چه تجهیزاتی برای تی آر ایکس (TRX) نیاز دارید؟ (لوازم TRX) مجموعه: ورزش عمومی ورزش TRX چیست معرفی تجهیزات و لوازم TRXطرفداران ورزش TRX ادعا می‌کنند که این ورزش می‌ت

1402\01\13 05:57:55


چه تجهیزاتی برای تی آر ایکس (TRX) نیاز دارید؟ (لوازم TRX)

چه تجهیزاتی برای تی آر ایکس (TRX) نیاز دارید؟ (لوازم TRX) مجموعه: ورزش عمومی ورزش TRX چیست معرفی تجهیزات و لوازم TRXطرفداران ورزش TRX ادعا می‌کنند که این ورزش می‌تواند باعث تحرک و پایداری بدن شود و تناسب اندام را حفظ نماید به یاد داشته باشید که تناسب اندام کاهش وزن نیست. با استفاده از لوازم تی ار ایکس می‌توان در هرجایی تمرینات ورزشی را انجام دارد

چه تجهیزاتی برای تی آر ایکس (TRX) نیاز دارید؟ (لوازم TRX) مجموعه: ورزش عمومی ورزش TRX چیست   معرفی تجهیزات و لوازم TRX طرفداران ورزش TRX ادعا می‌کنند که این ورزش می‌تواند باعث تحرک و پایداری بدن شود و تناسب اندام را حفظ نماید به یاد داشته باشید که تناسب اندام کاهش وزن نیست.

با استفاده از لوازم تی ار ایکس می‌توان در هرجایی تمرینات ورزشی را انجام دارد. در این مطلب از ، لوازم TRX را معرفی خواهیم کرد. تی ار ایکس TRX چیست؟ TRX مخفف کلمات Total Resistance Exercise به معنی تمرینات کلی استقامت است. این روش به‌وسیله یک افسر آمریکایی ابداع شده است.

این ورزش تلفیقی از تجربیات نظامی و تحقیقات آکادمیک می‌باشد. تی ار ایکس نوعی بدنسازی است که تمرکز آن برای بالابردن استقامت کلی عضلات بدن است.   یکی از راه‌های ارزان و کم‌خطر، برای کاهش وزن و تناسب اندام شروع ورزش‌های تی ار ایکس است. در این ورزش شما با کمک وزن بدن، انجام حرکات کششی و ایجاد تعادل به فرم‌دادن عضلات کمک می‌کنید.

چربی‌سوزی و تناسب اندام از مهم‌ترین فواید این نوع ورزش است.   اما برای اینکه بتوانید این ورزش را انجام دهید نیاز به لوازم ضروری TRX دارید. این ورزش کششی به کمک کش و سیم‌ها انجام می‌پذیرد و تمرکز اصلی آن بر روی 5 شاخه زیر است: • بالا بردن تعادل • افزایش استقامت بدن • افزایش انعطاف‌پذیری • بالابردن چربی‌سوزی • ثبات بدن   بندهای تی ار ایکس    مزایای ورزش تی ار ایکس تی آر ایکس، یک ورزش مقاومتی از نوع تمرین تعلیقی است، شما با استفاده از دو بند و کش ورزش‌های قدرتی مختلفی می‌توانید  انجام ‌دهید. کش‌ها و بندهای مخصوص TRX دارای حلقه‌هایی برای دست‌وپا شما هستند.

کش‌های تی آر ایکس از طریق گرانش، به ایجاد قدرت، تعادل و انعطاف‌پذیری شما کمک می‌کنند.   تمرینات قدرتی دارای اشکال زیادی هستند و شما می‌توانید ورزش‌های مختلفی با وسایل TRX انجام دهید. این ورزش می‌تواند عضلات زیادی را درگیر نماید. ولی بهتر است در هر بار یک ماهیچه درگیر شود.

