ورزش رزمی فدراسیون ورزشهای رزمی نشست خبری رئیس انجمن کراپلینگ ایران گفت: کراپلینگ یکی از رشته های تحت پوشش اتحادی

1402\01\08 14:14:27


با اتحادیه جهانی کشتی کار می‌کنیم. هزینه‌های کراپلینگ با خودم است

رئیس انجمن کراپلینگ ایران گفت: کراپلینگ یکی از رشته های تحت پوشش اتحادیه جهانی کشتی است که پس از هماهنگی‌های ایجاد شده ما به صورت مستقیم با این نهاد بین المللی کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولیت رشته کراپلینگ از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی به موسی بخشایی سپرده شد.

وی نیز سه روز بعد از دریافت حکم مسئولیت خود، در یک نشست خبری ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های آتی این رشته به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. بخشایی در ابتدا گفت: اتحادیه جهانی دو رشته المپیکی دارد که همان کشتی فرنگی و آزاد هستند. دو رشته پانکریشن و کراپلینگ نیز دو رشته غیر المپیکی تحت نظارت این اتحادیه می‌باشند.

طی سال‌های اخیر با ورود کمیته بین المللی المپیک به این رشته‌ها، طراحی و اجرای المپیک هنرهای رزمی یا همان «کامبت گیمز» مناسبات در این رشته‌ها در سطح دنیا تغییر کرده است و تعریف یک رشته رزمی با گذشته متفاوت شده است. در بازی‌ها، رشته‌های شمشیربازی و مچ‌اندازی نیز حضور دارند. اتحادیه جهانی کشتی نیز با دو رشته گراپلینگ و پانکریشن حضور خواهد داشت.

مسئول انجمن کراپلینگ ادامه داد: قهرمانان زیادی در این رشته معرفی شده‌اند. در سال ۲۰۰۹ نمایندگی ک راپلینگ به ایران داده شد. تیم‌های ملی را به رویدادهای مختلف اعزام کردیم و با توجه به فراز و نشیب‌های که در مدیریت این رشته وجود داشت با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، نمایندگی آن تغییر کرد و به من داده شد.

مسابقات این رشته در دو بخش «گی» و «نوگی» برگزار می‌شود. به عبارت دیگر کراپلینگ یک نوع کشتی تسلیمی است، اما در تعریف کل به معنی گلاویز شدن، پرتاب کردن و سرشاخ شدن است و شامل فنون پرتابی در سرپا و خلاف مفصل و انسداد تنفس در خاک است. بخشایی افزود: اولین رویداد پیش روی ما مسابقات کسب سهمیه کامبت گیمز است که اردیبهشت در تاشکند و در پنج گروه وزنی برگزار می‌شود که هشت نفر برتر هر گروه، سهمیه کسب می‌کنند.

کامبت‌گیمز نیز مهرماه امسال در عربستان برگزار خواهد شد. به دلیل آنکه زمان زیادی در اختیار نداریم، پس از مشورت با دوستان تصمیم به اعزامی تیمی از با تجربه گرفتیم. پس از آن مسابقات قهرمانی جهان را تیرماه در شهر ورشو لهستان و بعد از آن کامبت گیمز قهرمانی آسیا را در ژاپن داریم.

رئیس انجمن کراپلینگ در خصوص تأمین هزینه‌های این رشته گفت: تمام هزینه‌های این رشته توسط شخص بنده تأمین شده و کمکی دریافت نمی‌کنیم. البته فدراسیون ورزشهای رزمی حمایت خوبی در بخش اداری و برگزاری اردوها از ما دارد.. .


بازنشر از : مهر

ورزش رزمی

فدراسیون ورزشهای رزمی

نشست خبری


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو