اقتباس از یک بازی ویدیویی در قالب یک سریال تلویزیونی یک کار بسیار پرخطر است و در این میان اقتباس از فال‌اوت نیز دشوارتر از بقیه است

1403\02\01 22:44:09


۱۱۱ ارجاعات سریال فال‌اوت به بازی‌ها- از پاور آرمور تا پیب‌بوی

اقتباس از یک بازی ویدیویی در قالب یک سریال تلویزیونی یک کار بسیار پرخطر است و در این میان اقتباس از فال‌اوت نیز دشوارتر از بقیه است

اقتباس از یک بازی ویدیویی در قالب یک سریال تلویزیونی یک کار بسیار پرخطر است و در این میان اقتباس از فال‌اوت نیز دشوارتر از بقیه است.

این مجموعه‌ای از شش بازی نقش‌آفرینی عظیم که چهارتای آن‌ها جهان‌های باز عظیمی دارد که مملو از شرکت‌ها و موجودات مختلف هستند. با این حال این همان کاری است که سریال آمازون با مجموعه‌ای از عناصر مختلف به خوبی انجام می‌دهد.

سریال فال‌اوت در فصل اول به خوبی موفق می‌شود تا به عنوان اقتباسی شایسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند و وفاداری به سری بازی‌ها یکی از عوامل این موفقیت است. حال در این مقاله قصد داریم تا به همه‌ی ارجاعات این سریال به بازی‌ها بپردازیم.

ذکر این نکته ضروری است که این مقاله داستان سریال را تا حدی لو می‌دهد، بنابراین قبل از خواندن این مقاله بهتر است که به دیدن سریال بپردازید.

نشانه‌شناسی فال‌اوت

فال‌اوت

۱. هر بازی فال‌اوت با یک دیالوگ نمادین و شوم با صدای ران پرلمن (Ron Perlman)، بازیگر آمریکایی، آغاز می‌شود که می‌گوید: «جنگ. جنگ هیچوقت عوض نمی‌شود».

پرلمن نقش خود را در این سریال تکرار نمی‌کند و سریال نیز با این دیالوگ شروع نمی‌شود، اما در قسمت آخر جلمه‌ی ذکر شده بیان می‌شود.

۲. نمادین‌تر از دیالوگ پرلمن، علامت اوکی والت بوی (Vault Boy) است که  سریال یک داستان اوریجینال برای آن ارائه می‌دهد. استفاده از انگشت شست در هنگام حمله‌ی هسته‌ای برای درک اینکه بمب منفجر شده چقدر قدرت دارد ظاهرا مفید است و از طرفی کوپر هاوارد با نقش‌آفرینی والتون گوگینز از این حرکت به عنوان بخشی از تبلیغات شرکت والت‌تک (Vault-Tec) استفاده می‌کند.

/*/
/*/
/*//*//*/

۳.

پیام «Please Stand By» یکی دیگر از عناصر اصلی فال‌اوت است که اغلب در کات‌سین‌ها و صفحه‌های لودینگ استفاده می‌شود. در سریال این پیام در طول یک حمله فاجعه بار در سراسر دیوار‌های پناهگاه ۳۳ به نمایش در می‌‎‌آید.

/*/
/*//*//*/

۴. فضای داخلی پناهگاه ۳۳ شباهت بسیار زیادی به آنچه در فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ می‌بینیم دارد و در‌ها، پنجره‌ها، صندوق‌های پستی و حتی سوئیچ‌های اضطراری به اندازه‌ی کافی شبیه به عناصر موجود در بازی‌های بتسدا هستند.

/*/
/*//*//*/

۵.

کلاس درس پناهگاه ممکن است رنگ‌آمیزی و معماری یک پناهگاه فال‌اوت ۴ را داشته باشد، اما یادآور اتاقی در فال‌اوت ۳ است که در امتحان G.O.A.T گرفته می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۶. پناهگاه‌های سریال همچنین با میز‌های فوتبال با تم والت بوی از فال‌اوت ۷۶ تجهیز شده‌اند.

/*/
/*//*//*/

۷. در طبقه‌ی بالایی پناهگاه ۳۳، یک اتاق وجود دارد که تمام تجهیزات آشنای بازی‌ها، از جمله دروازه‌ی متحرک، پنل کنترل و… وجود دارد.

/*/
سریال فال‌اوت/*//*//*/

۸.

درب پناهگاه که از همان مکانیزمی که در فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ دیده می‌شود، استفاده می‌کند.

