سرنوشت قهرمانی در لیگ فوتبال آلمان امروز (شنبه) مشخص خواهد شد و احتمالاً تیم قهرمان، نام دیگری غیر از بایرن خواهد داشت.

1402\03\07 04:24:08


زنبورها در آستانه پایان دادن به سلطنت 10 ساله بایرن

سرنوشت قهرمانی در لیگ فوتبال آلمان امروز (شنبه) مشخص خواهد شد و احتمالاً تیم قهرمان، نام دیگری غیر از بایرن خواهد داشت.

رقابت شانه به شانه تیم‌‌های دورتموند و بایرن مونیخ بر سر قهرمانی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ بوندس‌لیگا به روز آخر کشیده شده و امروز (شنبه) تکلیف قهرمان مسابقات مشخص می‌شود.

بایرن تا هفته گذشته ۲ امتیاز بیشتر از دورتموند داشت اما شکست خانگی آن‌ها مقابل لایپزیش و پیروزی دورتموند مقابل آگزبورگ، ابتکار عمل را از بایرنی‌ها گرفت و حالا زنبورها هستند که یک امتیاز از مونیخی‌ها بیشتر دارند.

آمارها می‌گویند تنها پنج تیم در تاریخ بوندس‌لیگا بوده‌اند که در هفته آخر، جام را به رقیب خود واگذار کرده‌اند و دورتموند امیدوار است تیم ششم نباشد.

شاگردان «ادین ترزیچ» بهترین عملکرد را در بازی‌های خانگی این فصل بوندس‌لیگا داشته‌اند و ۱۳ بازی پیاپی را در ورزشگاه «سیگنال ایدونا پارک» به سود خود به پایان برده‌اند.

زنبورها در صورت پیروزی در بازی امروز برابر حریف خود ماینتس که در چهار بازی اخیر خود شکست خورده است، برای اولین بار پس از فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ جام را بالای سر خواهند برد.

«سباستین کِل» مدیر ورزشی باشگاه بروسیا دورتموند که کاپیتان تیم قهرمان «یورگن کلوپ» در سال ۲۰۱۲ بود، درباره سخت‌ترین جدال بر سر قهرمانی در آلمان می‌گوید: من واقعاً نمی‌خواهم باعث توقف فوران شادی شوم اما ما هنوز یک بازی تا رسیدن به قهرمانی فاصله داریم و نمی‌توانیم اجازه دهیم این احساس شادی، قهرمانی را از ما بگیرد.

«سباستین هالر» مهاجم دورتموند نیز درباره قهرمانی زنبورها در آلمان می‌گوید: من نمی‌خواهم به هیچ جشنی فکر کنم.

من فقط به بازی با ماینتس فکر می‌کنم. اگر شایسته باشیم، قهرمان می‌شویم.

بایرنی‌‌ها هم که فصل عجیب و پرتنشی مانند اخراج ناگهانی سرمربی و درگیری بازیکنان را تجربه کرده‌اند، باید بازی خارج از خانه خود با کلن را با پیروزی پشت‌سر بگذارند و منتظر لغزش دورتموند باشند تا شاید معجزه‌ای رخ دهد و آن‌ها برای یازدهمین بار پیاپی فاتح بوندس‌لیگا شوند.

حساب کاربری معروف ۴۳۳ در شبکه‌های اجتماعی، با انتشار تصاویری از قهرمانی‌های بایرن در فصل‌های گذشته نوشته است: آیا بایرن یازدهمین قهرمانی پیاپی خود را جشن می‌گیرد یا این روند به پایان راه نزدیک می‌شود؟

. .


بازنشر از : منبع: فارس


مشاور امور مالی و مالیاتی در تهران