در رابطه با بردلی کوپر، ستاره‌ی او خیلی وقت پیش متولد شده بود

1403\01\28 10:41:08


بهترین فیلم‌های بردلی کوپر- یک ستاره‌ی هیجان‌انگیز (پرتره‌ی یک بازیگر)

در رابطه با بردلی کوپر، ستاره‌ی او خیلی وقت پیش متولد شده بود

در رابطه با بردلی کوپر، ستاره‌ی او خیلی وقت پیش متولد شده بود.

کوپر دهه‌ها است که در هالیوود فعالیت می‌کند و به نظر می‌رسد که هنوز توانایی‌های زیادی دارد که نشان داده نشده‌اند. بردلی کوپر بعد از اینکه با نقش آفرینی‌های درخشان خود توانست بازار فیلم‌های کمدی رمانتیک را تحت سیطره‌ی خودش درآورد، وارد درام‌های تلخ‌تر شد. نقش‌آفرینی این بازیگر در «مکانی آن سوی کاج‌ها» (The Place Beyond the Pines)، در کنار رایان گاسلینگ، مسیر او را برای بازی در بهترین فیلم‌های بردلی کوپر یعنی فیلم‌هایی مانند «دفترچه‌ی امیدبخش» (Silver Linings Playbook) و «حقه‌بازی آمریکایی» (American Hustle) که هر دو فیلم‌هایی از دیوید او.

راسل هستند، باز کرد. به نظر می‌آید بهترین نقش آفرینی‌های کوپر بیش از آن هستند که بتوان آن‌ها را شمرد.

پس از سال‌ها بازی در فیلم‌های مختلف، بالاخره کوپر خودش فیلمی ساخت به نام «ستاره‌ای متولد شده‌است» (A Star Is Born) و توانست علاوه بر استعدادهای بازیگری خود، استعدادهای کارگردانی‌اش را هم به ظهور برساند؛ استعدادهایی که مورد توجه بهترین‌های سینما قرار گرفت. درخشش کوپر در «ستاره‌ای متولد شده‌است» به عنوان کارگردان به اندازه‌ای بود که استیون اسپیلبرگ قبول کرد تهیه‌کنندگی فیلم بعدی او، «مایسترو» (Maestro) را بر عهده بگیرد.

این بار کوپر توانست به دنبال ترسیم پرتره‌ای درخشان از لئونارد برنستین، موسیقیدان و آهنگ‌ساز یهودی، نامزد اسکار شود.

کوپر درباره‌ی نصیحتی که استیون اسپیلبرگ در رابطه با ساختن فیلم به او کرده است در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ونتی فیر گفت: «بهترین نصیحت او نصیحتی بود که او همراه با یک مثال در رابطه با این که یک هنرمند چگونه باید کار بکند به من کرد. به عنوان مردی که تاریخ سینمای آمریکا و دنیا را تغییر داده است، او بسیار الهام بخش است. به نظرم بزرگترین درسی که او به من داد این بود که هیچ ایرادی ندارد اگر لذت کودکانه و کنجکاوی بچگانه‌ی خود در رابطه با کاری که انجام می‌دهیم را حفظ کنیم.

هیچ چیز غیر طبیعی در این رابطه وجود ندارد. در واقع این همان انرژی‌ای است که یک انسان نیاز دارد تا ادامه دهد. او باید زندگی هنری خودش را به این طریق پیش ببرد و تمام کسانی که در اطراف او هستند به سرعت متوجه این احساس او خواهند شد.»

کوپر برای بازی در نقش لئونارد برنستین، روزانه ۶ ساعت را در اتاق گریم سپری می‌کرد.

او به ایندی‌وایر گفته است که پیشینه‌اش به عنوان یک بازیگر این امکان را به او داده است تا بتواند شیوه‌ای جدید را در کارگردانی پیش بگیرد. بردلی چارلز کوپر متولد ۵ ژانویه‌ی ۱۹۷۵ می‌باشد و حالا ۵۰ سال دارد. کوپر کودکی خود را در فیلادلفیا و سپس در جنکینتاون گذراند.