/*/
/*//*//*/

۹. همانطور که در بازی‌ها دیده‌ایم، هر کدام از پناهگاه‌ها به عنوان یک آزمایش اجتماعی پیچیده توسعه یافته‌اند. در پایان سریال، گروهی از شرکت‌ها ایده‌هایی را برای آزمایش‌های مختلف مورد بحث قرار می‌دهند که هر کدام به یک پناهگاه از بازی‌ها اشاره می‌کنند.

طرح یک پناهگاه با ازدحام جمعیت منجر به پناهگاه ۲۷ می‌شود، در حالی که پناهگاه ۸۷ برای تبدیل افراد به جهش‌یافته‌ها استفاده می‌شود و پناهگاه ۱۰۶ از آزمایش داروی روانگردان رنج می‌برد. ‌ایده‌ی جدا کردن والدین و فرزندان ممکن است اشاره‌ای به پناهگاه ۲۹ باشد، یعنی جایی که همه‌ی ساکنان آن زیر ۱۵ سال سن داشتند.

/*/
/*/
/*//*//*/

رویدادهای مهم

۱۰. در حالی که سریال به طور مستقیم هیچ داستان خاصی از سری بازی‌ها را اقتباس نمی‌کند، سکانس‌هایی مشابه‌ی آنچه در بازی‌ها دیده می‌شود را تکرار می‌کند.

انفجار‌های هسته‌ای قسمت اول، طبیعتا با انفجار‌هایی که در مقدمه‌ی فال‌اوت ۴ دیده می‌شود، قابل مقایسه است.

/*/
/*//*//*/

۱۱. همچنین با توجه به رویداد‌های فال‌اوت ۴، پادهای کشف شده در  پناهگاه ۳۱ سریال به طور مبهمی شبیه به مواردی هستند که ساکنان پناهگاه ۱۱ در آن‌ها به خواب رفته، هستند.

/*/
/*//*//*/

۱۲. کاتالیزور داستان سریال ناپدید شدن پدر لوسی است که شباهت زیادی به فال‌اوت ۳ دارد.

در هر دو مورد نقش پدر توسط یک بازیگر محبوب بازی می‌شود که در سریال کایل مک‌لاکلن و در بازی لیام نیسون نقش‌آفرینی می‌کنند.

/*/
/*//*//*/

۱۳. تلاش برای یافتن پدر، لوسی را از پناهگاه خارج می‌کند و در نتیجه لحظات نمادین بیرون رفتن بار بازی‌ها دیگر تکرار می‌شود که در آن شخصیت بازیکن از در خارج می‌شود و به نوری درخشان برخورده و به دنیای بیرون قدم می‌گذارد.

/*/
/*/
/*//*//*/

المان‌های نقش‌آفرینی

۱۴. مشابه‌ی فال‌اوت ۳، یک فناوری قدرتمند در قسمت پایانی استفاده شده است تا‌ امید را به گوشه‌ای از زمین بایر فال‌اوت بازگرداند.

در بازی این یک دستگاه تصفیه‌ی آب بود، در حالی که در نمایش جهوری کالیفرنیای جدید از یک دستگاه همجوشی سرد برای فعال کردن انرژی بی‌حد و حصر در منطقه‌ی لس آنجلس استفاده می‌کند.

/*/
/*//*//*/

۱۵. در طی آشنایی ما با لوسی، او در مورد دستاورد‌های شخصی خود در تعمیرات، علم و گفتار صحبت می‌کند. البته این‌ها مهارت‌های واقعی در بازی‌ها هستند، اگرچه مشخص نیست که او چقدر امتیاز به هر یک از آن‌ها داده است.

/*/
/*//*//*/

۱۶.

به نظر می‌رسد که لوسی به اندازه‌ی کافی روی سخنرانی متمرکز شده است، زیرا در قسمت پنجم، او می‌تواند در موقعیت خطرناکی با چند فرد ناشناس به خوبی صحبت کند.

/*/
/*//*//*/

۱۷. پوستر‌های ورزشی پناهگاه ۳۳ برای SPECIAL، نوعی سیستم که بر ویژگی‌های نقش‌آفرینی اولیه‌ی شما در هر بازی فال‌اوت نظارت می‌کند را می‌توان در اطراف پناهگاه‌های آپالاچی در فال‌اوت ۷۶ مشاهده کرد.

