1403\02\13 00:20:12


صحبت های علیرضا دبیر و انتظار بالا از کشتی- چرا همه از ورزش اول در پاریس مدال می خواهند؟

رئیس فدراسیون کشتی این روزها در حالی مدام سعی می کند انتظارات را از این رشته پایین بیاورد که شرایط آن ها در چند سال اخیر حکایت از انتظار بالای مدال آوری از کشتی در پاریس را دارد.

از 26 تیرماه 1398 که علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی رسما انتخاب شد تا امروز، او در همه صحبت هایش از لزوم کسب طلا در المپیک، تعیین چشم انداز کشتی برای موفقیت در این رقابت ها و انگیزه بخشی به کشتی گیرها برای موفقیت در این مسابقات گفته است.

دبیر که همیشه تکیه کلامش در سخنان خود بین کشتی گیرها، ملی پوشان و محافل ورزشی این است که «طلا فقط طلای المپیک»، در المپیک توکیو تازه کار بود و به همین دلیل نمی شد انتظار داشت فدراسیون تحت مدیریت او درخشش خاصی داشته باشد. هر چند که کشتی ایران بر اساس سیر طبیعی خود در آن مسابقات در مجموع کشتی آزاد و فرنگی به 1 طلا (محمدرضا گرایی)، 1 نقره (حسن یزدانی) و 2 برنز (محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع) رسید اما همه ریل گذاری این فدراسیون را برای المپیک 2024 دانستند؛ جایی که خود دبیر نیز مدام بر درخشش در آن تاکید می کرد.

حالا اما در فاصله کمتر از 100 روز تا شروع المپیک 2024 در پاریس و در حالی که کشتی فرنگی ایران تمام سهمیه ها را کسب کرده و کشتی آزاد نیز تا کنون موفق به کسب 5 سهمیه از 6 سهمیه موجود شده، رئیس فدراسیون کشتی در برنامه ها و محافل مختلف مدام از این صحبت می کند که اگر کشتی آزاد و فرنگی روی هم یک یا 2 طلا بگیرند شاهکار کرده اند و نباید انتظار از این رشته بالا باشد.

پشت پرده سخنان دبیر چیست؟

رئیس فدراسیون کشتی در شرایطی سعی می کند انتظارات از کشتی را کاهش دهد که در سال های اخیر، خود او باعث افزایش انتظارها از این رشته بوده است؛ اگر چه کشتی ورزش اول ایران است و همیشه در رقابت های مختلف از جمله المپیک، بازی های آسیایی و... بار مدال آوری بر دوش آن، اما در سال های اخیر به واسطه صحبت ها و رفتارهای دبیر این انتظارات بیشتر و بیشتر شده است.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

رئیس فدراسیون کشتی از همان ابتدا سعی کرده در بحث ساخت و ساز، تامین شرایط مناسب اردویی، اعزام های به موقع و...

بهترین عملکرد را داشته باشد که چنین نیز بوده و در شرایط سخت اقتصادی فعلی، کشتی همیشه اردوها و اعزام هایی منظم داشته است. از طرفی شرایط جدید فدراسیون کشتی، ساختمان های جدید، رضایت کشتی گیرها و... نیز بر این موضوع صحه می گذارد و حالا سوالی که پیش می آید این است که وقتی فدراسیون کشتی این همه خرج کرده، دست به ساخت و ساز زده، با دلار 60 هزاری همه اعزام ها را سر وقت انجام داده و حالا که باید در المپیک میوه چنین تلاش هایی چیده شود، چرا رئیس فدراسیون مدام می گوید اگر کشتی یک یا دو طلا در المپیک بگیرد شاهکار کرده است؟ به نظر می رسد همه این صحبت ها برای کاهش بار روانی از دوش کشتی گیران است تا آن ها با فشار کمتری به تمرین بپردازند و در المپیک با خیال آسوده تری به روی تشک بروند اما حقیقت این است که فدراسیون کشتی در این سال ها آنقدر پز امکانات خود را داده، آنقدر ساخت و ساز کرده و سعی در نمایش موفقیت هایش داشته که حالا و در موسم المپیک، همه منتظرند تا این نسل خوب کشتی بتواند نتایج درخشانی را رقم بزند.

جایی که کشتی فرنگی برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل به المپیک می رود و کشتی آزاد نیز با داشتن مهره هایی مانند رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به دنبال چند مدال خوش رنگ است.

رئیس فدراسیون کشتی چه قبول کند یا نه، در این سال ها خودش انتظارها از کشتی را بالا برده و حالا همه منتظرند تا صحبت های او درباره برنامه ریزی این فدراسیون برای موفقیت در المپیک، در پاریس عملی شود.

. .


بازنشر از : منبع: جی پلاس