او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی، لیسانس زبان انگلیسی خود را از دانشگاه جورج‌تاون دریافت کرد و سپس سال ۲۰۰۰ از دانشگاه اکتورز استودیو نیویورک فارغ‌التحصیل شد. کوپر فعالیت هنری حرفه‌ای‌اش را با حضور به عنوان میهمان در یک مجموعه‌ی تلویزیونی طی سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و نخستین تجربه‌ی سینمایی‌اش را با فیلم «تابستان داغ و مرطوب آمریکایی» (Wet Hot American Summer) از سر گذراند.

۱۰. نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

نگهبانان کهکشان

  • سال تولید: ۲۰۱۴
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، دیو باتیستا، زوئی سالدانیا، ون دیزل
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

بردلی کوپر در نقش یک راکن انیمیشنی؟ چرا که نه.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت نخستین قسمت مجموعه فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» انتخاب بازیگر آن است. بردلی کوپر در این فیلم صدای خود را به شخصیتی که توسط جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خلق شده است به عاریه می‌دهد؛ یک راکن مجرم به نام راکت که به دنبال یک آزمایش علمی ناموفق بین کهکشانی به وجود آمده است. سه‌گانه‌ی «نگهبانان کهکشان» جیمز گان و مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» (Avengers) از دنیای مارول که شخصیت‌های این مجموعه فیلم‌ها در آ‌ن‌ها حضور می‌یابند، فیلم‌هایی جذاب و پرطرفدار هستند.

  • ۱۰ کارگردان برتر فیلم‌های ابرقهرمانی؛ از نولان تا جیمز گان

شخصیت راکت در این فیلم‌ها موفق می‌شود ریتم کمدی را به خوبی پیش ببرد‌.

با تشکر از شخصیت راکت کوپر، کمدی این فیلم‌ها عمیق، درگیرکننده و مرتبط با شخصیت‌های انسانی آن‌ها که توسط کریس پرت، زوئی سالدانیا و دیو باتیستا ایفا می‌شود می‌باشد. راکت شخصیتی شبیه به شخصیت کوپر در مجموعه فیلم‌های «خماری» دارد، با این تفاوت که در محیطی کمیک‌بوکی قرار گرفته است. این فیلم در دو رشته نامزد اسکار شد، اما دست خالی این مراسم را ترک کرد.

این فیلم توانست در گیشه به فروش قابل قبول ۷۷۳.۳ میلیون دلار دست پیدا کند.

۹. لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)

لیکریش پیتزا

  • سال تولید: ۲۰۲۱
  • کارگردان: پل توماس اندرسن
  • بازیگران: آلانا هایم، کوپر هافمن، شان پن، تام ویتس
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

در این فیلم پل توماس اندرسن که وقایع آن طی دهه ۷۰ میلادی به وقوع می‌پیوندد و یکی از بهترین فیلم‌های بردلی کوپر است، او نقش جان پیترز، یک آرایشگر را یفا می‌کند. در حالی که کوپر، بنی صفتی، تام ویتس و شان پن توانایی‌های خودشان به عنوان یک بازیگر را وقف این فیلم کرده‌اند، شخصیت‌های اصلی «لیکریش پیتزا»، کوپر هافمن و آلانا هایم هستند که برای نخستین بار بازیگری را تجربه می‌کردند.

نقش‌آفرینی کوپر در این فیلم، تنها در تقابل با هایم و هافمن است و اجرای دیوانه کننده‌ی او باعث می‌شود ترکیب مناسبی از کمدی، درام و تنش حاصل از رویارویی شخصیت‌های اصلی با شخصیت او به فیلم تزریق شود.

  • ۲۰ نقش‌آفرینی برتر در فیلم‌های پل توماس اندرسن

شخصیت او در این فیلم عجیب، خنده‌دار و قدرتمند است. دیگر چه انتظاری از بردلی کوپر دارید؟ دیالوگ او در این فیلم وقتی که می‌گوید: «این باربارا استریسنده.» تا مدت‌ها در ذهن شما تکرار خواهد شد. این فیلم در سه رشته نامزد اسکار شد؛ از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی.

پل توماس اندرسن برای فیلم‌نامه‌ی این فیلم توانست جایزه‌ی بفتا را به دست آورد. «لیکریش پیتزا» در چهار رشته نامزد گلدن گلوب شد، اما در این جشنواره هم مانند اسکار نتوانست هیچ جایزه‌ای به دست آورد.

۸. تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper)

تک‌تیرانداز آمریکایی

  • سال تولید: ۲۰۱۴
  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: سینا میلر، لوک گریمز، جیمز مک‌دورمن، سمی شیک
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۲ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

کریس کایل یک تک تیرانداز واقعی نیروی دریایی و یکی از کشنده‌ترین مهره‌های نظامی تاریخ ارتش یالات متحده آمریکا می‌باشد.

اقتباس کلینت ایستوود از زندگینامه‌ی کایل، داستان چهار ماموریت طولانی مدت کایل به عراق و درگیری‌های او در رابطه با هضم کردن زندگی معمولی، بعد از بازگشت از ماموریت‌هایش است. «تک‌تیرانداز آمریکایی» با گذشت زمان نتوانسته است مخاطبان بیشتری را جلب نماید، چرا که این فیلم ایرادهای زیادی دارد که یکی از معروف‌ترین‌های آن، نوزاد تقلبی فیلم است.

  • ۲۵ نقش‌آفرینی برتر کلینت ایستوود؛ مرد ساکت سینما (پرتره‌ی یک بازیگر)

این فیلم پرتره‌ای احساسی از کایل و ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا طی جنگ عراق ترسیم می‌نماید. وقایع این فیلم بحث برانگیز هستند و امروزه می‌توان از «تک‌تیرانداز آمریکایی» به عنوان یک پروپاگاندای حکومتی یاد کرد تا یک فیلم جذاب.

با این حال اگر حاشیه‌های فیلم را کنار بگذاریم خود کوپر است که در این فیلم نشان می‌دهد می‌تواند نقش اصلی قابل اعتمادی باشد. او خودش را به چالش کشید و توانست در نقش کایل، شخصیتی ساکت و تسخیر شده را به خوبی به تصویر بکشاند. توانایی کوپر در به تصویر کشیدن درگیری‌های کایل در راستای تغییر محیطی طی این فیلم، بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

۷.

کوچه‌ی کابوس (Nightmare Alley)

کوچه‌ی کابوس

  • سال تولید: ۲۰۲۱
  • کارگردان: گیرمو دل‌تورو
  • بازیگران: کیت بلانشت، تونی کولت، ویلم دفو، رونی مارا
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

استنتون استند کارلیسل، یکی از کارگران جذاب و جاه طلب کارناوال است. اقتباس گیرمو دل‌تورو از رمان ویلیام لینزی گرشام که یکی از بهترین فیلم‌های بردلی کوپر است بیش از هرچیز به دنبال الهام بخشیدن به نسخه‌ی سینمایی سال ۱۹۴۷ شناخته شده می‌باشد، داستان استنتون را دنبال می‌کند در حالی که او از توانایی‌های خودش به عنوان یک جیب‌بر استفاده می‌کند تا خودش را به عنوان یک انسان موفق به تصویر بکشاند و کلاه یک فرد ثروتمند را به کمک یک روانشناس مرموز ( کیت بلانشت)، نسخه‌ی زن فتانه، بردارد.

  • کیت وینسلت یا کیت بلانشت؟ (چهره به چهره – قسمت سوم)

«کوچه‌ی کابوس» هرگز به آن اندازه که شما می‌خواهید خطرناک نیست. دل‌تورو ممکن است برای ساختن چنین فیلم نوار گناه‌آلودی بیش از حد دل‌نازک باشد.

نقش آفرینی کوپر در این فیلم اما یکی از محدود عناصری است که به نظر می‌آید کاملاً با داستان این درام روانشناختی مناسبت دارد. او تمام وجوهات استنتون را از یک دزد و جیب‌بر بودن تا یک انسان باهوش، خوبی به تصویر می‌کشاند و تمام ویژگی‌های بصری مورد نیاز برای درک بهتر این شخصیت از لهجه گرفته تا زبان بدن را به خوبی رعایت می‌کند. کارنامه‌ی هنری کوپر سرشار است از نقش آفرینی‌های کمدی و زندگی‌نامه‌ای و به نظر می‌آید استنتون یکی از متفاوت‌ترین انتخاب‌های کوپر باشد.