/*/
/*/
/*//*//*/

۱۸. بچه‌های قسمت اول سریال یک برنامه‌ی تلویزیونی به نام Grognak the Barbarian را تماشا می‌کنند که اشاره‌ای به یک شخصیت خیالی است که در تمام بازی‌های فال‌اوت ظاهر می‌شود.

در فال‌اوت ۷۶، کمیک‌های Grognak پرک‌هایی را ارائه می‌کنند.

/*/
/*//*//*/

۱۹. در این میان به نظر می‌رسد که غول موجود در سریال دارای پرک Bloody Mess است.

/*/
/*//*//*/

۲۰. در اواسط سریال، لوسی لباس والت‌تک خود را با یک پد‌شانه و کمی زره‌ی بیشتر ارتقا داد.

این بازتابی از سفر هر بازیکن در تمام بازی‌ها است که در آن شما با لباس‌های تمیز و زیبا شروع می‌کنید و به تدریج با یافته‌های زمین‌های بایر در طول زمان آن را ارتقا می‌دهید.

/*/
/*//*//*/

۲۱. سریال چندین سکانس دارد که در آن وقایع گذشته با استفاده از اجساد نشان داده می‌شوند، تکنیکی که بتسدا به‌ شدت در تمام بازی‌های فال‌اوت از آن استفاده می‌کند.

/*/
/*//*//*/

۲۲. تخصیص ضعیف امتیازات مهارتی شما در بازی‌ها شرایط را کمی سخت‌ می‌کند، درسی که مکسیموس که مرتبا کیسه‌های عظیم و سنگینی از وسایل را حمل می‌کند، هنوز یاد نگرفته است.

بنابراین باید یا ظرفیت حمل خود را افزایش دهد یا مقداری از آن آشغال‌هایی را که همراه خود حمل می‌کند، رها کند.

/*/
/*//*//*/

۲۳. تابلویی روی دیواری در فیلی می‌گوید که صاحب فروشگاه خرید و فروش و معامله انجام می‌دهد. این‌ها همه گزینه‌های مربوط به اینونتوری در بازی‌ها هستند.

/*/
/*//*//*/

پیب‌بوی (PibBoy)

۲۴.

فروشگاه ذکر شده یک پیب‌بوی مدل ۲۰۰۰ MkV نیز دارد که رایانه‌ی مچی خاصی است که بازیکنان در فال‌اوت ۷۶ می‌پوشند.

/*/
/*//*//*/

۲۵. لوسی و سایر ساکنان پناهگاه ۳۳ همگی از پیب‌بوی مدل ۳۰۰۰ Mark IV بر اساس مدل پیب‌بوی فال‌اوت ۴ استفاده می‌کنند.

/*/
/*//*//*/

۲۶. نظارت بر وضعیت زیستی یکی از امکاناتی که در پیب‌بوی سریال و بازی‌ها دیده می‌‎شود

/*/
/*//*//*/

۲۷.

یک شمارنده برای تعیین میزان رادیواکتیو بودن نیز وجود دارد.

/*/
/*//*//*/

۲۸. یک نقشه‌ی مفید برای کمک به شما در هنگام کاوش زمین‌های بایر در دسترس است.

/*/
/*//*//*/

۲۹. یک سیستم ردیابی که شما را به سمت هدفتان راهنمایی کند نیز به کمک شما می‌آید.

/*/
/*//*//*/

۳۰.

چراغ قوه‌ی پیب‌بوی مسیر را از میان تاریکی روشن می‌کند.

/*/
/*//*//*/

۳۱. یک کابل مفید در پیب‌بوی این امکان را فراهم می‌کند تا با بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری مورد تایید والت‌تک ارتباط برقرار کرد.

/*/
/*//*//*/

۳۲. یک سیستم ارتباطی به کاربر امکان می‌دهد پیام‌هایی را از دیگر کاربران پیب‌بوی دریافت کرده و همچنین به‌ ایستگاه‌های رادیویی محلی متصل شود.

/*/
/*//*//*/

موسیقی

۳۳.

در حالی که هیچ یک از ایستگاه‌های رادیویی بازی‌ها در سریال حضور ندارند، بسیاری از قسمت‌ها دارای آهنگ‌هایی از دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی هستند که امضای سری فال‌اوت هستند. در افتتاحیه‌ی قسمت اول، آهنگ Orange Colored Sky را می‌شنویم که توسط نات کینگ کول (Nat King Cole) و استن کنتون (Stan Kenton) اجرا شده است. این اهنگ که در یک تبلیغ تلویزیونی در نیو وگاس و بعدها در فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ استفاده شد.

