ورزش 3/ نیمار مثل جادوگری است که اشک‌های سرازیر شده از چشمانش بعد از بازی امشب در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی را به فرصتی برای درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۶ تبدیل می‌کند. ت

1401\09\19 03:11:21


جام‌جهانی. نیمار یک جادوگر و سپس یک انسان

ورزش 3/ نیمار مثل جادوگری است که اشک‌های سرازیر شده از چشمانش بعد از بازی امشب در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی را به فرصتی برای درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۶ تبدیل می‌کند. تاج و تخت و قهرمانی برای سومین دوره پیاپی از ستاره سلسائو که سال‌هاست به

نیمار مثل جادوگری است که اشک‌های سرازیر شده از چشمانش بعد از بازی امشب در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی را به فرصتی برای درخشش در جام‌جهانی ۲۰۲۶ تبدیل می‌کند.تاج و تخت و قهرمانی برای سومین دوره پیاپی از ستاره سلسائو که سال‌هاست به عنوان وارث پله، روماریو، رونالدو و رونالدینیو شناخته می‌شود، فاصله گرفت.

اتفاقی که با شکست برزیل از کرواسی در ضربات پنالتی برای نیمار رخ داد.نیمار فوتبال خود را از باشگاه سانتوس و با الگوبرداری از پله آغاز کرد. او مدت‌هاست به عنوان جانشین پادشاه (پله) شناخته می‌شود و از آن به عنوان بازیکنی نام می‌برند که می‌تواند ستاره ششم را برای سلسائو به ارمغان بیاورد. اما وقتی گل برتری برزیل مقابل کرواسی در وقت‌های اضافه را به ثمر رساند، هرگز فکرش را نمی‌کرد تا در انتهای بازی اشک در چشمانش حلقه بزند.با این حال نیمار در جام جهانی ۲۰۱۴ پس از مصدومیت سنگین از ناحیه کمر، باقی مسابقات را از دست داد و در شکست سنگین ۷-۱ مقابل آلمان حضور نداشت.

جام جهانی ۲۰۱۸ نیز یکی از پرحاشیه‌ترین مسابقات برای این ستاره برزیلی بود. جایی که همه او را بابت تمارض و شبیه‌سازی برای اعلام پنالتی مورد انتقاد قرار می‌دادند و در نهایت برزیل با قبول شکست ۲-۱ مقابل بلژیک از دور مسابقات کنار رفت.  سرانجام جام جهانی ۲۰۲۲ هم برای نیمار خیلی تلخ به پایان رسید. او که در بازی اول با مصدومیت از ناحیه مچ پا مواجه شده بود، مسابقه دوم و سوم مقدماتی را از دست داد و به جدال با کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی رسید و حتی گلزنی هم کرد.همه چیز برای نیمار رویایی پیش رفت؛ گلزنی به زیباترین شکل ممکن برابر کرواسی و رساندن تعداد گل‌هایش به پله اسطوره‌ای و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ برزیل (۷۷ گل).

با این حال این رکورد شیرین برای او تلخ شد.نیمار قبل از شروع جام جهانی لوگویی از برزیل را با ۶ ستاره منتشر کرد و‌ از قهرمانی قطعی در قطر سخن گفت. اما واکنش فضای مجازی به کارش این بود که نیمار مغرور است. حالا پس حذف برزیل نوک پیکان انتقادات به سمت ستاره سلسائو خواهد بود؛ مخصوصا کسانی که قیمت ۲۲۲ میلیون یورو را برای انتقال، لایق او نمی‌دانستند و جونیور را کودکی لوس معرفی می‌کردند که وعده‌های تو خالی می‌دهد.نیمار از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ پیراهن بارسلونا را پوشید و به عناوین مختلف قهرمانی رسید تا با آن رقم سنگین به پاریس برود.

اما اغلب به علت مصدومیت و یا اختلاف با کیلیان ام‌باپه نتوانست بازیکنی سرنوشت‌ساز برای تیمش باشد. موردی که مدیران پاری سن ژرمن را متقاعد به فروش در ابتدای فصل کرد اما درخشش نیمار دوباره آغاز شد و کنار مسی و ام‌باپه باقی ماند.شماره ۱۰ تیم ملی برزیل اگر چه به قهرمانی در چمپیونز لیگ اروپا رسید و همراه با بارسلون و پاریس قهرمانی‌های داخلی تجربه کرده، اما هرگز به توپ طلای فوتبال نرسیده و علاوه بر آن قهرمانی بین‌اللملی همراه با برزیل نداشته است. قهرمانی در المپیک ۲۰۱۶ و جام کنفدراسیون ۲۰۱۳، چندان قابل اتکا ‌و مهم نیست که نیمار آن‌ها را دارد.با این حال نیمار ۳۰ ساله است و می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۶ هم کنار برزیل باشد و طلسم‌ ۲۴ ساله عدم قهرمانی را بشکند.

اما باید دید تصمیم خودش چیست؟ او در سال ۲۰۲۱ طی مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌دانم شرایط ذهنی و روحی من برای ادامه فوتبال چگونه خواهد بود و آیا می‌توانم آن را ادامه دهم؟». هر چند که شرایط سنی‌اش طوری است که می‌تواند برای جبران بازگردد.ستاره سلسائو بعد از مصدومیت مقابل سوئیس در مرحله گروهی گفت: «من همیشه برای رویا‌ها و اهدافم تلاش کردم. هرگز برای کسی بدی نخواستم و به کسانی که نیاز داشتند کمک کردم.

آیا دشمنم می‌خواهد از این راه من را شکست دهد؟».با این روحیه و حرف‌هایی که می‌زند، هیچ چیز از نیمار بعید نیست. او مثل جادوگری است که اشک‌های سرازیر شده از چشمانش بعد از بازی امشب در ورزشگاه اجوکیشن سیتی را به فرصتی برای درخشش در جام جهانی ۲۰۲۶ تبدیل می‌کند. کسی چه می‌داند؟ شاید نیمار تمام انتقادات را تا آن موقع همراه با حریفان مثل گلر کرواسی دریبل کند و به حسرت ۲۴ ساله برزیلی‌ها پایان دهد و درست همان پادشاهی شود که از همان ابتدا به دنبال رسیدن به آن بود..

.


بازنشر از : آخرین خبر


تولید کارتن و سفارش کارتن