اتفاقی نیست که این نقش آفرینی یکی از بهترین نقش آفرینی‌های این بازیگر است.

۶. خماری (The Hangover)

خماری

  • سال تولید: ۲۰۰۹
  • کارگردان: تاد فلیپس
  • بازیگران: اد هلمس، زک گالیفیاناکیس، جاستین بارتا، جیلین ویگمن
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

کوپر در این فیلم کمدی، نقش فیل را بازی می‌کند؛ کسی که روزها یک معلم دبیرستان است و شب‌ها … . او شب‌ها در وگاس به دردسر می‌افتد.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

زمانی که بهترین دوستان، فیل و استو در حالی که هیچ چیزی از شب گذشته به خاطر ندارند، بهترین دوستشان، داگ، که قرار است روز بعد داماد شود را گم می‌کنند، از خواب برمی‌خیزند و مجبور می‌شوند با برادر زن داگ، الن، هم تیمی شوند تا بتوانند وقایع شب گذشته را بازیابی نمایند فیل کوپر نماد یک مرد جذاب در این فیلم است. شخصیتی است که نشان می‌دهد «خماری» می‌تواند تا چه اندازه فیلم جذابی باشد.

  • ۱۰ سه‌گانه کمدی برتر تاریخ سینما؛ از «خماری» تا «ساعت شلوغی»

نقش‌آفرینی کوپر به عنوان فیل، فراتر از نقش‌آفرینی‌های بازیگران دیگر در فیلم‌های کمدی رمانتیک است. اگرچه فیل یک آدم کاملاً عوضی است، اما در مقابله با سایر انسان‌هایی که خارج از دایره‌ی دوستان نزدیک او قرار دارند، رفتار متفاوتی از خودش نشان می‌دهد.

توانایی دیالوگ‌گویی کوپر در این فیلم را هم نمی‌توان نادیده گرفت. تعجبی ندارد که او قبول کرده است برای قسمت چهارم این مجموعه فیلم‌ها هم با تاد فیلیپس همکاری نماید. قسمت نخست «خماری» با بودجه‌ی ۳۵ میلیون دلاری توانست در گیشه به فروش خیره‌کننده‌ی ۴۶۹ میلیون دلار دست پیدا کند.

۵.

حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle)

بهترین فیلم‌های بردلی کوپر

  • سال تولید: ۲۰۱۳
  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • بازیگران: کریستین بیل، ایمی آدامز، جنیفر لارنس، جرمی رنر
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

کوپر در این فیلم نقش ریچی دیماسو، یک مامور اف‌بی‌آی را ایفا می‌کند که دو جعل‌کننده‌ی آثار هنری (کریستین بیل و ایمی آدامز) را استخدام می‌کند تا به کمک آن‌ها شرایطی مهیا کند که طی آن دست سیاستمدارانی فاسد را رو کند. این درام جنایی پیچیده، یک کمدی تلخ از دیوید او.

راسل با همراهی جنیفر لارنس، جرمی رنر، رابرت دنیرو و بسیاری دیگر از ستاره‌های شناخته شده می‌باشد. کوپر در نقش یک مامور قانون، پیش از این در فیلم‌هایی مانند «تک‌تیرانداز آمریکایی» و «مکانی آن سوی کاج‌ها» هم حضور داشته است و به همین دلیل ایفای نقش چنین شخصیت‌هایی برای او تبدیل به یک عادت شده است.

  • ۱۵ فیلم برتر کریستین بیل؛ از شوالیه تاریکی تا روانی آمریکایی

فضای «حقه‌بازی آمریکایی» که وقایع آن طی سال ۱۹۷۸ می‌گذرد، با تاکید دیوید او. راسل بر کمیک‌بودن پرتره‌ای که از این مامور اف‌بی‌آی طی این فیلم ترسیم می‌گردد گره خورده است و این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این نقش‌آفرینی تبدیل به یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های بردلی کوپر شود.

این فیلم توانست در ۱۰ رشته نامزد دریافت اسکار شود و یکی از این نامزدی‌ها متعلق به بردلی کوپر در رشته‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود. کوپر در آن سال برای بازی در این فیلم نامزد بفتا و گلدن گلوب هم شد. این فیلم توانست با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری، ۲۵۱.۲ میلیون دلار بفروشد.