۳۴.

قسمت دوم سریال شامل آهنگ Into Every Life Some Rain Must Fall است که توسط The Ink Spots و الا فیتزجرالد (Ella Fitzgerald) اجرا شده است. شاید به خاطر داشته باشید که این آهنگ توسط Galaxy News Radio در فال‌اوت ۳ پخش شد و بعدها توسط Diamond City Radio در فال‌اوت ۴ نیز پخش شد.

The Ink Spots

۳۵. در قسمت دوم، سه موسیقی دیگر نیز اجرا می‌شود که با Don’t Fence Me In شروع می‌شود که توسط بینگ کراسبی (Bing Crosby) اجرا شده و به آثار ویک شوئن (Vic Schoen) و خواهران اندروز ختم می‌شود که بخشی از لیست پخش رادیوی آپالاچیا در فال‌اوت ۷۶ است.

ویک شوئن

۳۶.

آهنگ It’s a Man از بتی هاتون (Betty Hutton) نیز در سریال وجود دارد که در رادیو شهر الماس بازی فال‌اوت ۴ پخش می‌شود.

۳۷. اپیزود دوم با I Don’t Want to Set the World on Fire از The Ink Spots به پایان می‌رسد که به لطف حضور در فال‌اوت ۳، فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ به نوعی سرود فال‌اوت تبدیل شده است.

۳۸. گروه The Ink Spots آهنگی دارد به نام Maybe که در قسمت سوم نمایش داده می‌شود، برای مقدمه و تیتراژ اولین بازی فال‌اوت استفاده شد.

The Ink Spots

۳۹.

گروه The Ink Spots چهارمین آهنگ خود را در پایان سریال با نام We Three (My Echo, My Shadow and Me) پخش می‌کند که از رادیو آپالاچیا فال‌اوت ۷۶ شنیده می‌شود.

۴۰. در حالی که آهنگ‌های قدیمی دارای مجوز، بخش عمده‌ای از موسیقی متن سریال هستند، فال‌اوت همچنین دارای یک موسیقی اوریجینال است که توسط رامین جوادی، آهنگساز سری بازی تاج و تخت، با الهام از موسیقی بازی‌ها ساخته شده است. در قسمت شش، ما حتی تم قابل تشخیصی را دریافت می‌کنیم که در منوی اصلی بازی‌های مدرن فال‌اوت پخش می‌شود.

کامپیوتر، فناوری و رباتیک

۴۱.

ترمینال‌های کامپیوتری قدیمی و آشنا از بازی‌های را می‌توان در صحنه‌های متعدد در سراسر سریال مشاهده کرد. این را می‌توان در رابط کاربری نیز مشاهده کرد که از همان متن سبز و منوهای مشابه استفاده می‌کند.

/*/
/*//*//*/

۴۲. هک کردن رمزها که شامل متن‌ها و نماد‌ها می‌شود نیز دقیقا مشابه‌ی بازی‌ها انجام می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۴۳.

ترمینال‌های کامپیوتری و پیب‌بوی‌ها تنها یادگار‌های فناوری آشنایی نیستند که در هشت قسمت سریال می‌بینیم. تلویزیون Radiation King به سبک تلویزیون‌های دهه‌‌ی ۵۰ از قسمت چهارم از همان مارکی است که در خانه‌های مختلف در سرتاسر سری بازی‌ها دیده می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۴۴. نوعی تلفن بی‌سیم را در سریال می‌بینیم که توسط LGJG، یک شرکت قفل‌سازی، ساخته شده است که قفل‌های بسیار پیشرفته‌تر آن را می‌توان در فال‌اوت نیو وگاس مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

۴۵.

ربات‌های فال‌اوت که از همان ابتدا بخشی از این سری بوده‌اند، به اندازه‌ی والت‌بوی نمادین هستند. یکی از ربات‌های مشهور سری که از فال‌اوت ۳ معرفی شد، در قسمت چهارم ظاهر می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۴۶. یکی از جزئیات داستانی قسمت سوم سریال، نابود شدن تراشه‌ی تصفیه‌ی آب است.

یک تراشه‌ی شکسته‌ی مشابه، حادثه‌ی محرک داستانی اولین بازی فال‌اوت است، بنابراین این را نشانه‌ای از رویدادهایی بدانید که همه چیز را آغاز کرده است.

