قدرتمند Intel Core i7-6820HK و کارت گرافیک GTX 980 مجهز شده بود.

هرچند ممکن است پردازنده و کارت گرافیک این لپ‌ تاپ امروزه چندان قابل توجه به نظر نرسند، اما در سال ۲۰۱۶ جزو برترین گزینه‌های موجود در بازار بودند. علاوه بر این، کارت گرافیک GTX 980 درون GX700 معادل یک کارت گرافیک قدرتمند کامپیوترهای رومیزی بود و پردازنده اسکای‌لیک آن نیز به خصوص پس از اتصال به داک خنک‌کننده مایع، امکان اورکلاک قابل توجهی را ارائه می‌داد.

ایسوس تصمیم گرفت لپ‌تاپ خود را با یک داک خنک‌کننده مایع خارجی عرضه کند که می‌توانستید آن را به درگاه ورودی/خروجی پشتِ بدنه GX700 وصل کنید. این موضوع باعث شد تا ظاهر لپ‌تاپ تا حد ممکن عجیب و غریب به نظر برسد.

علاوه بر این، قیمت هنگفت ۳۹۹۹ دلاری آن نیز کمکی به رایج شدن این لپ‌تاپ در بازار نکرد.

لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف

لپ‌تاپ عجیب

همانطور که گفتیم، تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها معمولا به طرح‌های خلاقانه و نوآورانه توجه زیادی نشان می‌دهند و با این کار تا حدی در برابر رقبا عرض اندام هم می‌کنند. یکی از این لپ‌تاپ‌ها، لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف ۱۷.۳ اینچی mini-LED است. این نمایشگر که رزولوشن ۷۲۰P دارد و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت ارائه می‌دهد، بدون شک یکی از خاص‌ترین مشخصه‌ها بین لپ‌تاپ‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

اما لنوو در طراحی این لپ‌تاپ آینده‌نگر به صفحه‌نمایش بسنده نکرده است؛ صفحه‌کلید این دستگاه به همان اندازه نمایشگر منحصربه‌فرد است.

لنوو به جای صفحه‌کلید معمولی با کلیدهای فیزیکی، از یک صفحه‌کلید لمسی استفاده کرده است، جایی که کلیدها روی محل‌های همیشگی خود به صورت مجازی نمایش داده می‌شوند. بهترین بخش این است که ناحیه صفحه‌کلید هنگام نزدیک کردن قلم، به یک تبلت طراحی تبدیل می‌شود و این لپ‌تاپ عجیب را حتی خاص‌تر و چندکاره‌تر می‌کند. متاسفانه، این تنها یک دستگاه مفهومی است، بنابراین به این زودی‌ها نمی‌توانیم آن را به صورت تجاری تهیه کنیم.

MSI GT83VR 7RF Titan SLI

لپ‌تاپ عجیب

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

روزی روزگاری برخی خوره‌های تکنولوژی به استفاده همزمان از چند کارت گرافیک علاقه زیادی نشان می‌دادند و در سال ۲۰۱۷، شرکت MSI با معرفی لپ‌تاپ گیمینگ GT83VR که امکان استفاده از تا دو کارت گرافیک GTX 1080 را داشت، بر موج این مد سوار شد.

واضح است که چنین لپ‌تاپ قدرتمندی نیازمند سازش‌هایی بود که قابل توجه‌ترین آن‌ها قابل حمل بودن دستگاه بود. وزن بالای ۶ کیلوگرمی GT83VR باعث می‌شد تا به سختی بتوان آن را درون کوله پشتی قرار داد و به راحتی حمل کرد.

همچنین برای استفاده از حداکثر توان GT83VR، نیاز به حمل دو آداپتور برق جداگانه داشت. این لپ‌تاپ به کیبورد مکانیکی Cherry MX مجهز شده بود و تعداد درگاه‌های آن به حدی زیاد بود که هر داک استیشن متوسطی را شرمنده می‌کرد.

برای تأمین فضای کافی جهت عملکرد سیستم خنک کننده‌ای که بتواند از ذوب شدن کارت‌های گرافیک SLI شده جلوگیری کند، MSI پد لمسی را با یک صفحه‌کلید عددی دارای نور پس‌زمینه ترکیب کرد و کاربر می‌توانست با فشردن یک دکمه، به راحتی بین این دو قابلیت جابه‌جا شود.

لپ‌تاپ عجیب Acer Predator 21 X

Acer Predator 21 X 

تمام لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، ویژگی‌های غیرمعمولی دارند، اما ایسر Predator 21 X باعث می‌شود همه آن‌ها مانند محصولات عادی به نظر برسند. این غول دنیای لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۱۶ معرفی و در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. چیزی که باعث تمایز Predator 21 X می‌شود، نمایشگر غول‌پیکر ۲۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ و پنل IPS است.