۴.

مهمانان ناخوانده‌ی عروسی (Wedding Crashers)

بهترین فیلم‌های بردلی کوپر

  • سال تولید: ۲۰۰۵
  • کارگردان: دیوید دابکین
  • بازیگران: اوون ویلسون، وینس وان، ریچل مک‌آدامز، آیلا فیشر
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۶۴ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

کوپر در این فیلم نقش سک لاج را ایفا می‌کند. او در این فیلم تبدیل به مانعی در مسیر رابطه‌ی عاشقانه‌ی وکیل طلاق، جان بگویید (اوون ویلسون) و کلیر کلیری (ریچل مک‌آدامز) که دست بر قضا دختر منشی خزانه‌داری آمریکا (کریستوفر واکن) است می‌گردد؛ چرا که او نامزد کلیر می‌باشد. کوپر در این فیلم نقش یک آدم عوضی تمام عیار را ایفا می‌کند.

او در برابر بزرگان کمدی مانند ویل فرل، وینس وان و اوون ویلسون موفق می‌شود درخشش مخصوص خودش را داشته باشد و حتی نقش‌آفرینی بهتری نسبت به آن‌ها ارائه دهد.

یکی از ماندگارترین صحنه‌های این فیلم زمانی است که کوپر بعد از تکل کردن وان فریاد می‌زند: «خرچنگ، کیک و فوتبال. مریلند این کاره است.» این فیلم پنجمین تجربه‌ی سینمایی بردلی کوپر به عنوان یک بازیگر محسوب می‌شود و از آن جایی که او در هالیوود یک تازه‌کار به حساب می‌آمد، نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم قابل ستایش است. «مهمان ناخوانده‌ی عروسی» با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری، توانست در گیشه به فروش موفقیت‌آمیز ۲۸۸.۵ میلیون دلار دست پیدا کند.

آشناترین فیلم کارگردان «مهمان ناخوانده‌ی عروسی»، دیوید دابکین، برای مخاطبان سینمایی، احتمالا فیلم «قاضی» (The Judge) با بازی رابرت داونی جونیور و رابرت دووال است.

۳. مایسترو (Maestro)

مایسترو

  • سال تولید: ۲۰۲۳
  • کارگردان: بردلی کوپر
  • بازیگران: کری مولیگان، مایا هاوک، مت بارنر، سارا سیلورمن
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰

کوپر در این فیلم تبدیل به آهنگساز و موسیقیدان افسانه‌ای، لئونارد برنستین می‌شود و پرتره‌ای کامل از این هنرمند ارائه می‌دهد. پرتره‌ای که از جوانی تا پیری این موسیقیدان را در بر می‌گیرد.

این درام عاشقانه و زندگی‌نامه‌ای در تلاش است تا میراث برنستین و ازدواج او با فلیسیا (کری مولیگان) را به تصویر بکشاند. نمام بار این فیلم را کوپر به تنهایی به دوش می‌کشد. او بازیگر، نویسنده، کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است که نت‌فلیکس پخش آن را بر عهده دارد.

کوپر تمام وجود خود را برای ایفا کردن نقش برنستین خرج می‌کند.

  • ۱۱ فیلم برتر کری مولیگان؛ استحاله دختری بازیگوش به زنی قدرتمند (پرتره‌ی یک بازیگر)

نقش‌آفرینی کوپر در این فیلم نشان‌دهنده‌ی میزان تعهد و فداکاری او می‌باشد. بازی در نقش این هنرمند توانست یک‌بار دیگر قابلیت‌های فراوان بردلی کوپر به عنوان یک بازیگر را به تمام سینمادوستان اثبات کند. او برای بازی در این فیلم توانست یک‌بار دیگر نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود.

«مایسترو» علاوه بر این در شش رشته‌ی دیگر هم نامزد اسکار شد؛ از جمله بهترین بازیگر نقش اصلی زن، بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی و بهترین فیلم. این فیلم با بدشانسی، تمام مراسم‌های مهم سینمایی مانند اسکار، بفتا و گلدن گلوب را دست خالی ترک کرد.