/*/
/*//*//*/

۴۷. دقیقا مانند فال‌اوت، پاور آرمور سریال با باتری هسته‌ای کار می‌کند. این یک فناوری شگفت‌انگیز به اندازه‌ی یک نارنجک است که برای تامین انرژی کل پناهگاه ۴ نیز استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که این باتری‌ها بسیار بیشتر از نمونه‌های موجود در بازی‌ها دوام می‌آورند.

/*/
/*//*//*/

سلاح‌ها

۴۸.

تعداد زیادی اسلحه در سراسر پساآخرالزمان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها فقط سلاح گرم معمولی هستند. برخی از این‌ها نظیر تامی گان از فال‌اوت ۲ و ۴ گرفته شده و برخی مانند سلاح‌های خیالی منحصربه‌فرد به طور غیرمستقیم الهام گرفته شده‌اند.

/*/
/*//*//*/

۴۹. لوسی سفر خود را با استفاده از یک تفنگ دارت آغاز می‌کند که یک عنصر جدید برای این سری است، اما او این سلاح را با تپانچه‌ی ۱۰ میلی‌متری کاربردی‌تری عوض می‌کند.

این همان سلاح کمری قابل اعتماد فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۵۰. بدون شک زیباترین سلاح فال‌اوت، تفنگ لیزری است که می‌توان آن را در دستان نگهبان امنیتی Enclave در قسمت دوم مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

۵۱. در قسمت آخر ما همچنین شاهد استفاده از کلت لیزری توسط مولدیور، رهبر جمهوری کالیفرنیای جدید، هستیم.

/*/
/*//*//*/

۵۲.

سلاح اصلی مکسیموس کلت ۶۵۲۰ است که یک سلاح ۱۰ میلی‌متری به سبک هفت تیر فال‌اوت ۱ و ۲ است. نوعی از این سلاح نیز در فال‌اوت ۴ از طریق Creation Club در دسترس بود.

/*/
/*//*//*/

۵۳. در همین حال، شوالیه‌ی The Brotherhood of the Steel، با اسلحه‌های تهاجمی خود که بر اساس طرح‌های فال‌اوت ۴ ساخته شده‌اند، آسیب بیشتری وارد می‌کنند.

/*/
/*//*//*/

۵۴.  انجمن The Brotherhood of the Steel در حالی که در آسمان است، از مینی‌گان‌هایی بهره می‌برد که شبیه به تفنگ‌های Vertibird هستند که در فال‌اوت وجود دارند.

/*/
/*//*//*/

تبلیغات
دستگاه گازور زن - دستگاه کرنر زن
دستگاه گازور زن - دستگاه کرنر زن

رز ماشین تولید و ساخت دستگاه کارگاهی و خط تولید ، دستگاه کرنر زن ، دستگاه گازر زن ، دستگاه مکنده ، پایه دریل

۵۵.

یکی دیگر از مسلسل‌های خودکاری را که می‌توان در پایگاه Enclave در قسمت دوم مشاهده کرد، یادآور نمونه‌هایی مشابه در فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ است.

/*/
/*//*//*/

۵۶. یک وسیله‌ی تخریب با نام Junk Jet در فال‌اوت ۴ وجود دارد که برای شلیک ظروف آشپزخانه و پای یک عروسک در قسمت اول استفاده می‌شود. یک نمونه‌ی دیگر از آن را در قسمت دوم با قیمت ۲۸۵ درب بطری می‌توان مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

۵۷.

همچنین یک تفنگ پلاسما با الهام از فال‌اوت ۳ در قسمت سوم وجود دارد.

/*/
/*//*//*/

۵۸. در قسمت ششم شاهد استفاده از تفنگ هارپون هستیم که به نظر می‌رسد جایگزین بسیار سنگین‌تری برای نمونه‌ای مشابه در بسته‌ی الحاقی Far Harbor برای فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۵۹. در سریال چندان شاهد سلاح‌های سرد زیادی نیستیم اما در یک قسمت، لوسی از یک نوع ریپر استفاده می‌کند که قادر به بریدن گوشت و استخوان است.

نسخه‌های متعددی از این سلاح در بازی‌ها دیده شده است و به نظر می‌رسد لوسی مدل جدیدی را استفاده می‌کند. هرچند که او برای نبرد از این سلاح استفاده نمی‌کند.