TRX به شما امکان می‌دهد تعادل، قدرت، انعطاف‌پذیری بدن و موارد دیگر را در یک تمرین بهبود دهید.   لوازم موردنیاز TRX باتوجه‌به اینکه ابزارهای موردنیاز برای تی ار ایکس بسیار کم و محدود هستند اما با همین ابزارهای کم، تمام ماهیچه‌ها درگیر می‌شوند. تمرین‌های TRX در سطوح مختلف حرکتی طراحی شده‌اند و مانند نحوه استفاده از ماهیچه‌ها در زندگی روزمره می‌باشند.   تمرینات این ورزش بدن را قوی‌تر و منعطف‌تر می‌نماید. در هنگام تهیه وسایل تی ار ایکس حواستان باشد که ابزارهای تقلبی و ارزان را نخرید.

ابزارهای باید به‌قدری قوی باشند که وزن شما را تحمل کنند و باعث افزایش آمادگی جسمانی شما شود. سه ابزار مهم TRX عبارت‌اند از:   1. قلاب محکم TRX Bicep Curl: قلاب TRX یا بست ایکس مانت یک صفحة فلزی به قطر 10 سانتیمتر است که دو میله فولادی به‌ صورت ضرب‌دری روی آن نصب شده‌اند.  بستن تی آر ایکس مهم‌ترین کاربرد قلاب ایکس مانت است .گیره ایکس مانت یک وسیله ارزان است که برای تمرین انفرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معمولاً در باشگاه‌ها از سازه TRX برای بستن بند تی ار ایکس استفاده می‌کنند.   2. بند تی آر ایکس TRX bands بند تی ار ایکس از دو  قطعه بند اصلی تشکیل شده است که شالوده اصلی این طراحی است. در میان این دو بند اصلی گیره‌هایی قرار دارند تحت عنوان کمباکلز که خیلی راحت می‌توانید ارتفاعش را تنظیم کنید.

بندهای تی ار ایکس قابلیت تنظیم ارتفاع برای اجرای حرکات مختلف را دارند و قابل کشسانی نیستند.   3. دودسته بدون کش TRX Pushup دسته‌های TRX از جنس پلاستیک سخت با روکش فومی ساخته شده‌اند. این دسته‌ها دارای مقاومت بالایی هستند.

در صورت شکستن این دسته‌ها دیگر نمی‌توانید از بندهای تی ار ایکس برای تمرین استفاده کنید. این دسته‌ها قابل تعویض هستند.   تجهیزات مورد نیاز برای TRX    آشنایی با مدل‌های مختلف لوازم تی آر ایکس 1. مدل خانگی اگر فرصت و یا امکان حضور در باشگاه را ندارید می‌توانید ابزارهای TRX را خریداری نمایید و در خانه از آنها استفاده کنید برای استفاده از آموزش‌های صحیح می‌توانید از اینترنت کمک بگیرید.

این دسته از ابزارهای امکان نصب به درب یا سقف و دیوارهای خانه را دارند.   2. مدل ارتشی این مدل TRX مختص نظامان و ارتشیان است. ابزارهایی که در مدل ارتشی مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای کیفیت و قدرت تحمل وزن بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر هستند.   3.

مدل تی ار ایکس باشگاهی این مدل از ابزارهای برای استفاده در باشگاه‌ها طراحی شده‌اند به‌خاطر همین مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر از مدل‌های خانگی هستند. این ابزارها دارای ماندگاری بیشتری هستند.   4. مدل ریپ این مدل برای تقویت اعضای یک گروه به یک‌شکل به کار برده می‌شود و مانند دیگر انواع تی ار ایکس می‌باشد.    TRX باعث قوی شدن عضلات می شود   مزایای ورزش TRX این ورزش جهت تثبیت هسته مرکزی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناسان بر این باور هستند که افرادی که یوگا و پیلاتس را دوست دارند به این ورزش نیز علاقه من خواهند شد زیرا در برخی از تمرینات مشترک هستند. اما به‌طورکلی تمرینات تی ار ایکس برای دوندگان، دوچرخه‌سواران یا هرکسی که یک ورزشکار استقامتی است و همچنین می‌خواهد تمرینات قدرتی بیشتری داشته باشد، بسیار عالی است.   مزایای تی ار ایکس عبارت‌اند از: 1. حفظ تعادل عضلات بدن: برخی از افراد در باشگاه‌ها صرفاً اندام خاصی از بدنشان را ورزیده می‌کنند.

