رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اگر به توصیه وزارت ورزش یا برخی مسئولان بالاسری گوش نمی‌کردیم، حمایت نمی‌شدیم.

1401\06\06 23:34:21


افشاگری کفاشیان از دخالت وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اگر به توصیه وزارت ورزش یا برخی مسئولان بالاسری گوش نمی‌کردیم، حمایت نمی‌شدیم.

علی کفاشیان درباره اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان در دوره ریاست او هم در فدراسیون فوتبال توصیه‌ای برای انتخاب سرمربی داشت، اظهار داشت: این موضوع در زمان ما هم بود.

وزارت ورزش یا برخی مسئولان بالاسری همیشه دخالت‌هایی در رابطه با مربیان می‌کنند زیرا خواسته مردم و رسانه‌ها به آنها منعکس می‌شود. برخی مواقع علاقه‌ای هم دارند. مثلا در زمان ما یک تا دو نفر علاقه هم داشتند.

مثلا یکی از روسای سازمان تربیت بدنی می‌گفت یک مربی را بیاورید که در جام جهانی قبلی بوده و تیم قوی در اختیار داشته است.

وی افزود: فرد دیگری می‌گفت مربی ایرانی خوبی بگذارید. این مسائل در سطح دستوری است اما برخی مواقع اگر به توصیه‌ها عمل نکنیم، حمایت هم نمی‌کنند و خیلی اذیت می‌شویم. آخرین وزیر ورزش در دوره ما توصیه‌هایی می‌کرد که به آن عمل نمی‌کردیم که با ما لج کرده بود.

نه بودجه می‌داد و نه ما را در وزارت ورزش راه می‌داد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک سال مرا در وزارت ورزش راه نمی‌دادند تا در جلسات ورزشی بین روسای فدراسیون‌ها شرکت کنم در حالیکه شرکت کردن من در آن مجامع اثری هم نداشت. مثلا آن وزیر می‌گفت نایب رئیس خود را عوض کن یا آن فرد را کنار بگذار. آن فردی که من می‌گویم بیاور اما می‌گفتم فدراسیون فوتبال اینگونه نیست زیرا هیات رئیسه و مجمع دارم که آنها باید رای بدهند.

نمی‌توانم خودسرانه عمل کنم. وزیر هم لج کرده و مسائلی را برای ما ایجاد می‌کرد.

کفاشیان درمورد پرونده ویلموتس توضیح داد: ویلموتس سابقه خوبی داشت اما در ایران جواب نداد. باید او را نگه می‌داشتند تا پرونده به این جا نمی‌رسید.

باید به دلیل تصمیم مدیریت آن زمان فدراسیون، این پول ا جیب فدراسیون برود.

وی درباره اینکه اگر جای مهدی تاج بود بار دیگر در انتخابات فدراسیون ثبت نام می‌کرد، گفت: جای خودم می‌آمدم نه جای تاج(باخنده).

نایب رئیس اسبق فدراسیون درخصوص اظهارنظر تاج مبنی بر اینکه اگر رئیس شوم، برای آوردن کی روش فکر خواهم کرد و آیا اگر جای تاج بود تصمیم به تغییر اسکوچیچ می‌گرفت، توضیح داد: اسکوچیچ باید تا جام جهانی بماند و نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم. او زحمت کشیده و شانسی یا غیرشانسی تیم را به جام جهانی برده است. آیا برای اسکوچیچ بازی تدارکاتی گذاشتید؟ اصلا فدراسیونی نداشتیم که بخواهد برای او بازی بگذارد.

کفاشیان در گفت و گو با برنامه در انتهای الوند تصریح کرد: صد در صد تا جام جهانی مخالف تغییر اسکوچیچ هستم.

الان هر مربی بیاوریم باید تا چهار سال آینده سرمربی باشد نه فقط جام جهانی. اسکوچیچ تا جام جهانی کارش را انجام بدهد و سپس برای مربی بعدی تصمیم بگیرند.

. .


بازنشر از : منبع: خبر آنلای


تعمیر پکیج دیواری