/*/
/*//*//*/

آیتم‌ها و تجهیزات

۶۰. سلاح‌ها تنها تجهیزاتی نیستند که از بازی‌ها به سریال راه پیدا کرده‌اند بلکه انواع آیتم‌ها و تجهیزات قابل مشاهده وجود دارد که یکی از آن‌ها لباس نمادین رنجر از جمهوری کالیفرنیای جدید است که باکس آرت فال‌اوت: نیو وگاس را زینت می‌دهد.

/*/
/*//*//*/

۶۱.

مهاجمان در سریال نیز لباس‌های اوریجینالی دارند.

/*/
/*//*//*/

۶۲. مانند بازی‌ها، می‌توان والت‌بوی را با ادا و اطوار مختلف در سراسر جهان مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

۶۳. در قسمت ششم سریال می‌توانید شماره‌ای از روزنامه‌ی کپیتال پست را مشاهده کنید که در فال‌اوت ۳ در واشنگتن دی‌سی منتشر شده است.

/*/
/*//*//*/

۶۴.

مجله‌ی علمی تسلا نیزو جود دارد که در فال‌اوت ۴ برای ارائه‌ی پرک‌هایی استفاده شد که توانایی شما را با سلاح‌های انرژی افزایش می‌دهد.

/*/
/*//*//*/

۶۵. در فروشگاه عمومی فیلی یک جعبه دیده می‌شود که طرفداران آن را از تمام بازی‌های فال‌اوت بتسدا و همچنین نسخه‌ی کالکتورز فال‌اوت ۳ به خاطر می‌آورند.

/*/
/*//*//*/

۶۶. اگر هر آنچه که در سفر خود در بازی‌های فال‌اوت دیده را برداشته‌اید، بدون شک با بطری‌های آبراکسو برخورد کرده‌اید.

/*/
/*//*//*/

۶۷.

یکی از مهاجمان حمله‌ور شده به پناهگاه ۳۳ از یک ماده‌ی استنشاقی با نام جت استفاده می‌کند که در بازی‌ها برای تقویت اثربخشی مبارزه استفاده می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۶۸. در این میان از استیم پک برای درمان زخم‌ها در سراسر سریال استفاده می‌شود. این‌ آیتم‌ها در قالب سرنگ‌هایی در باز‌ی‌ها وجود دارند.

/*/
/*//*//*/

۶۹.

چند کیسه‌ی RadAway نیز در سریال یافت می‌شود که شباهت بسیار زیادی به نمونه‌های آن در فال‌اوت ۳ و ۴ دارد.

/*/
/*//*//*/

۷۰. جالب است بدانید که سیگار‌های Big Boss که آخرین بار در فال‌اوت: نیو وگاس دیدیم، در سریال دیده می‌شوند.

/*/
/*//*//*/

غذا و نوشیدنی

۷۱. بدون شک یک فرد نمی‌تواند تنها با سیگار و چمدان در سرزمین‌های نابود شده با بمب اتم دوام بیاورد، بنابراین در سریال لیست متنوعی از غذا‌ها و نوشیدنی‌های کلاسیک فال‌اوت وجود دارد.

یکی از نوشیدنی‌ها نوکاکولا است و به صورت تکی یا در ماشین‌های فروش خودکار در اکثر قسمت‌ها قابل مشاهده هستند.

/*/
/*//*//*/

۷۲. در افتتاحیه‌ی سریال دو نفر در حال نوشیدن نوعی نوشیدنی از فال‌اوت: نیو وگاس هستند.

/*/
/*//*//*/

۷۳. در قسمت اول همچنین بطری‌های Sunset Sarsaparilla با الهام از نیو وگاس روی میزی در پس‌زمینه دیده می‌شود.

تبلیغات این نوشابه را می‌توان در چند قسمت بعد نیز مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

۷۴. پس از خروج ار پناهگار، لوسی را می‌توان در حال حمل یک بطری آب آشامیدنی تصفیه شده مشاهده کرد که از نظر طراحی شبیه قوطی‌های آب والت‌تک در فال‌اوت ۴ و فال‌اوت ۷۶ است.

/*/
/*//*//*/

۷۵. با این حال، این آب برای همیشه دوام نمی‌آورد و بنابراین طولی نمی‌کشد که لوسی به نوشیدن آبی کثیف روی می‌آورد.

/*/
/*//*//*/

۷۶.

