زومیت/ آنر، زیرمجموعه‌ی سابق هواوی، توانست سال گذشته حجم عرضه‌ی موبایل را افزایش دهد و بالاتر از اپل و شیائومی به دومین برند برتر موبایل در چین تبدیل شود.  آنر تنها

1401\11\10 20:17:09


همزمان با رکود بی‌سابقه در بازار موبایل چین، آنر درخشان ظاهر شد

زومیت/ آنر، زیرمجموعه‌ی سابق هواوی، توانست سال گذشته حجم عرضه‌ی موبایل را افزایش دهد و بالاتر از اپل و شیائومی به دومین برند برتر موبایل در چین تبدیل شود.  آنر تنها تولیدکننده‌ی مهم گوشی‌های هوشمند بود که توانست سال گذشته‌ی م

زومیت/ آنر، زیرمجموعه‌ی سابق هواوی، توانست سال گذشته حجم عرضه‌ی موبایل را افزایش دهد و بالاتر از اپل و شیائومی به دومین برند برتر موبایل در چین تبدیل شود. آنر تنها تولیدکننده‌ی مهم گوشی‌های هوشمند بود که توانست سال گذشته‌ی میلادی حجم عرضه‌ی محصول را در بازار چین افزایش دهد.

در سال گذشته‌ی میلادی ابعاد بازار موبایل چین افت دو رقمی تجربه کرد و به کوچک‌ترین حد در یک دهه‌ی اخیر رسید.آنر که پیش‌تر زیرمجموعه‌ی هواوی بود توانست در سال گذشته‌ی میلادی ۳۴٫۴ درصد گوشی بیشتر روانه‌ی بازار کند. در همین بازه‌ی زمانی حجم عرضه‌ی گوشی شرکت‌های رقیب مثل اوپو و ویوو بیش از ۲۵ درصد افت کرد.مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC می‌گوید برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر حجم عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند در بازار موبایل چین به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید. سال گذشته مجموعا ۲۸۵٫۹ میلیون گوشی روانه‌ی بازار شد.به گزارش بلومبرگ، آنر با در اختیار گرفتن ۱۸٫۱ درصد از سهم بازار موبایل چین، در پشت سر ویوو قرار گرفت.

اوپو، اپل و شیائومی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.اپل در فصل چهارم ۲۰۲۲ بیشترین سهم بازار چین را در اختیار گرفت. این شرکت همواره در فصل پایانی سال میلادی شرایط خوبی دارد و به‌طور معمول در سطح جهان نیز به برترین برند بازار موبایل تبدیل می‌شود. با این وجود، حجم عرضه‌ی موبایل اپل در بازار چین در گذشته‌ی میلادی افت کرد.قوانین سخت‌گیرانه‌ی دولت چین برای کنترل همه‌گیری کرونا روی تقاضا برای موبایل اثر گذاشت.

همچنین تعطیلی‌های مربوط‌به کرونا حجم تولید دستگاه‌ها را کاهش داد. آنر که مقر مرکزی‌اش در شهر شنژن قرار دارد، سال ۲۰۲۰ توسط هواوی به یک کنسرسیوم تحت رهبری شرکتی دولتی فروخته شد. هدف اصلی هواوی از فروش آنر، دور زدن تحریم کسب‌و‌کار موبایل توسط آمریکا بود. آنر از آن زمان توانسته است رشدی باثبات داشته باشد و سرمایه‌گذاران جدیدی به سمت خود بکشاند.

احتمالا به‌زودی شاهد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آنر خواهیم بود.تخمین ابعاد بازار موبایل چین کار سختی است، چون کانال‌های خرده‌فروشی در این کشور جزئیات شفافی به‌صورت عمومی ارائه نمی‌دهند. مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت که به‌جای حجم عرضه آمار فروش را در نظر می‌گیرد، هفته‌ی گذشته ویوو و اپل را به‌عنوان بزرگ‌ترین برندهای بازار موبایل چین معرفی کرد. از نگاه کانترپوینت، آنر پس از اوپو در رتبه‌ی چهارم قرار دارد و ۱۶٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است..

.


بازنشر از : آخرین خبر


چراغ خطی و تعمیرات چراع ال ای دی