شرکت دانش بنیان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات معاون وزیر ارتباطات

1402\01\25 13:25:02


دانش بنیان‌های ایرانی آماده همکاری با شرکت‌های روسی برای توسعه فناوری های نوین ارتباطی

معاون وزیر ارتباطات با سفر به مسکو ضمن بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات روسیه موسوم به «سویاز ۲۰۲۳» با وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین آغاز به کار نمایشگاه فناوری اطلاعات سویاز ۲۰۲۳ روسیه گفت: شرکت های دانش بنیان ایرانی آماده همکاری با شرکتهای روسی برای توسعه فناوری های نوین ارتباطی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین دیدار فعالان بخش دولتی و خصوصی دو کشور با هدف تعمیق همکاری هاست. معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات که با همراهی معاون برنامه ریزی و برخی مدیران این وزارتخانه به مسکو سفر کرده است، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، در غرفه شرکت های ایرانی حضور یافت و از آخرین دستاوردها و تلاش های شرکت های ایرانی برای توسعه بازار در سطح بین المللی بازدید کرد. در ادامه این سفر، معاون وزیر ارتباطات با شادیف وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در آن حضور داشت، طرفین با ابراز رضایت از روند رو به رشد تعاملات دوجانبه، ضمن هماهنگی و پیگیری اجرای توافقات قبلی، طیف متنوعی از موضوعات مورد علاقه برای همکاری بین تهران و مسکو را مورد بحث و بررسی قرار دادند. علاوه بر آن معاون وزیر ارتباطات از شادایف برای حضور در اجلاس اکو دعوت به عمل آورد. بنابه این گزارش، پاویون تخصصی جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ فروردین ماه در نمایشگاه تخصصی سویاز ۲۰۲۳ همزمان با هفته فناوری های پیشرفته روسیه در مسکو برپا شد.

در این پاویون ۱۰ شرکت منتخب از میان شرکت های حوزه ICT متقاضی که دارای سابقه صادرات، قرارداد و یا تعاملات بین المللی به خصوص با شرکت ها و اپراتورهای کشور روسیه بوده اند به انتخاب کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، معاونت علمی و مرکز همکاری های ریاست جمهوری شرکت کرده اند. این پاویون با هدف توسعه صادرات و تعاملات بین المللی بخش ICT، شناسایی و انتقال تکنولوژی و معرفی و استفاده از ظرفیت های طرفین تشکیل شده است. در حاشیه این نمایشگاه چندین تفاهم نامه و قرارداد میان شرکت های ایرانی و اپراتورها و شرکت های روسیه به امضا می رسد..

.


بازنشر از : مهر

شرکت دانش بنیان

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات


نمایندگی بوتان تهران