دنیایی پساآخرالزمانی باعث می‌شود که شاهد غذاهای عجیب و غریبی باشیم و در بازار فیلی، شاهد فروش ایگوانای کبابی روی چوب هستیم که از همان بازی اول سری یک میان وعده‌ی معمولی برای بازیکنان فال‌اوت بوده است.

/*/
/*//*//*/

۷۷. غول سریال وعده‌های غذایی خود را از مواد غیرعادی‌تری درست می‌کند که شامل تکه‌های گوشت انسان است و یادآور یک نوع گوشت از فال‌الوت ۴ محسوب می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۷۸. اگر ذائقه‌ی شما به غذا‌های کلاسیک آمریکایی نزدیک‌تر است، قوطی گوشت کرام برای شما آشنا خواهد بود که به طور منظم توسط ساکنان پناهگاه خورده می‌شود.

همچنین یک قوطی از آن به همراه تعدادی غذای دیگر از بازی‌ها توسط ساکنان پناهگاه ۴ برای مکسیموس آورده می‌شود.

۷۹. تخم مرغ شکم پر

۸۰. ماکارونی و پنیر بلامکو

۸۱.

غلات بمب قند

۸۲. کیک

/*/
/*/
/*/
/*/
/*/
/*/
/*//*//*/

موجودات عجیب و غریب

۸۳. سرزمین پساآخرالزمانی فال‌اوت به خاطر پناه دادن به موجودات بسیار عجیب و غریب شناخته شده است، اما ما با یک موجود زیبا شروع می‌کنیم یعنی سگ ژرمن شپرد که همه‌ی ما آن را به عنوان داگ‌میت می‌شناسیم.

همچنین تابلویی برای داگ‌میت در بازار فیلی وجود دارد که قرار نیست زیاد به آن فکر کنیم!

/*/
/*//*//*/

۸۴. در قسمت دوم، می‌توانید یک گاو‌ جهش یافته‌ی دو سر را که تقریبا در همه بازی‌های سری ظاهر می‌شوند، ببینید.

/*/
/*//*//*/

۸۵. غول‌های وحشی در فال‌اوت همان زامبی‌ها هستند که ما چندین مورد از آن‌ها را در قسمت چهارم می‌بینیم.

این‌ها جزء اصلی هر بازی فال‌اوت هستند و به همین دلیل برای سریال تلویزیونی ضروری بوده‌اند.

/*/
/*//*//*/

۸۶. دیگر موجود اهریمنی فال‌اوت، سوپرمیوتنت‌ است و در حالی که ما در سریال به طور کامل آن‌ها را نمی‌بینیم اما یکی از آن‌ها در تاسیسات Enclave در حال حمل شدن است.

/*/
/*//*//*/

۸۷. شایع‌ترین آفت دنیای پساآخرالزمانی فال‌اوت، رادروچ (Radroach) بیش از حد رشد کرده است که  در قسمت‌های متعدد ظاهر می‌شوند.

/*/
/*//*//*/

۸۸.

خرس Yao Guai که برای اولین بار در فال‌اوت ۳ ظاهر شد، در سریال نشان می‌دهد که پاور آرمور دفاعی تضمین شده در برابرش نیست.

/*/
/*//*//*/

۸۹. شاید تاثیرگذارترین موجود فال‌اوت، بازطراحی عجیب و غریب گالپر باشد. این سمندر جهش یافته اولین بار در بسته‌ی الحاقی Far Harbor بازی فال‌اوت ۴ دیده شد.

/*/
/*//*//*/

۹۰.

فال‌اوت با عناصر علمی تخیلی عجیب به هیچ جه غریبه نیست و در پایان سریال با مغز سخنگوی والت‌تک در یک شیشه آشنا می‌شویم. این شبیه به پروفسور کلاورت در بسته‌ی الحاقی Point Lookout بازی فال‌اوت ۳ است.

/*/
/*//*//*/

۹۱. در نهایت با اینکه در سریال نمی‌توانیم یک Deathclaw را ببینیم اما جمجمه‎‌ی او در پایان سریال قابل مشاهده است.

/*/
/*//*//*/

انجمن The Brotherhood of Steel

۹۲.

انجمن Brotherhood of Steel بخش بزرگی از سریال است و جای تعجب نیست که ما تعداد زیادی از پاور آرمور T-۶۰ را می‌بینیم که جدیدترین پاور آرمور این انجمن در فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۹۳. سریال از یک دوربین درون کلاه مانند مرد آهنی برای چندین صحنه استفاده می‌کند و در گوشه‌های این نما می‌توان یک نمایشگر نارنجی رنگ مشاهده کرد که بسیار شبیه به آن چیزی است که در فال‌اوت ۴ می‌بینیم.