مثلاً آنها دارای بازوهای عظیمی هستند؛ اما ساق پاهایشان باریک است. اما با انجام تمرینات TRX تمام ماهیچه‌های شما درگیر می‌شوند و بدین ترتیب به بدنی متعادل، منعطف و قدرتمند در همه ماهیچه‌های خود دست پیدا خواهید کرد. تمرینات تی ار ایکس برای دستیابی به تعادل بیشتر در بدن شما بسیار عالی است.   2.

ایجاد عضلات قوی: برای داشتن بدنی قوی باید عضلات قوی داشته باشید. نحوه طراحی این ورزش به‌گونه‌ای است که هر حرکتی که بر روی‌بندها انجام می‌دهید شما را مجبور می‌کند که عضلات خود را درگیر کنید.   3. چربی‌سوزی: با ورزش تی آر ایکس می‌توانید چربی‌سوزی زیادی در مدت‌زمان کم داشته باشید.

مثلاً 1600 کالری در حدود یک ساعت.    4. در TRX شما با استفاده از وزن بدن، در جهت کاهش وزن و قوی کردن عضلات خود کمک می‌گیرید و سنگینی اضافه‌ای بر دوش شما نیست.   5. طراحی حرکات سبک و راحت بدون فشار به اندام‌های بدن   6.

مناسب برای افراد مسن و تمامی سنین و کسانی که در برخی نواحی بدنشان آسیب‌دیدگی دارند.   7. تجهیزاتی که به‌راحتی به دست می‌آید و به‌راحتی نیز قابل‌استفاده است. حتی در خانه   8.

مورد تأیید سازمان‌هاي استاندارد پزشكي و FDA ايالات متحده.   9. به حرکات درآوردن عضلات اصلی و فرعی و حتی جانبی بدن   10. کم‌بودن احتمال گرفتگی و آسیب‌دیدن مفاصل در حین انجام حرکات TRX   از تجهیزات تقلبی استفاده نکنید زیرا باعث می شود آسیب ببینید   مضرات ورزش تی آر ایکس در مقابل تمام فوایدی که هر نوعی از ورزش دارد مشکلاتی نیز باتوجه‌به توانایی‌های افراد در انجام حرکات ورزشی ممکن برای آنها  به وجود بیاید.

باتوجه‌به اینکه تمرینات تی آر ایکس با بندهای مخصوص انجام می‌شود درصورتی‌که اطلاعات کافی در مورد نحوه  انجام درست حرکات نداشته باشید ممکن است دچار آسیب شوید.   کسانی که سابقه ورزش‌کردن ندارند بهتر است قبل از انجام حرکات TRX ، ورزش‌های سبک‌تری انجام دهند و بعد از ایجاد آمادگی لازم برای بالا بردن مقاومت عضلاتشان، حرکات این ورزش را انجام دهند. لازم به ذکر است کسانی که قدرت بدنی ضعیفی دارند و یا سابقه آسیب‌دیدگی مفصلی دارند بهتر است حتماً زیر نظر مربی حرفه‌ای تمرینات تعلیقی با لوازم TRX را انجام دهند. تا با کمک‌مربی بتوانند تمرینات را به‌درستی انجام دهند.   کلام آخر استفاده صحیح از لوازم تی آر ایکس، به کاربر این امکان را می‌دهد تا برای آموزش تمرینات تعلیق یا آموزش ایزومتریک و تمرینات مقاومتی از آنها استفاده کند.

این کارها با هدف تعادل بدنی، انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت جسمانی انجام می‌شود. این تمرینات عضلات کور بدن را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود میزان مقاومت آنها افزایش پیدا کند.   گردآوری: بخش ورزش   { . .


بازنشر از : بیتوته


پیش بینی قیمت روز دلار طلا و خودرو