گجت نیوز/ گوشی آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro با استفاده از تراشه A16 Bionic اپل، توانسته در نتایج بنچمارک غوغایی بزرگ به پا کند. سری گوشی‌های مورد انتظار آیفون 14 سرانجا

1401\06\18 11:39:33


نتایج بنچمارک آیفون ۱۴ پرو پرچمداران اندروید را به خاک و خون کشید

گجت نیوز/ گوشی آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro با استفاده از تراشه A16 Bionic اپل، توانسته در نتایج بنچمارک غوغایی بزرگ به پا کند. سری گوشی‌های مورد انتظار آیفون 14 سرانجام توسط اپل معرفی شدند.

گجت نیوز/ گوشی آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro با استفاده از تراشه A16 Bionic اپل، توانسته در نتایج بنچمارک غوغایی بزرگ به پا کند.سری گوشی‌های مورد انتظار آیفون 14 سرانجام توسط اپل معرفی شدند.

خوشبختانه پس از گذشت چندین سال، اپل بالاخره بی‌خیال استفاده از طراحی کهنه ناچ در نسخه‌های پرو سری iPhone 14 شد تا ارزش خرید این گوشی‌ها را بیشتر کند. آیفون 14 پرو در کنار بهره بردن از طراحی جدید، به نسل جدید تراشه‌های بایونیک اپل نیز مجهز شده و حالا اولین بنچمارک های منتشر شده نشان می‌دهند این تراشه‌ها، عملکردی قابل ستایش دارد.نتایج بنچمارک آیفون ۱۴ پرو نشان می‌دهند با سریع‌ترین تراشه طرف هستیم!اپل در جریان کنفرانس مهمش که در آن از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی کرد، ادعایی قابل بحث داشت. کوپرتینونشین‌ها اعلام کردند تراشه A16 بایونیک که در نسخه‌های پرو آیفون‌های جدید وجود دارند، سریع‌ترین تراشه موجود در گوشی‌های هوشمند است.

با توجه به تبحر اپل در ساخت تراشه‌های سریع و قابل اعتماد، می‌توان این ادعا را قبول کرد اما سوال مهمی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد، تفاوت‌های موجود میان آیفون 14 پرو و نسل قبل است که با بررسی نتایج جدیدترین بنچمارک‌ها قابل بررسی است.تراشه A16 بایونیک اپل به دو هسته از نوع High Performance مجهز است. در کنار این دو هسته، چهارهسته High Efficiency هم وجود دارند که در مصرف بهینه انرژی در آیفون 14 پرو تاثیر زیادی دارند. اپل ادعا می‌کند CPU این تراشه در مقایسه با رقبا، تا چهل درصد سریع‌تر است.

پردازنده گرافیکی این تراشه نیز که پنج هسته‌ای است در زمینه پهنای باند حافظه تا ۵۰ درصد بهتر شده است. Neural Engine شانزده هسته‌ای این تراشه نیز حالا می‌تواند ۱۷ تریلیون تسک را در یک ثانیه انجام دهد.به جای مقایسه این تراشه با تراشه ای ۱۵ بایونیک اپل که همچنان به عنوان قلبی تپنده در گوشی‌های آیفون ۱۴ و نسخه پلاس این گوشی حضور دارد، اپل تراشه A16 را با رقبایش از دیگر شرکت‌ها مقایسه کرده است. آن طور که اپل ادعا کرده، این تراشه نه تنها در عملکرد از رقبایش بهتر است، بلکه مصرف انرژی کمتری نیز دارد.بنچمارک آیفون 14 پرو اپل با تراشه A16 بایونیکپیش از هر چیز بهتر است به یاد داشته باشید که این نتایج، به صورت رسمی منتشر نشده‌اند و توسط یکی از افشاگران، رسانه‌ای شده‌اند.

بنچمارک آیفون 14 پرو اپل نشان می‌دهد این گوشی در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای، امتیاز ۱۸۷۹ را به دست آورده است. خوب است بدانید نمره آیفون 13 پرو مکس با تراشه A15 در این بخش ۱۷۳۴ بود. در بخش چندهسته‌ای آیفون 14 پرو نمره ۴۶۶۴ و آیفون 13 پرو مکس نمره ۴۸۱۸ را به دست آورده بود.

هر چند اپل ادعا کرده تراشه جدیدش سریع‌ترین است اما حداقل فعلا در عملکرد چندهسته‌ای، در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس عملکرد بهتری ندارد.بنچمارک آیفون ۱۴ پروجالب است بدانید آخرین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ که با جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه بازار شده در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۳۰۴ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۳۷۸۲ را به دست آورده است. این یعنی پرچمدار جدید اپل آیفون ۱۴ پرو، در تست‌های بنچمارک قدرت بسیار بیشتری از یکی از گران‌ترین پرچمداران اندرویدی دارد.بهتر است به چند نکته در این‌جا دقت کنیم. نکته اول این است که تراشه A15 بایونیک همچنان جزو قدرتمندترین تراشه‌هایی است که در گوشی‌های هوشمند وجود دارند و با وجود یک‌ساله‌ شدنش، می‌تواند با قدرتمندترین تراشه‌های کوالکام رقابت کند.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید، این است که نتایج بنچمارک آیفون 14 پرو بر اساس نسخه‌های اولیه این گوشی تهیه شده‌اند. این یعنی ممکن است در آینده‌ای نزدیک و با انتشار آپدیت‌هایی، نمره بنچمارک این مدل بهتر شود.. .


بازنشر از : آخرین خبر


نمایندگی بوتان تهران