/*/
/*//*//*/

۹۴. در حالی که پاور آرمور ذکر شده یک کپی بسیار دقیق از نسخه‌ی دیده شده در فال‌اوت ۴ است، اما چند عنصر جدید نظیر یک کلاهخود باز شونده و رانشگر‌هایی دارد.

مورد دوم یک نسخه‌ی جذاب‌تر از جت پک بسیار حجیم‌ فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۹۵. همانطور که در بازی‌ها، در زمانی پاور آرمور استفاده نمی‌شود، در‌ایستگاه‌هایی گذاشته می‌شوند، در سریال نیز شاهد این ایستگاه‌ها هستیم.

/*/
/*//*//*/

۹۶. انجمن The Brotherhood of Steel کشتی هوایی مخصوص به خود را دارد که به شکل یک کشتی عظیم در هوا دیده شده و بسیار شبیه به Prydwen از فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۹۷.

البته بالگردهای کوچکتری وجود دارند که شباهت زیادی به نمونه‌های مشابه در فال‌اوت ۴ دارند.

/*/
/*//*//*/

مکان‌ها

۹۸. در حالی که بیشتر سریال از مکان‌هایی رونمایی می‌کند که قبلا در بازی‌ها دیده نشده‌اند، یک خط داستانی اصلی ما را به آنچه از شیدی سندز باقی مانده است می‌برد. این شهر پس از جنگ ساخته شده و محل اصلی بازی فال‌اوت ۲ است.

/*/
/*//*//*/

۹۹.

شیدی سندز پایتخت جمهوری کالیفرنیای جدید است. این جمهوری همچنین نقش اصلی را در سریال بازی می‌کند و پرچم آن در تعدادی از صحنه‌ها دیده می‌شود. طرفداران جدیدتر احتمالا این گروه را از ظاهرشان در فال‌اوت: نیو وگاس می‌شناسند.

/*/
/*//*//*/

۱۰۰.

شهر فیلی یک عنصر جدید است که مختص سریال ساخته شده است، اما دیوار‌ها و سازه‌های آن یادآور مکان‌هایی مانند مگاتون از فال‌اوت ۳ و شهر الماس از فال‌اوت ۴ است.

/*/
/*//*//*/

۱۰۱. سریال همچنین دارای شعبه‌هایی از چندین کسب و کار است که در بازی‌ها دیده شده‌اند. کافی شاپ Slocum’s Joe با دونات عظیمی که سقف آن را تزئین کرده است، آشنا است.

/*/
/*//*//*/

۱۰۲.

این در حالی است که Super Duper Mart در قسمت چهارم مشابه سایر فروشگاه‌های مواد غذایی این برند است که در فال‌اوت ۳ و ۴ و ۷۶ دیده می‌شود.

/*/
/*//*//*/

۱۰۳. همچنین Red Rocket در قسمت هفتم تقریبا یک کپی کامل از پمپ بنزینی است که در ساعات ابتدایی فال‌اوت ۴ از آن بازدید می‌کنید.

/*/
/*//*//*/

۱۰۴. در این میان افق غیرقابل انکار نیو وگاس را می‌توان در آخرین نمای سریال مشاهده کرد.

/*/
/*//*//*/

شرکت‌ها

۱۰۵.

در نهایت، وقتی صحبت از شرکت‌های معروف دنیای بازی‌های فال‌اوت می‌شود، در کنار شرکت مونوریل CMR، نام‌های زیادی وجود دارد.

شرکت CMR

۱۰۶. شرکت RoboCo روی علم رباتیک متمرکز است.

 RoboCo

۱۰۷. شرکت West-Tek در پروژه‌های دفاعی ایالات متحده شرکت دارد.

وست تک

۱۰۸.

شرکت Big MT مرکز تحقیق و توسعه‌ی پروژه‌های دفاعی است.

Big MT

۱۰۹. شرکت REPCONN، راکت و موارد مشابه می‌سازد.

۱۱۰. گلکسی نیوز رسانه‌ی طرفدار دولت است.

۱۱۱.

در نهایت Vault-Tec شرکتی است که پشت پناهگاه‌های زیرزمینی فال‌اوت قرار دارد.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

/*/
/*//*/ . .


بازنشر از : digimag


برق و روشنایی لاله زار