فارس/ بانوان هندبالیست کشورمان فردا در مرحله رده‌بندی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا به مصاف چین خواهند رفت. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت

1401\09\12 16:53:27


هندبال قهرمانی آسیا. ماموریت ملی‌پوشان برای فروریختن دیوار چین

فارس/ بانوان هندبالیست کشورمان فردا در مرحله رده‌بندی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا به مصاف چین خواهند رفت. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده است موفق شد پس از کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا

بانوان هندبالیست کشورمان فردا در مرحله رده‌بندی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا به مصاف چین خواهند رفت.تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده است موفق شد پس از کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و شکست مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی این رقابت‌ها راهی نیمه نهایی شود و در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار بگیرد.شاگردان آکبرآبادی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفتند که در پایان نتیجه را واگذار کردند تا در آخرین بازی برای کسب جایگاه سومی به دیدار چین بروند.

هرچند ملی پوشان هندبال بانوان کشورمان فینال را از دست دادند، اما می توانند با یک انسجام هم بستگی مقابل چین به برتری برسند و برای اولین به مدال و سکوی آسیا دست یابند. این اتفاق یک حرکت تاریخی برای تیم ملی هندبال بانوان محسوب می شود و ادامه راه هندبال را برای بانوان باز تر می کند و قاره کهن را مجبور می کند تا روی هندبال بانوان ایران حساب بیشتری باز کنند.تیم بانوان هندبال چین ۵ بار در بازی‌های المپیک حضور پیدا کرده و موفق به کسب مدال برنز المپیک شده است. همچنین در ۱۷ دوره قهرمانی جهان و ۱۸ دوره قهرمانی آسیا حضور داشته است.

بانوان چین تا به حال ۱۰ بار عنوان نایب قهرمانی و ۶ بار عنوان سومی قهرمانی آسیا را از آن خود کرده است. چین در بازی‌های آسیایی یک طلا، دو نقره و دو برنز دارد. تیم ملی هندبال بانوان چین در دوره گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در مسابقات حضور پیدا نکرد.تیم های ملی هندبال بانوان ایران و چین تا به امروز 3 بار مقابل هم قرار گرفتند که در هر 3 بازی چینی ها پیروز میدان بودند.

تفاوتی که وحود دارد شرایط تیمی ایران است. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در 3 بازی که برابر چین شکست خوردند در مرحله گروهی بازی کردند، اما فردا باید در مرحله رده بندی و در شرایط خاص با چین بازی کنند. اگر بانوان هندبال ایران بتوانند در این دیدار برابر چین به برتری برسند هم نخستین پیروزی خود مقابل چین را به دست می اورند و هم برای اولین باز انتظار جامعه هندبال را به سر می رسانند و روی سکو آسیا می روند. هندبال بانوان چین به جز دو بار در تمام ادوار مسابقات قهرمانی آسیا که حضور داشته در جمع چهار تیم برتر بوده است.

از نظر رنگ مدال چهارمین تیم پرافتخار در مسابقات قهرمانی آسیا و از نظر تعداد مدال دومین تیم پرافتخار قهرمانی آسیا است.بانوان هندبالیست ایران در این دوره از رقابت‌ها موفق شدند، تیم هند را با نتیجه ۴۳ بر ۳۵ ازبکستان را ۳۵ بر ۳۲ و استرالیا را ۴۳ بر ۱۵ شکست دهند تا با حضور در جمع چهار تیم برتر سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای دومین بار کسب کنند. اما در دیدار مقابل کره جنوبی نتیجه را ۴۱ بر ۱۱ واگذار کرد. همچنین در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفتند، با نتیجه 43 بر 19 مغلوب شدند و از راهیابی به فینال بازماندند.تیم ملی ایران در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد موفق شد با راهیابی به جمع چهار تیم برتر قاره، سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را برای نخستین بار کسب کند و اولین رشته‌ توپی بانوان ایران نام گیرد که به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است.بانوان هندبالیست ایران فردا سیزدهم آذر از ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت ایران در مرحله رده‌بندی به مصاف تیم ملی چین می‌روند..

.


بازنشر از : آخرین خبر


استعلام قیمت کارتن لیمینتی