اندازه‌ی این نمایشگر آن را بیشتر به یک مانیتور دسکتاپ شبیه می‌کند تا نمایشگر یک لپ‌تاپ. پردازنده‌ی مرکزی این دستگاه، Intel Core i7-7820HK، نسبتاً منطقی به نظر می‌رسد؛ اما سایر مشخصات به اندازه‌ی نمایشگر آن اغراق‌آمیز هستند. پردازنده‌ی گرافیکی آن، مشابه GT83، از دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 به صورت SLI تشکیل شده است.

تأمین نیروی این هیولا به دو آداپتور برق ۳۳۰ واتی نیاز دارد. حالا اندازه‌ی عظیم نمایشگر را با سیستم خنک‌کننده‌ی پرقدرت آن ترکیب کنید تا متوجه وزن خیره‌کننده‌ی ۸.۱۷ کیلوگرمی این لپ‌تاپ شوید.

ویژگی‌های این لپ‌تاپ فراتر از این هم می‌رود. همانند GT83VR، Predator 21 X نیز به صفحه‌کلید مکانیکی و مجموعه‌ای گسترده از پورت‌ها مجهز شده است.

با داشتن سه درگاه SATA و دو اسلات M.2، امکانات ذخیره‌سازی Predator 21 X می‌تواند اشک شوق را به چشمان هر عاشق فضای ذخیره‌سازی بیاورد. این لپ‌تاپ برای تکمیل امکانات فوق‌العاده‌ی خود، از حسگرهای ردیاب چشم Tobii نیز بهره می‌برد که به شما امکان می‌دهد تا در بازی‌های خاص، با حرکت چشمان خود دوربین بازی را کنترل کنید. با این حجم از امکانات، جای تعجبی ندارد که قیمت اولیه‌ی این لپ‌تاپ ۸,۹۹۹ دلار باشد و تنها برای ثروتمندترین گیمرها قابل‌دسترس محسوب می‌شد.

بیشتر لپتاپ های عجیب چندان محبوب نمی‌شوند

لپ تاپ های خاص

فراتر از لپ‌تاپ‌های موجود در این لیست، طی سال‌های گذشته شاهد انبوهی از لپ‌تاپ‌های عجیب و غریب بوده‌ایم که البته همه آن‌ها با استقبال گسترده مواجه نشدند.

به‌عنوان مثال، سری Area-51m شرکت Alienware را در نظر بگیرید. این لپ‌تاپ‌ها در ابتدا به دلیل قابلیت ارتقای قطعات، توجه زیادی را به خود جلب کردند. اما به زودی پس از عرضه، مشخص شد که این لپ‌تاپ‌ها چندان قابلیت ارتقا به نسل‌های آینده را ندارند، زیرا پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی آن‌ها قابل ارتقا به نسخه‌های جدیدتر که از آن زمان عرضه شده‌اند، نیست.

از گذشته به حال می‌آییم؛ اخیراً شرکت‌ها به سمت تولید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM تمرکز کرده‌اند و انتظار می‌رود دستگاه‌هایی با پردازنده‌های Snapdragon X Elite طی تابستان امسال به بازار عرضه شوند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این نسل از لپ‌تاپ‌ها نهایتا می‌توانند تراشه‌های ARM را به جریان اصلی بازار لپ‌تاپ وارد کنند. بدیهی است که صنعت لپ‌تاپ می‌تواند روندهای مختلفی را دنبال کند، برخی از این روندها عجیب‌تر از بقیه هستند. اما در هر صورت نوآوری در این حوزه به نفع همه است و امیدواریم شرکت‌ها به این نوع نوآوری‌ها ادامه دهند.

در ضمن اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ جدید هستید، قبل از خرید لپ‌تاپ توصیه می‌کنیم به ویژگی‌های کلیدی توجه کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3 15IRU8-i3 1305U 8GB 256SSD /*/
لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3 15IRU8-i3 1305U 8GB 256SSD /*/
۱۹,۱۹۹,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD /*/
لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل Ideapad 1-Celeron N4020 4GB 256SSD /*/
۱۱,۱۸۰,۰۰۰ /*/
تومان /*/ /*/ /*/
خرید لپ‌تاپ از دیجی‌کالا/*/ مشاهده همه /*/ /*/ /*/
  • ۵ ویژگی که لپ‌تاپ جدید شما باید داشته باشد

منبع: XDA

/*/
/*//*/ . .


بازنشر از : digimag


کارشناسی خودرو در کرج - تشخیص رنگ ماشین