۲. دفترچه‌ی امیدبخش (Silver Linings Playbook)

بهترین فیلم‌های بردلی کوپر

  • سال تولید: ۲۰۱۲
  • کارگردان: دیوید او.

    راسل

  • بازیگران: جنیفر لارنس، رابرت دنیرو، جکی ویور، کریس تاکر
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

کوپر در این فیلم نقش پاتریک «پت» سولیتانو جونیور را ایفا می‌کند؛ مردی که به تازگی از یک بیمارستان روانی ترخیص شده است. پزشکان او را مبتلا به اختلال دوقطبی دانسته‌اند و او قرار است به زودی از همسرش جدا شود. پت نزد والدینش باز می‌گردد (رابرت دنیرو و جکی ویور) و با دختری که به تازگی بیوه شده است (جنیفر لارنس) و در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند، ملاقات می‌نماید.

این دو شخصیت به دنبال زخم‌هایی که خورده‌اند با یکدیگر پیوند می‌خورند و تلاش می‌کنند تا در یک مسابقه رقص پیروز شوند.

  • ۷ فیلم برتر جنیفر لارنس؛ از «بالا را نگاه نکن» تا «گنجشک سرخ»

کوپر برای بازی در این فیلم، در نقش انسانی که غرق در اندوه می‌باشد و سعی دارد تکه‌های مختلف زندگی‌اش را یک‌بار دیگر به هم بچسباند، توانست نامزد دریافت اسکار شود. نقش‌آفرینی درخشان کوپر به عنوان پت و لحظاتی که او در آن‌ها رابطه‌ی عاطفی با بازیگر مقابلش، تیفانی (لارنس)، برقرار می‌کند، نشان‌دهنده‌ی توانایی فراوان کوپر در ایفای نقش‌های احساسی است. علاوه بر نامزدی کوپر، این فیلم در هفت رشته‌ی دیگر هم نامزد اسکار شد و جنیفر لارنس توانست به دنبال درخشش خیره‌کننده‌اش به عنوان تیفانی، اسکار را به خانه ببرد.

۱.

ستاره‌ای متولد شده‌است (A Star Is Born)

بهترین فیلم‌های بردلی کوپر

  • سال تولید: ۲۰۱۸
  • کارگردان: بردلی کوپر
  • بازیگران: لیدی گاگا، اندرو دایس کلی، دیو چپل، سام الیوت
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

همه دنیا نام او را می‌دانند؛ جکسون مین. کوپر در این فیلم نقش یک ستاره‌ی راک پا به سن گذاشته را ایفا می‌کند که یک استعداد رو به رشد به نام الی (لیدی گاگا) الهام بخش او و آثارش می‌شود. رابطه‌ی این دو هنرمند تبدیل به یک داستان عاشقانه‌ی کلاسیک به نام «ستاره‌ای متولد شده‌است» می‌گردد.

برای باور کردن این فیلم باید آن را تماشا کنیم. نخستین تجربه‌ی کارگردانی کوپر، داستانی عاشقانه بین او و لیدی گاگا را به تصویر می‌کشاند. او در کنار بازیگری و کارگردانی، یاد گرفت که چگونه بخواند و گیتار بنوازد؛ آن هم در کنار یک خواننده‌ی برنده‌ی جایزه گرمی به نام لیدی کاگا.

  • ۲۵ ستاره‌ی موسیقی که بازیگر شدند؛ از الویس پریسلی تا لیدی گاگا

این فیلم چیزی فراتر از یک فیلم موزیکال معمولی است.

کوپر در این فیلم، غیرممکن را ممکن می‌کند و این کار را بدون نقص انجام می‌دهد. داستان عاشقانه‌ی این فیلم به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما آن چه «ستاره‌ای متولد شده‌است» را تبدیل به فیلمی ماندگار می‌کند، عشق خالصانه‌ی کوپر به موسیقی و فیلمسازی است. در این فیلم ثابت می‌شود که کوپر فردی با استعدادهای چندگانه است.

این فیلم در هشت رشته نامزد اسکار شد و توانست اسکار بهترین ترانه را برای لیدی گاگا به ارمغان بیاورد.

منبع: indiewire

/*/
/*//*/ . .


بازنشر از : digimag


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو